GPA pikeur cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QundP

GPA pikeur cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:25

Hoi

Ik heb een nieuwe cap nodig want mijn andere past helaas niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

__KELLY

Re: GPA pikeur cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:33

zijn al zoveel topics over geweest maargoed...

Ik vind GPA caps duur en er zijn tests waar is uitgekomen waar een GPA cap slecht vanaf bracht..
een casco youngster cap of een hh pro plus etc. zijn betere caps qua veiligheid dan die GPA caps (en dat zijn feiten en geen meningen..)

Verder qua mening zijn GPA caps een hype omdat
A: Ze dr exclusief en luxe en mooi uitzien
B: Ze duur zijn, sommige mensen kopen de cap ook om te laten zien op wedstrijd o.i.d. van kijk mij nu met mijn GPA cap van ruim 300 euro
C: Ze duur zijn dus denken dat het wel goed zit en goede spullen etc. in de cap verwerkt zijn dus goed zijn (veel mensen hebben de gedachte duur= goed wat ook eigenlijk geen verkeerde gedachte is want goede prijs/kwaliteit verhouding hoort er eigenlijk gewoon te zijn maar is als je een beetje in het product verdiept niet altijd zo en word je gewoon belazert waar je bij staat )
D: Het begon met bekende ruiters dus veel ruiters de GPA cap wilden en nu iedereen er zonbeetje 1 heeft en dus diegene die geen GPA cap hebben grootendeels de GPA cap ook willen

Om die dingen (punt A - D) maakt die cap zo 'goed' en geweldig maar qua functionaliteit is het geen goede cap,
ik vind de GPA cap meer een mode hype en mensen zeggen wel dat door die punten van die extra neksteun en dat die wel duur is hij wel goed moet zijn,
maar uit de test die gewoon echt op feiten berust komt de GPA cap als één van de wat mindere caps op de lijst...
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 11-03-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:36

Ik vind het een mooie cap, maar met een belachelijke prijs, dan denk ik laat maar. Ik wil best geld uitgeven maar dit vind ik nou gewoon onzin.

QundP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:38

sjorsie schreef:
Ik vind het een mooie cap, maar met een belachelijke prijs, dan denk ik laat maar. Ik wil best geld uitgeven maar dit vind ik nou gewoon onzin.

Ja, ik heb nu een hickstead engelse cap.. maar helaas pas ik die niet meer.. dus ik ben opzoek, en vind een pikeur erg mooi! Bloos

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:25

ik heb een GPA cap, echt een aanrader.
zit echt superfijn! wil nooit meer een andere.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:28

Ik heb een IRH, zien er ietswat hetzelfde uit, en in prijs veel goedkoper! Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:34

Waar staat die test over caps, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, lijkt me wel interessant Lachen

cemery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:36

Alle helmen, of je nu een GPA hebt, of een HH

Het komt uit dezelfde fabriek.....
kwestie van ander label erop drukken dus.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:37

Het zal maar de enige cap zijn waarvan de pasvorm bij je hoofd past..
Wordt je dan even flink verkeerd ingeschat wat betreft punten A-D Clown

Kortom: ik heb nu mn 2e GPA in 8 jaar ofzo? Hij zit heerlijk, blijft mooi en ik ben er gewoon superblij mee. Alle andere caps passen niet of staan belachelijk op mijn hoofd.
300 euro betaal ik per maand ook aan stalling, dus vind ik dat opzich geen bizar bedrag sinds het om bescherming van mn eigen hoofd gaat.
Dat er goedkopere caps zijn die ook mooi zijn is zeker een feit, mits de pasvorm daarvan goed is. En juist die pasvorm maakt de GPA voor mij zo exclusief, niet de prijs, de hype of whatever.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:49

Ik heb een GPA carbone en een Horka airstream. Deze horka kwam als tweede uit zo'n test. Ik krijg de horka niet eens goed passend, dus die heb ik maar een stuk of 10 keer gebruikt.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de GPA. Hij is duur, maar dan heb je ook wat.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:52

cemery schreef:
Alle helmen, of je nu een GPA hebt, of een HH

Het komt uit dezelfde fabriek.....
kwestie van ander label erop drukken dus.

Ja hoor..
Het is heel ander materiaal wat er gebruikt wordt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:55

Ik ben een tevreden GPA gebruiker.

Heb een HH gehad, x mee afgeflikkerds en er kwam spelling op te zitten..
Hij zat me wel redelijk goed maar paste niet optimaal.
Reed wel eens zonbder omdat vik m niet fijn vind zitten.

