Aanschaf bodyprotector: Waar in het Noorden kennis van zaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Aanschaf bodyprotector: Waar in het Noorden kennis van zaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 16:53

Hey,

Ik ben aan het rond kijken voor een passende BP. Na een bezoekje aan de Divoza is me wel duidelijk geworden dat niet iedereen die BP's verkoopt ook daadwerkelijk weet hoe ze horen te zitten... Na wat rondzoeken op Bokt heb ik een heel aantal topcis gevonden over BP's en welke goed zouden zijn. Helaas verwijzen veel mensen naar Bussum. Waarschijnlijk een prachtige winkel, maar zonder auto is het vanuit Groningen niet echt het makkelijkst om te bezoeken. Op internet kan ik niet echt ruitersport zaken vinden die wel verstand hebben van BP's. Graag zou ik dan ook van jullie horen waar je in het noorden terecht kan voor de aanschaf van een passende BP. Alle hulp is welkom! Uiteraard hoor ik het ook graag als je met een gewone ruitersportzaak goede ervaringen hebt met betrekking tot de aanschaf van een BP.

Alvast hartelijk bedankt!

M_i_R

Re: Aanschaf bodyprotector: Waar in het Noorden kennis van zaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:15

Ik kan me haast niet voorstellen dat er verder niemand uit het noorden met dit probleem heeft gezeten... Knipoog Tips zijn meer dan welkom!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:19

Vaak staat er op een sgw ook wel een kraampje van een van de zaken die eventingspullen (en dus ook bodyprotectors) verkopen. Misschien kun je daar even achteraan gaan en van te voren de maten doorgeven zodat je daar ter plaatse wat bodyprotectors kan passen?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:41

In het noorden heb je de eventingshop.. ze hebben geen winkel, maar staan idd vaak op SGW concoursen.. ff zoeken en dan vind je ze wel. BP moeten idd goed passen. Kwestie van opmeten dus gewoon. Zo moeilijk is het niet, wel veel keuze bij verschillende leveranciers. Ik heb in ieder geval zelf alleen een paar kindermaatjes op voorraad. Volwassenen dragen niet zo snel een BP. Succes!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:22

bedankt voor de reacties!
Ik had idd al ergens gelezen dat er vaak op SGW's kraampjes staan. De enige die ik hier enigszinds in de buurt kan vinden binnenkort is in westerbork en dat is eigenlijk ook alweer wat aan de late kant. Maar toch bedankt voor de tip.

@Geje: Mezelf opmeten heb ik gedaan, alleen ik betwijfel of een BP dan ook gelijk past als het die maten zijn.. Of vergis ik me daarin?

Zit nu te denken aan een Equi-theme of een Phoenix. Gelukkig kan ik komende week een BP van een vriendin passen om te kijken of die pasvorm wat is. Meer info is natuurlijk altijd welkom!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:23

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:35

Canter-equipment bedoelde ik idd met de winkel in Bussum Lachen
de verhalen over de winkel zijn goed, maar het zou mooi zijn als er dus iets vergelijkbaars meer in het noorden zou zijn.

wat betreft de maten zou ik het wel aandurven, alleen bij een BP met een vrij lange achterkant heb ik een probleem. Heb maar een kort bovenlichaam en een vrij diep zadel. Hierdoor is een BP al snel te lang.

De adrenalin bijvoorbeeld lijkt de goede maten te hebben, maar oogt vrij lang (zowel voor als achter trouwens).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:51

Je kunt de maten ongeveer opmeten en aan de hand daarvan kunnen ze een aantal modellen meenemen in de goede 'maat' voor jou. Het is toch altijd afhankelijk van het model en de pasvorm van de bodyprotector welke jou wel goed zit en welke niet!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:11

Ik heb er eentje met een extra korte rug.
Aan laten meten op een SGW waar ik was en Canter ook en toen heeft zij hem op de juiste maten besteld en naar me toe gestuurd...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:14

@Nickeltje: Dat is wel ideaal! Mag ik vragen welke je hebt en wat je er ongeveer aan kwijt bent geweest?

