Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uthrick schreef:Wat ik begrijp is het "jouw" stal/bak terrein en/of samen van je ouders en is deze vrouw een pensiongast.
Als ze echt tot overlast zorgt en niet aan jullie verzoek voldoet om haar hond óf niet meer mee te nemen, óf vast te houden lijkt me een gesprek met haar en je ouders geen kwaad kunnen.
Afspreken dat ze de hond bij zich en onder controle houd, wil ze dat niet, dan zoekt ze maar een andere pensionstal lijkt me. Het is jullie terrein, dus lijkt me logisch dat jullie regels dan ook gelden en zeker niet dat een pensionklant de regels uitmaakt.
oOoKellyoOo schreef:Ze is geen klant van ons maar haar stukje land grenst aan onze rijbak en weiland. Idd laten ophalen door een ambulance of naar het asiel brengen lijkt me wel een optie
dus ook haar hond niet.
Eventueel zorg je ervoor dat dit op film vastgelegt is (dat de hond op JOU terrein komt.) sta je sterker
als de vrouw hem komt zoeken zeg je gewoon dat hij stoort en ze hem maar moet komen halen in de stal als ze dat wilt
superwoman schreef:Ik zou óf 1 *de dienenambulanse bellen óf 2 *hem heel hard trappen dat hij niet meer terug wil komen.Dat laatste zal wel moeilijk zijn als dierenliefhebber, maar beter door mij geschopt worden, dan door 1 van mijn paarden.

tantjeuh schreef:Zorg er wel voor dat als je iets doet (hond opsluiten/asiel brengen/...) dat je ZEKER weet dat jij juridisch niet in fout gesteld kan worden... Vrouw in kwestie is blijkbaar ook redelijk snel om naar de politie te stappen, dus opletten daarmee! Eventueel eens aan je advocaat vragen welke mogelijkheden er zijn??
Diablo schreef:tantjeuh schreef:Zorg er wel voor dat als je iets doet (hond opsluiten/asiel brengen/...) dat je ZEKER weet dat jij juridisch niet in fout gesteld kan worden... Vrouw in kwestie is blijkbaar ook redelijk snel om naar de politie te stappen, dus opletten daarmee! Eventueel eens aan je advocaat vragen welke mogelijkheden er zijn??
Waarom zou je juridisch fout zijn als je een loslopende hond op jouw erf naar het asiel brengt? Dat is alleen maar heel aardig....
paars schreef:Erg vervelend!! Misschien kan je op gedeelde kosten een erfafscheiding maken met schapengaas? Dan kunnen jullie weer naast elkaar doorleven? Zou hem zeker niet gaan schoppen of zo. Dit lijkt me nou een mooi gevalletje voor de rijdende rechter!