Petrie Anky of Petrie Hampshire.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAstrid

Petrie Anky of Petrie Hampshire.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:58

Hoi!
Ja, alweer een topic over leren laarzen! Maar, ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2.
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1722

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1302

Heeft iemand nádelige, en vóórdelige ervaring met deze laarzen? Lachen
Zoals veel weten, heeft de Hampshire een coating, wie er wrs. snel afgaat.
En, de Anky's hebben geen rits.. Is dat een erg nadeel? Heb eens met een lederen laars met rits gereden, en was erg handig. (met aandoen)
Maar.. Vanwege de prijsklasse, is de Hampshire natuurlijk wel aantrekkelijker.

Barst los! Lachen
Er mag een slotje op, als er al teveel topics zijn, maarja... Er zijn zoveel. Nagelbijten / Gniffelen

Liefs Astrid! Kusje

Renee__

Re: Petrie Anky of Petrie Hampshire.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:23

Als ik reacties lees over coating zou ik, ookal is die laars goedkoper, niet voor die laars gaan.
Verder vind ik persoonlijk de Anky mooier, misschien dat je bij een schoenmaker ritsen erin kan laten zetten?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:29

was de hampshire geen springlaars, of zeg ik nu hele achterlijke dingen Bloos ? er zat volgensmij iig geen dressuur boog o.i.d. in..
een coating bladert er best snel van af ... ik zou liever een beetje meer geld bij leggen dat je knappe laarzen heb dan dat je na 3 jaar weer nieuwe kan kopen, volgensmij ben je dan uiteindelijk nog meer geld kwijt..
en vind persoonlijk de anky's mooier ook.. vind de hampshire meer lijken op die petrie gaithers lijken (die chaps) waarbij je jodphurs onder doe ..

Persoonlijk zou ik zelf voor de anky's gaan dus

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:30

het zijn twee totaal verschillende laarzen!
beide zullen ze voor en nadelen hebben, de petrie hampshire is er ook in rundleer en ook in kalfsleer, wat jij wilt dus!
ga gewoon naar een goede ruitersportzaak en laat je daar goed informeren over de voor en nadelen van elke laars en bedenk eerst zelf wat je mooi vind, waar je hem voor wilt gebruiken en wat je uit wil geven.
in de winkel zullen ze dan een passende laars naar jouw wensen bij je uit zoeken.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:33

Ik heb de Hampshire, en ben er wel tevreden over Lachen
Heb ze nu meer dan een jaar en alleen aan de binnenkant is dat laagje er een beetje af, maar dat zie je verder ook niet. Rits is verder ook nog steeds heel en heel gemakkelijk.
Succes met kiezen Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:13

Zelf heb ik de Petrie Anky Grand Prix (kalfsleren versie van de 'gewone' Anky) en zij bevallen mij erg goed en ik vind ze ook ERG mooi. Haha!
Het aan en uit doen gaat best goed, alleen gebruik ik hier wel dunne sokjes voor en daaroverheen dan pantykousjes.
Plastic zakjes kan ook, maar dat sluit je voeten geheel af en met de aankomende zomer krijg je dan erge zweetvoeten. Met pantykousjes is dat minder, plus dat ik het fijner vind zitten.

Wel heb ik de laarzen behoorlijk hoog gekocht en draag ik ze nog met hakjes (geen zooltjes, want toen werd mijn voetgedeelte te krap), zodat ze na het inzakken niet te laag zijn.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:17

heb gister de Hampshire aan gehad, met rits. Zat volgens mij toch echt een dressuurboog in. Zaten heerlijk en gingen goed aan (zonder zakjes). Ook viel het bij de enkel mooi slank, das bij modellen zonder rits niet mogelijk omdat je voet anders niet door het enkel stuk past.
Daarvoor heb ik de andere Petrie aangehad, hmm niet de anky maar wel een Petrie. Die deed me toch zeer aan de (bottige) enkels!!! daar zou ik me niet mee kunnen verplaatsen, beetje pijn a la maar zoveel!!! nee...
Ik zou dus voor Hampshire of die met veter gaan.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:21

