Wij hebben hier een dressuurmerrie, en een merensruin, en ze lopen werkelijk over van de energie! Snuiven, briesen, door de wei uit spurten, bij wandelingen overdreven flauw doen van de tientallen 'spoken', om kierewiet van te worden!!!!
Aan het voer ligt het niet, ze krijgen maar een Pavo koek, hooi en gras. Dagelijks gaan ze op wei, en ze worden 3x per week goed bereden (dagelijks gaat helaas niet, daar ze aan huis staan, en het na mijn werk reeds donker is).
Probleem is dat ze gewoonweg niet moe te krijgen zijn, zelfs na een buitenrit van 5u durft de merensruin nog steeds al bokkend door de wei sjezen!!! Iemand tips betreffende 'moemaakoefeningen'???
Want ze hebben beiden een supergoede conditie ... en longewerk zorgt er alleen maar voor dat ze NOG meer uithoudingsvermogen krijgen ...
Graag raad ... want ik weet het niet meer hoor!
.
Meneer is 14 jaar oud! Hierop ging mijn merrie hard in de keertwending om de voorhand en mijn ruin draaft er in een volte tien meter omheen terwijl hij probeert het hoofd tussen de achterbenen van mijn merrie te krijgen. Vervolgens ploegen ze de weide nog eens om en zijn alles van plan, behalve om binnen te komen.