De GPA heb ik de hele dag op mn kop staan, merk het niet eens, hij zit echt heerlijk!
En dat is het belangrijskte vind ik (en Daarbij is hij goedgekuerd net zoals andere caps)

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:00

ik ben ook zeer tevreden over de gpa. ik heb een zwarte en een donkerblauwe. mijn dochter heeft ook een zwarte voor de wedstrijden. ik ben er laatst mee gevallen en met mijn hoofd heb ik de ijzeren omheining geraakt. ik heb door deze cap er niets aan over gehouden. dus denk dat hij dus echt wel goed is. ik was niet graag met een goedkope cap tegen het ijzer geklapt.

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:11

Hier mog een zeer tevreden GPA-drager. Ben bijna 10 jaat lang (lees: zo lang als ik rij) met koppijn van 't paard afgestapt, gewoonweg omdat geen enkele cap fatsoenlijk op mijn stomme hoofd paste. Heb om die reden uit wanhoop nog een tijd zonder cap gereden, maar het beetje zinnige inhoud wat nog in m'n hoofd resteerd wil ik toch graag nog behouden, dus vorig jaar toch maar weer gaan zoeken. En ja, uiteindelijk een cap gevonden die in 1 keer paste, perfect zit, ze licht, voel bijna niet dat ik 'm op heb en vooral: nooit meer hoofdpijn gehad. Vindt ik persoonlijk elke cent waard, ook al zijn het in dit geval dan 300000 centjes en daar houdt geen enkele test rekening mee. Voor de veiligheid zullen er best betere zijn, en de prijs/kwaliteitverhouding zal ongetwijfeld belabbert zijn, maar dat weegt er in mijn ogen niet tegenop dat ik eindelijk zonder pijnlijke schedel kan rijden. Ieder z'n keuze dus.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:12

Noukie schreef:

Kortom: ik heb nu mn 2e GPA in 8 jaar ofzo? Hij zit heerlijk, blijft mooi en ik ben er gewoon superblij mee. Alle andere caps passen niet of staan belachelijk op mijn hoofd.
300 euro betaal ik per maand ook aan stalling, dus vind ik dat opzich geen bizar bedrag sinds het om bescherming van mn eigen hoofd gaat.
Dat er goedkopere caps zijn die ook mooi zijn is zeker een feit, mits de pasvorm daarvan goed is. En juist die pasvorm maakt de GPA voor mij zo exclusief, niet de prijs, de hype of whatever.

nou dan zou misschien punt E zijn dat hij precies past en word gekocht voor het comfort, maar uiteindelijk gaat een cap om veiligheid en daar wou ik een beetje naartoe...
ik heb liever een belachelijk ding op mijn hoofd die functioneerd dan een dure cap, maargoed is maar net waar je prioriteiten liggen he, de 1 wil een passende cap en de andere wil een zo veilig mogelijke cap (die daarentegen ook goed moet passen want een onveilige cap past ook vaak niet goed om het hoofd)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:14

GoldenDream schreef:
ik heb een GPA cap, echt een aanrader.
zit echt superfijn! wil nooit meer een andere.

K ga hierin mee. Hij zit perfect om je hoofd heen! Echt super fijn! OK dan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:14

en een cap die je opzet, als een cap me niet fijn zit zet k m niet op.
en de gpa zit mij fijn en dus draag ik m.
hij is niet minder als andere caps, ze zijn immers allemaal goedgekeurd.

overgens draag k m niet om de hype, niemand hier op stal rijd met een gpa.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:15

orlando2 schreef:
ik ben ook zeer tevreden over de gpa. ik heb een zwarte en een donkerblauwe. mijn dochter heeft ook een zwarte voor de wedstrijden. ik ben er laatst mee gevallen en met mijn hoofd heb ik de ijzeren omheining geraakt. ik heb door deze cap er niets aan over gehouden. dus denk dat hij dus echt wel goed is. ik was niet graag met een goedkope cap tegen het ijzer geklapt.

wel zonde van je centjes dan agz wil je de cap wel veilig houden je na elke val een nieuwe cap hoort aan te schaffen (maar wat ik eigenlijk meer doe met een hevige val, een nieuwe cap aanschaffen..)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:17

