Dierenarts komt niet opdagen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Dierenarts komt niet opdagen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:46

Hey.

Ik vraag me af wat jullie doen in een situatie dat de dierenarts gewoon niet op komt dagen??
Ik had dus om 12.00 vandaag een afspraak maar er kwam niemand. 20 over 12 toch eens gebeld en ja wat bleek hij was het vergeten & stond op een stand voor veehouders ergens.

Uiteraard de praktijk op boze toon gebeld dat dit onacceptabel is, ik betaal dikke rekeningen & bel veel met ze, voor telefonisch overleg en maak afspraken en dan komt er niemand opdagen?. Vind het echt asociaal overkomen.

Nu heb ik vanmiddag een andere afspraak maar kan ik wéér naar mn paard toe rijden, moet ik mijn werktijden er weer op aanpassen e.d. Ben dan ook zeker niet van plan de voorrijkosten nu nog te gaan betalen, echt niet.

(kijk in geval van spoed snap ik het maar dit is me nu al 2x overkomen en vind het niet normaal..)

Liiesjjj

Re: Dierenarts komt niet opdagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:48

Dat is idd heel erg vervelend.
Maar waar heb je precies de dierenarts bij nodig?
Veel dingen kun je zelf doem, daar heb je hem dus niet bij nodig.
Kost veel en veel minder en de tijd en stres die je erin kwijt bent word ook minder.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:48

Vergissingen gebeuren maar vervelend is het natuurlijk wel.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:51

Dit is heel vervelend.. Maar je moet je bedenken dat die mensen het ook superdruk hebben en zoveel afspraken hebben op een dag..

Wel stom dat het precies 2x bij jou gebeurd..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:53

Het is heel vervelend, laatst werd ik ook al afgebeld omdat hij een dubbele afspraak gemaakt had. Uiteindelijk had die afspraak heel wat meer kunnen beteken dan een paar dagen later, omdat hij nog in de wei liep en boxrust moest. Maarja dat is achteraf..

En ja ze hebben het vast superdruk, geloof ik graag maar goed ik betaal me scheel aan die mensen dan verwacht ik toch ook een béétje service hoor.
@ Liiesjjj, dat bepaal ik zelf wel of ik een dierenarts nodig vind of niet. Ik laat hem echt niet voor niks komen. Het gaat om verrekte kniebanden, dus.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:54

Ik vind persoonlijk dat je overdreven reageert. Fouten maken is menselijk en zo te horen ging het niet om een spoedgeval. Bovendien al moet je dierenarts komen voor een niet spoedgeval kan hij ook nog worden weggeroepen voor bijvoorbeeld een koliek geval. Dan heb je echt pech hoor. Die gaan dan gewoon voor.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:56

Misschien een andere dierenarts zoeken als je niet tevreden bent ? Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:57

Ik zou me er ook aan storen als ik een afspraak maak en ze komen dan niet. Ik moet er ook voor zorgen dat ik op de plek ben om erbij te zijn. Ook ik moet ervoor zorgen dat er vervanging op het werk is en hou rekening met mijn eigen werk wanneer ik een afspraak maak. Dat ze iets later zijn dat maakt dan niet zoveel uit maar je maakt tenslotte niet voor niks een afspraak. Dat ze een spoedklus ertussen krijgen dat is begrijpelijk, maar dan nog hoort iemand jouw op te bellen dat het later word of niet door kan gaan. Dit moet ik tenslotte op mijn werk ook als er een afspraak niet door kan gaan of iemand komt later.

TS ik begrijp je helemaal, als er een andere dierenarts in de buurt is en die is goed dan zou ik het daar eens proberen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:59

Misschien reageer ik ook wel overdreven maar ik ben nu gewoon boos! Ik vind het zelf heel vervelend dat ze dan niet eens even bellen oid. De afspraak stond niet eens in het afsprakenboek terwijl ik met de dierenarts zélf een afspraak gemaakt heb , dus niet eens via een assistente.