Heb het idee dat er geen winkels in het noorden zijn waar men echt verstand heeft van BP en ook een groot assortiment... gat in de markt zou je zeggen Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:28

Natuurlijk mag je dat vragen.
Ik heb een Aerowear Zippa (of was het Zipper??) uit Engeland bestald via Canter, met een extra korte rug.
Heb op een SGW een Aerowear gepast om een algemene indruk van het model te krijgen en toen heeft zij alle maten vastgesteld. Ik heb er een met vaste schouderbeschermers er aan vast en was 225 euro kwijt...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:51

Poe, dat is niet niks! Nou is je rug aan gort natuurlijk ook niet niks maar ik vrees dat ik niet zoveel te besteden heb helaas Lachen
Nu zag ik op de site van canter dat die schoudenstukken nou ook niet bepaald gratis zijn, en die hoeven er van mij niet op dus dat zou wel schelen...
Is die trouwens ook een beetje makkelijk qua bewegingsvrijheid? Moet straks op een schatje van 1.75 en met zo'n stijf ding kom ik er anders nooit op Clown

Heb trouwens de verbinding naar Bussum uitgezocht... meer dan 2 1/2 uur om alleen nog maar daar te belanden. Wat een gedoe voor een goede BP. Hoop stiekum dat iemand hier nog een geheim adresje weet in t hoge noorden. Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:42

Ik heb volledige bewegingsvrijheid. En ik draag hem eigenlijk best wel veel, dus kan eerlijk zeggen dat hij me niet in de weg zit, ook niet op dressuur zadel...

Daniellee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:03

Ik ben afgelopen week in Ruitersportwinkel Veendam geweest,, en als t goed is heb ik ze daar gezien Haha!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:39

@Nickeltje, dat is handig om te weten, bedankt!

Veendam kon ik niks zinvols vinden op de site. denk dat ik die morgen maar even bel over hun assortiment. Maar ze zijn er dus wel daar, dat is mooi! Eventingshop heb ik inmiddels gemaild met de vraag of er toch niet een mogelijkheid is om de BP vooraf te passen... Hoop dat het wat wordt allemaal Lachen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:45

Ik heb zelf een gekocht bji een ruitersport zaak in zwolle.
Merk van deze is usg.
Hij was alleen wat te lang bleek bij mijn nieuwe zadel, dus heb zelf aan de achterkant het schuimrubber op maat en in vorm geknipt zodat die nu goed zit.
Hij kostte rond de 100 euro.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:48

mag ik vragen welke ruitersport zaak dat was en hoeveel keus ze daar hadden (1/2/3 merken)? Zwolle is prima te doen vanaf hier Lachen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:51

Bremer.
luttekestraat 46 te zwolle

Hadden geloof ik 2 merken toendertijd

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:56

Super bedankt! Wellicht ga ik daar donderdag maar eens heen.
Meer tips zijn nog steeds van harte welkom, aangezien ik er vanuit ga dat ik er niet zomaar één pas Lachen

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:11

Je kan eens contact zoeken met equimatch in Lettelbert bij Leek. Dat is goed te doen vanuit Groningen. Misschien kunnen zij je wel goed helpen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 22:34

Hey, dat is nieuwe Lachen Die kende ik nog helemaal niet. Heb de site net even bekeken en volgens 9292ov ben ik er in een half uurtje dus dat is heeeeel goed te doen! Zo te zien hebben ze niet heel veel soorten maar alle beetjes helpen.

Bedankt!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:19

Ik heb die van HH, bij mij zit die echt als gegoten!
70 euro. Lachen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 08:23

Die heb ik ook gepast, maar bij mij stond hij zo'n 4 a 5 cm af bij m'n rug. Had daardoor niet echt het gevoel dat het wat ging uitmaken of ik hem aan zou doen of niet Lachen Zo zie je maar weer dat het per persoon erg verschilt.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:15

Ik heb trouwens ook de Air-o-wear zippa plus, dezelfde als Nickeltje, ook met korte rug. Ik heb 2 jaar geleden ook in een gewone ruitersportzaak een bp gekocht maar achteraf bleek dat hij van geen kant zat. Ik wilde er nu een die wat gewoon goed zat, en helaas kwam ik toen bij de 2 duurste bp uit. Maar, liever dit dan blessures!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:17

Mijn bp komt van divoza en tot op de dag van vandaag zit hij me heerlijk!