__KELLY schreef:
Noukie schreef:

nou dan zou misschien punt E zijn dat hij precies past en word gekocht voor het comfort, maar uiteindelijk gaat een cap om veiligheid en daar wou ik een beetje naartoe...
ik heb liever een belachelijk ding op mijn hoofd die functioneerd dan een dure cap, maargoed is maar net waar je prioriteiten liggen he, de 1 wil een passende cap en de andere wil een zo veilig mogelijke cap (die daarentegen ook goed moet passen want een onveilige cap past ook vaak niet goed om het hoofd)

als je telkens met hoofpijn van je paard komt, ben je het ook snel zat hoor!
hoezo hype?? het is de enige cap die mij FIJN past
ik heb dat artikeltje nergens gezien, waar kan ik dat vinden??
en de cap van pikeur is ook van duurder materiaal.. en vind hem tot nu toe elke cent waard..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:24

tinaaz schreef:
__KELLY schreef:

als je telkens met hoofpijn van je paard komt, ben je het ook snel zat hoor!
hoezo hype?? het is de enige cap die mij FIJN past
ik heb dat artikeltje nergens gezien, waar kan ik dat vinden??
en de cap van pikeur is ook van duurder materiaal.. en vind hem tot nu toe elke cent waard..

Ik zei ook daarbij, dat iedereen andere prioriteiten heeft, ik ga meer voor de veiligheid maar dat komt ook omdat ik geen enkele problemen heb met pasvorm en andere hebben moeite met pasvorm en gaan dus voor een goed comfort..

de GPA cap is wel van duur materiaal maar duur materiaal zou dus ook betekenen dat hij dus 1 van de beste veilige caps moeten zijn wat hij niet is,
ik zou dus ook het enige voordeel van de GPA cap zien dat hij een goed comfort heeft maar voorderest vind ik ehm qua prijs/kwaliteit verhouding wat tegenvallen, maarjaa als anderen er blij mee zijn omdat ze bij andere caps gevoelig zijn voor hoofdpijn ,waarom ook niet ?

die test kwam gelloof ik uit duitsland en heb ik eens langs zien komen in nog een discusie over een GPA cap
zal even zoeken op bokt en hopen dat ik de link even kan vinden

QundP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:33

bedankt voor jullie reactie's!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:39

__KELLY schreef:

Wat doe je nu moeilijk over prioriteiten als je zelf al zegt dat een onveilige cap vaak niet past.
Moet ik dan met een cap gaan rijden die niet past, niet goed om mn hoofd zit enz, omdat die cap an sich veiliger uit de test komt?
Mijn prioriteit is evengoed veiligheid, maar OMDAT de GPA de juiste pasvorm heeft en als enige goed op mijn hoofd past, is dit VOOR MIJ de meest veilige cap.
Dat heeft er niets mee te maken dat ik andere prioriteiten zou stellen hoor.
Als ik puur voor comfoor zou gaan, zou ik bij wijze van spreken net zo goed zonder cap kunnen rijden. Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:59

Noukie schreef:
__KELLY schreef:

Wat doe je nu moeilijk over prioriteiten als je zelf al zegt dat een onveilige cap vaak niet past.
Moet ik dan met een cap gaan rijden die niet past, niet goed om mn hoofd zit enz, omdat die cap an sich veiliger uit de test komt?
Mijn prioriteit is evengoed veiligheid, maar OMDAT de GPA de juiste pasvorm heeft en als enige goed op mijn hoofd past, is dit VOOR MIJ de meest veilige cap.
Dat heeft er niets mee te maken dat ik andere prioriteiten zou stellen hoor.
Als ik puur voor comfoor zou gaan, zou ik bij wijze van spreken net zo goed zonder cap kunnen rijden. Clown

dan heb ik het denk ik niet helemaal goed uitgelegd..

een cap dat goed past om het hoofd is al een veilige cap maar een passende cap die niet de goede materiaal heeft en dus in dat opzichte weer minder veilig is, is dus minder veilig imo ... maar zoals de casco youngster komt tog beter uit de test , en voor je gevoel is het comfort van de youngster dus niet lekker (ik vind de casco youngster ook niet het geweldigst zitten) maar hij moet wel goed passen want anders zou die cap er niet als veiligste uitkomen.. want idd geen goed passende cap is ook geen veilige cap .

maargoed jij jouw mening ik de mijne ,
zoals ik al zei, als jij die cap lekker vind zitten en je voeld je er safe bij, goed tog ? per slot van rekening is de GPA cap ook EN gekeurd als andere cappen dus moet wel veilig genoeg zijn dus..
maar merkte alleen maar op dat er veiligere caps zijn en omdat de prijs zo hoog is vind ik tog eigenlijk (of verwacht) ik tog wel dat zo;n cap het beste uit zo'n test komt ..

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:57

Pikeur is het enige wat bij mij lekker zit, HH vind ik niet fijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:37

Ik heb deze cap een paar keer gepast in de winkel, en hij zat echt verschrikkelijk bij mij. Bovendien vind ik ze veel te duur.