Dit is nu al de 2e keer, de vorige keer kwam hij gewoon niet opdagen en werd het 2 dagen later dat hij nog eens kwam. Nu was daar niks dringends aan, maar ze hebben niet eens het fatsoen om af te bellen.

Ik heb ook gezegd: bij een spoedgeval oid heb ik er begrip voor, echt wel maar dubbele afspraken en gewoon afspraken vergeten / niet opschrijven of niet op komen dagen vind ik onacceptabel. Dit is de 2e keer al in dit jaar.

@ melaniepk, ik heb al zoveel dierenartsen gehad. Of ze stellen de verkeerde diagnoses, praten er maar wat in om, geven onnodige dingen aan het paard etc etc. Ben het wel zat nu. Heb nu toch al een stuk of 3 praktijken gehad maar ik bel deze ook niet weer als het niet nodig is. Allemachtig..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:02

Misschien voortaan wel met de assistent de afspraak maken die schrijft het vast wel op. Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:02

Katja schreef:
Misschien voortaan wel met de assistent de afspraak maken die schrijft het vast wel op. Knipoog

Haha ja dat zoiezo en een schriftelijk bewijs en dat faxen ofzo?? Het is toch erg dat het zo moet.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:04

jeetje dat is inderdaad ergb vervelend en kan me voorstellen dat je boos bent Ach gut

zou ik ook zijn, ze kunnen tenminste even bellen vind ik

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:09

Als de praktijk niets van een afspraak weet, kunnen ze ook niet afbellen..

Voortaan beter afspraken plannen via de assistente of even aan haar bevestigen. ja, dat is dubbel werk maar nu heb je veel meer last!

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:10

had begin maart ook een afspraak met een da. zou een verdoving geven, omdat mijn paard aan zijn tanden behandeld moest worden. had om elf uur een afspraak, bel rond 11:20 waar hij blijft. blijkt hij het ook niet te kunnen redden, maar zij heeft wel alles geprobeerd mij te bellen. naar de buren van de stal( zij had natuurlijk ook even naar achteren kunnen lopen, maar nee zij geeft naam van staleigenaar duuhhhhh). en nog naar de boer aan de overkant, waar ik mijn andere pony heb staan. maar die was er ook niet. maar goed zij heeft wel alles geprobeerd om mij te bereiken. op dat moment was ik ook even pissig, staat er een tandarts en die zou eigenlijk nu niets kunnen. geluk bij een pech, zijn tand was gebroken en kon er zonder verdoving uitgetrokken worden.
maar ik kan mij goed voorstellen dat je erg boos bent, helemaal als je er vrij voor neemt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:12

Chubby schreef:
Als de praktijk niets van een afspraak weet, kunnen ze ook niet afbellen..

Voortaan beter afspraken plannen via de assistente of even aan haar bevestigen. ja, dat is dubbel werk maar nu heb je veel meer last!

Dat is toch zeker niet aan mij ? Ik maak een afspraak met de dierenarts zélf en verwacht dat hij komt. Dan moet ik ook maar de assitente gaan bellen dat ik echt een afspraak heb en zij het moeten opschrijven? kom op zeg. De dierenarts zat notabene op de praktijk op dat moment.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:13

Migomirre jouw verhaal is ook heel vervelend, helemaal omdat er dan ook een tandarts is die voor niks komt. (naja nu niet maar in een normaal geval.)
Daar zou ik nog minder blij mee zijn want ja daar sta je dan.. Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:14

Ik heb ook een dierenarts waar slecht afspraken mee te maken zijn en hanteer de techniek die Chubby omschrijft.
Het is toch een beetje kiezen of delen. Als deze dierarts verder goed is dan zou ik persoonlijk dat beetje extra moeite er graag voor over hebben.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:17

Katja schreef:
Ik heb ook een dierenarts waar slecht afspraken mee te maken zijn en hanteer de techniek die Chubby omschrijft.
Het is toch een beetje kiezen of delen. Als deze dierarts verder goed is dan zou ik persoonlijk dat beetje extra moeite er graag voor over hebben.

