waar zijn toch die 3/4 jassen gebleven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

waar zijn toch die 3/4 jassen gebleven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 10:06

Gister kreeg ik de divoza gids en ik hoopte dat er een paar leuke 3/4 jassen in zouden staan...maar nee.

De mode is tegenwoordig zo kort en strak mogenlijk.

Ik heb op de wagen helemaal niks aan die korte truitjes en jasjes...die kruipen omhoog en voor je het weet zit je met een blote rug en ben je de hele dag bezig je trui naar beneden aan het trekken.
Daarnaast heb ik ook niet echt een figuur voor deze hele korte dingen.

En als er dan een jas instaat kost ie gelijk 150 eu. Duivel

meer mensen hier last van?

Judje

Re: waar zijn toch die 3/4 jassen gebleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:54

Nee niet echt eigenlijk.
Gewoon zorgen dat je een T-shirt met lange mouwen (het liefst met kol er aan) onder je trui doet en zorgen dat deze in je broek blijft.
Maaruh, is een waxjas niks voor op de wagen dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:55

Niet bij de ruitersportzaak kopen, maar bij een outdoorwinkel of bij de Welkoop/Boerenbond.

Tenminste, als die niet ook met de korte mode meegaan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:07

Ja dat probleem is heel herkenbaar, KWPN jassen zijn nog wel 3/4 lang, maar ja dan staat er wel een logo en zo op.
Divoza heeft bij de opruimingshoek, had althans, nog wel 3/4 jassen, merk weet ik zo even iet meer, maar waren donkerblauw.
Waterdicht en winddicht.
Maar voor de rest is het inderdaad een groot probleem.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:21

Ik hou er ook niet van, net als die heupbroeken om mee te rijden (de nut ontgaat mij he-le-maal. Die wat langere jassen blijven je warm houden bij alles wat je doet. Vooral als je als ik graag buiten bezig bent is het wel fijn een net wat langere jas te hebben zodat je niet de hele tijd je trui naar beneden hoeft te trekken. Vind het dan ook onzin om langere tshirts te moeten kopen zodat ze bij je broek in kunnen, je jas moet gewoon lang genoeg zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:58

We gaan gewoon protest aan tekenen bij de merken. Lijst

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:08

ik wil een jas met van die knopen achter aan de onderkant? zijn dat die jassen die je bedoeld? maar die korte zijn idd niet handig...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:07

ik teken cowgirl! die rare fratsen tegenwoordig Tong uitsteken

Annja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:42

ja dat verhaal komt ook bekent voor!! dan heb je een vest of zo en die rolt je dan omhoog asls je loopt!! daar heb ik ook (soms) last van!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:44

Ga eens kijken bij de outdoorafdeling bij de Perry sport.
Deze zijn vaak wat langer, en wind en waterdicht.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:52

Ik denk dat de jassen niet alleen wat korter worden qua model, maar ook vanwege functionaliteit. Hoe langer de jas, hoe meer je erop zit. HH heeft nog wel lange jassen in het assortiment dacht ik, en PK en Kyra K ook maar daan kun je weer niet mee rijden. Outdoorshop is inderdaad een aanrader, maar die jassen zijn vaak niet echt helemaal om mee te rijden zoals een dubbelloopse rits, rijsplit. Verder heeft Mountain Horse het model Grace welke langer is van achter, flatteerd ook nog Knipoog .

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:57

ik heb een heerlijke langere jas van premiere!
moet je maar eens kijken of je zoiets kan vinden nog van hun..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:58

@BopjeBo: de meeste outdoor-jassen eindigen in elk geval niet bij je middel. Ik rij zelf met een oud ski-jack en dat gaat prima. Jas eindigt ongeveer halverwege m'n billen, als ik rij zit ik er niet op in elk geval. Het is wel een damesmodel met een beetje een 'ronde' onderkant.

Ik zou wel opletten op touwtjes onderin de jas. Ik heb in mijn regenjas van die touwtjes met zo'n schuifknoopje aan het einde en dat is wel heel vervelend omdat je er telkens op gaat zitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:01

Dat zijn inderdaad de perfecte jassen, die halverwege je kont. Daar zit je niet op met rijden en zijn wel precies lang genoeg om geen koude rug te krijgen. Die skijacks zijn wat dat betreft ideaal Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:06

Hilli schreef:
Ik zou wel opletten op touwtjes onderin de jas. Ik heb in mijn regenjas van die touwtjes met zo'n schuifknoopje aan het einde en dat is wel heel vervelend omdat je er telkens op gaat zitten.