Nadeel van die Hampshire is dat de rits aan de achterkant zit, en daarom sneller kapot gaat. Er komt namelijk meer druk op dan wanneer de rits schuin aan de voorkant zit.

er zijn meerdere soorten waarbij de rits aan de voorkant zit, daarbij heb je ook een minder brede enkel dan bij de Anky. bijvoorbeeld de Allure (is duurder geloof ik?) maar er zijn vast meer soorten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:25

Bij mij zeiden ze in de winkel dat je ze ook echt moet onderhouden zoals ze aangeven. Speciaal spul voor de ritsen maar ook speciaal spul voor de laars zelf.

In ieder geval met rits over hele hoogte is slanker bij de enkel dan zonder rits.
Zonder rits vind ik niet mooi staan omdat ik zelf best smalle enkels heb.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:03

Vind de Hampshire echt lelijk Haha!

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:28

Bedankt voor de reacties!

__KELLY schreef:
was de hampshire geen springlaars, of zeg ik nu hele achterlijke dingen Bloos ? er zat volgensmij iig geen dressuur boog o.i.d. in..
een coating bladert er best snel van af ... ik zou liever een beetje meer geld bij leggen dat je knappe laarzen heb dan dat je na 3 jaar weer nieuwe kan kopen, volgensmij ben je dan uiteindelijk nog meer geld kwijt..
en vind persoonlijk de anky's mooier ook.. vind de hampshire meer lijken op die petrie gaithers lijken (die chaps) waarbij je jodphurs onder doe ..

Persoonlijk zou ik zelf voor de anky's gaan dus

Je zegt geen achterlijke dingen, de Hamsphire is een VHZ laars. En de Anky een Dress.

Judje schreef:
Zelf heb ik de Petrie Anky Grand Prix (kalfsleren versie van de 'gewone' Anky) en zij bevallen mij erg goed en ik vind ze ook ERG mooi. Haha!
Het aan en uit doen gaat best goed, alleen gebruik ik hier wel dunne sokjes voor en daaroverheen dan pantykousjes.
Plastic zakjes kan ook, maar dat sluit je voeten geheel af en met de aankomende zomer krijg je dan erge zweetvoeten. Met pantykousjes is dat minder, plus dat ik het fijner vind zitten.

Wel heb ik de laarzen behoorlijk hoog gekocht en draag ik ze nog met hakjes (geen zooltjes, want toen werd mijn voetgedeelte te krap), zodat ze na het inzakken niet te laag zijn.

Over de rits zit ik niet echt in, die kan ik er altijd nog wel in zetten. Lachen
Wat bedoel je met die hakjes/zooltjes? Bloos (pm?)

driebergen schreef:
Nadeel van die Hampshire is dat de rits aan de achterkant zit, en daarom sneller kapot gaat. Er komt namelijk meer druk op dan wanneer de rits schuin aan de voorkant zit.

er zijn meerdere soorten waarbij de rits aan de voorkant zit, daarbij heb je ook een minder brede enkel dan bij de Anky. bijvoorbeeld de Allure (is duurder geloof ik?) maar er zijn vast meer soorten.

Ik heb idd, gelezen bij andere topics dat de rits aan de voorkant fijner is..
Maar, ik wil ook niet te gek doen, omdat het mijn eerste leren laars wrs. wordt. Lachen

Ik weet denk ik nu wel genoeg weet, maar hoe meer ervaringen hoe beter! Lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:30

Ik heb geen last van die rits hoor, en hij is nog steeds heel na bijna 1.5 jaar Lachen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:04

Dat is mooi! Maar, ik ben eigenlijk van plan, om de laars dan best lang te houden.
Ik heb tot nu toe alleen maar laarzen gehad die om de 3 jaar ong. weer aan vervanging toe waren. (Groei/kapot enz.)