Ja oke, dan is het inderdaad een optie. Maar het is ook niet 1 dierenarts hier, het zijn een stuk of 5 op 1 praktijk zegmaar. Dus ten 1e is het de vraag wie je krijgt, al vraag ik nu speciaal om 1 van de 2 'paarden' artsen want de rest zijn gewoon veeartsen, dus echt voor koeien die je eigenlijk amper serieus nemen. Echt goed weet ik nog niet, dan moet eerst het probleem met het paard maar eens opgelost worden nietwaar..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:19

Allejandro schreef:
Dat is toch zeker niet aan mij ? Ik maak een afspraak met de dierenarts zélf en verwacht dat hij komt. Dan moet ik ook maar de assitente gaan bellen dat ik echt een afspraak heb en zij het moeten opschrijven? kom op zeg. De dierenarts zat notabene op de praktijk op dat moment.

Ik snap niet dat je dat dus nog verwacht als het al meerdere keren mis is gegaan.. Maar goed, het is jouw kostbare tijd, niet de mijne Knipoog

Ik snap je frustratie wel, en ik ben het ook met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:22

Niet tevreden ? Dan zocht ik een andere Knipoog
Je geld kan je overal kwijt, nietwaar ?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:24

Chubby schreef:
Ik snap niet dat je dat dus nog verwacht als het al meerdere keren mis is gegaan.. Maar goed, het is jouw kostbare tijd, niet de mijne Knipoog

Ik snap je frustratie wel, en ik ben het ook met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn...

Dat mis gegaan was met andere dierenartsen, niet met deze. Vandaar dat ik het niet verwachtte eigenlijk, nee.
En het gaat mij idd om dat laatste. Maar weer overstappen naar een andere, verder weg. Betaal je meer maargoed dan heb je ook wat, nietwaar?
Myrano schreef:
Niet tevreden ? Dan zocht ik een andere Knipoog
Je geld kan je overal kwijt, nietwaar ?

Heb al 3 klinieken versleten Tong uitsteken haha.
(bevallen dus allemaal niet he..)

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:27

Ja, het kan soms lang duren eer je echt de juiste gevonden hebt.. Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:33

Als je er zoveel al hebt gehad.
Zou het dan ook niet een beetje aan je eigen liggen????

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:35

peetorlan schreef:
Als je er zoveel al hebt gehad.
Zou het dan ook niet een beetje aan je eigen liggen????

Blijkbaar stel ik hoge eisen ja. Dat mag toch zeker wel als je het beste voor je paard wilt? Knipoog

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:39

ach ja fouten maken is menselijk. bij mijn niet spoed kliniek(oftewel de kliniek die kleine dingetjes doen hier als enten, tanden vijlen en hechten) maken ze er ook gewoonte van niet te komen op dagen..
de kliniek die ik bel voor grote dingen en spoed komt altijd steevast te vroeg. gelukkig weet de da de weg naar de kantine en weet de sleutel dus zet vast koffie Haha!

maar dit soort dingen gebeuren overal hoor.
ik moest voor radiologisch onderzoek naar het ziekenhuis, voor tijd moest ik ook nog bloedprikken.
nou ik haat ziekenhuizen en ik haat bloedprikken.
3 week voor tijd niet geslapen, en alle kleuren stront gescheten. zus mee, eerst braaf bloedprikken(nou ja braaf, denk niet dat de bloedprikmevrouw mij snel zal vergeten). toen 3 sigaretten achter elkaar gerookt en naar radiologie.... daar aangekomen bleek mijn afspraak niet meer in de computer te staan. terwijl ik toch echt de brief met de datum en tijd van die dag had. gelukkig zag de vrouw achter de balie in dat ik toch echt die dag geholpen moest worden(zag groen en geel van ellende)en had met de artsen overlegd en die zagen ook wel dat uitstel afstel voor mij zou betekenen. zodoende snel(hadden ze uur voor nodig) wat chemisch spul in elkaar geflanst in mijn adders gespoten en kon ik 4 uur wachten en onder de scan door...

ach ja fouten maken is menselijk denk ik altijd maar.