Daar leg ik altijd een knoop in. Ja

Mijn beide winterjassen voor op de knol komen overigens van respectievelijk de Zeeman en de Wibra. Waren ieder 10 euro en ik doe er al heel wat winters mee. Ja

Mijn voorjaars-/najaars-/regenjack is dan wel weer van Mountain Horse en kostte... nou ja, heel wat meer dan het dubbele zeg maar. Maar daar heb ik ook alweer drie seizoenen plezier van en ik ben er heel zuinig op.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:14

Ik heb er eentje van Mountain Horse, vorig jaar gekocht bij de plaatselijke ruitersportzaak. De prijs weet ik niet meer precies, maar hij was zeker niet duur.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:25

Ik vind dat mountain horse wel degene is met de meest degelijke rijkleding.
PK , Pikeur etc etc is toch veel meer voor de mode dan echt degelijk maar dat is misschien een persoonlijke mening.

Alleen vind ik de MH jassen wel heel erg duur. jammer genoeg was er op paard 2008 net geen afgeprijsjde MH jas meer voor mij in de aanbieding anders had ik er eentje gekocht. Ik heb wel meer MH kleding gehad(koopjes op een beurs) en deze kleding blijft mooi degelijk en functioneel.

Maar toch blijf ik het jammer vinden dat de jassen zo kort zijn....we zitten toch niet de hele dag op ons paard? We doen ook stal werk en andere klussen waarbij een wat langere jas wel fijn is.
Of gaan de merken er tegenwoordig vanauit dat iedereen op een luxe stal staat waar je niet meer naar buiten hoeft en na het rijden de warme kantine induikt?

Ik heb het nu bewust over echte paardrijkleding. Ik weet dat een skijack of andere skikleding (waar ik ook spul van heb) een mooie vervanging is.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:32

Ik kreeg ook altijd zo'n koude rug met het rijden en uitmesten enzo, maar ik draag met paardrijden altijd mijn winterjas van het jaar ervoor, en dan zorg ik natuurlijk dat die ook wat langer zijn, voor op de fiets ook lekker enzo! Ik koop eigenlijk nooit echt jassen van paardenmerken. Die vind ik veeeelste duur vaak;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:34

bij outdoor winkels hebben ze wel van die jassen, ook van verschillende snowboard merken, ik vind het ook maar niet hoor, een jas hoort warm te zijn, niet te kort Tong uitsteken

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:43

Jaa, je hebt helemaal gelijk!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:45

Karin schreef:
Hilli schreef:

Daar leg ik altijd een knoop in. Ja

Die glijden er bij mij uit en dan heb ik alsnog een flinke blauwe plek op m'n been. Ik 'moet' dus eigenlijk nog een goede regenjas kopen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:50

Ik heb nu een jas die eigenlijk behoorlijk lang en groot is maar met elastiek aan de onderkant met zo'n schuifknoop, heb je met rijden toch een soort bomberjack aan en als je het koud hebt trek je hem lekker over je kont heen.
Maar die knoopjes zitten aan de zijkant en glijden er ook echt niet uit bij mij.
Misschien kan je dan een stuk elastiek er doorheen rijgen ipv het touw wat er nu inzit?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:51

@BrittKitt: dat is op zich een idee, maar de regenjas is het eigenlijk niet meer waard. Ik heb 'm zoveel gedragen op de fiets en tijdens m'n werk dat 'waterdicht' niet echt meer van toepassing is. Dus vandaar dat ik nog een nieuwe wil, ooit eens.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:39

Ja dan kan je toch beter gaan kijken naar een nieuwe ROFL
In sportwinkels hebben ze rond deze tijd of over een paar maanden weer uitverkoop van de wintercollectie?
Haal ik meestal wel hele leuke jassen vandaan, ook van goede merken (nomad enz), die dus echt tijden meegaan.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:05

Ik was 3 weken gelden bij de hippodam in Amsterdam voor een jas. ik weet niet hoeveel jassen ik aan heb gehad, maar het waren er vrij veel, en daar zaten veel 3/4 tussen(ze bestaan dus nog wel)
Ik heb nu een lichtblauwe van HV