Ik heb problemen met mijn pony namelijk;
ik geef hem gewoon iedere dag (bijna) beweging
En hij stijgerde eerst heel erg maar dat was weer veel
minder geworden, toen vorige week ging ik rijden (gewoon lopend naar de bak)
Vlak bij de stal ging hij stijgeren (een stalgenootje hielp me)
We kregen hem weer onder controle en gingen naar de bak toe,
Toen steigerde hij weer en konden we hem niet meer houden dus hij ontsnapte, helemaal rondrennen in de bak enz. Ik weet wel dat hij niet genoeg vrijheid heeft, maar hij kan niet naar buiten in de winter dus staat hij gewoon op stal en krijgt hij alleen beweging als ik er ben.
We kregen hem na ongeveer een kwartier te pakken en het ging gewoon super met rijden!
Deze week ging het weer veel minder, en gister (zaterdag) ging ik hem longeren eerst 3 keer ontsnapt uit de longeer bak daarna had ik hem helemaal dichtbebouwd, toen ging het goed maar toen was ik een tijdje aan het longeren en toen ging hij opeens tegenover mij staan en heel dreigend en alles, toen gaf ik hem een tikje op z’n kont zodat hij door ging en toen legde hij zijn oren helemaal in zijn nek en kwam heel hard op mij afrennen met zijn hoofd helemaal omhoog, ik deed mijn handen voor mijn gezicht zodat hij mij sowieso niet kon bijten maar toen duwde hij mij heel hard op de grond zo een plas in
. En nu is mijn vraag aan jullie; hoe kan ik respect van hem krijgen?Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.
Xxxjes Marissa
ik zou idd beginnen met NH als ik jou was!
.