*Best lang bedoel ik mee, ong. 6 jaar. Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:05

@Astrid: toen ik voor laarzen ging kijken wou ik ook, om dezelfde reden een laars met een rits. Maar mij werd geadviseerd, in meerdere winkels, om indien het niet nodig is geen rits te nemen, omdat deze iha het snelst kapot gaan aan een laars.

Zooltjes: een gewone zool, die wat dikker is bij de hak, zodat je met inlopen je laars verlaagd. Het zooltje loopt tot aan de tenen, zodat je wanneer je laars een beetje krap is deze dan meteen niet meer past.
Zooltje: http://www.proximedia.com/catalogue/photos/167072_a.jpg (niet specifiek voor paardrijden, maar zo ziet het er uit)

Hakje: deze heb ik bij Divoza gehaald en is bij de hak hoger dan het zooltje en is maar voor de helft, oftewel, bij het midden van je voet stopt deze, zodat je dezelfde ruimte in het voetengedeelte houdt.
Hakje: zie divoza.nl voor een afbeelding. Bij zoekfunctie Hakverhoging invoeren

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 10:33

@Judje; Ik snap het van de zooltjes! Lachen
En die rits, tsja. Ik vind het eigenlijk niet nodig, als je er maar inkomt! Nagelbijten / Gniffelen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 13:11

Zijn er verder ook nog alternatieven?

orient11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:13

de rist van de laarzen gaat best snel stuk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:35

xAstrid schreef:

Op wat voor een alternatieven doel je?
Andere types en merken laarzen?
Of andere oplossingen voor een smallere enkel in laarzen ipv de rits?

Maar: misschien zijn gaithers iets voor je. Daar mag je tegenwoordig ook al gewoon mee starten, mocht je dat willen.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 15:06

Judje schreef:
xAstrid schreef:

Op wat voor een alternatieven doel je?
Andere types en merken laarzen?
Of andere oplossingen voor een smallere enkel in laarzen ipv de rits?

Maar: misschien zijn gaithers iets voor je. Daar mag je tegenwoordig ook al gewoon mee starten, mocht je dat willen.

Andere types en merken laarzen. Ja
Gaithers, tsja.. Ik vind dat wat nep eruit zien, wel mooi. Maar niet echt iets voor mij denk ik..
Omdat altijd toch laarzen wil houden, en gaithers/chaps voor springen. Knipoog

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:15

Ik heb zelf de Anky's. Ik ben hiervoor gegaan omdat het leer redelijk soepel was, in tegenstelling tot gecoated leer. Een rits zou ik persoonlijk niet voor gaan als het niet nodig is. Een rits is het meest zwakke punt van een laars.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:18

Ik heb mijn Petrie Hampshire 6 maanden aangehad
van de 2 jaar dat ik ze nu heb.

Inmiddels 240 euro reparatiekosten verder..

Heb een brief geschreven naar Petrie hoe dit opgelost kan
worden maar 4 brieven verder nog steeds geen reactie terug.

Petrie blijft volhouden 'Op ritsen geven wij geen garantie'
Zelf niet als je meer uitgegeven hebt aan reparaties dan aan
die rotlaarzen zelf..

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 15:24

Dus, rits... was/is niet zo'n goed idee?

Aps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:35

Ik heb eerst op maat gemaakt laarzen gehad met rits. De rits is inderdaad een zwakke plek en je kunt je laarzen ook moeilijk laten oprekken als dat nodig is. Heb nu de Petrie Anky en die zitten heerlijk ( inlopen was wel minder...)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:44

Ik heb helemaal geen problemen gehad met het inlopen van de Ankies. Ze zaten na twee weken als gegoten!

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 16:59

Inlopen zit ik eigenlijk niet over in, bij elke laars niet. Dat doet gewoon pijn. Ja