Advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:36

Ik krijg vandaag de startlijst voor de wedstrijd waar ik zondag moet jureren: 38 combinaties
Daar heb ik dus geen zin in. Van te voren hebben we niks afgesproken, er vanuitgaand dat het net als op andere plaatsen wel tussen de 25 en 30 combinaties zullen zijn. Toen heb ik ze maar even gebeld met de vraag of er misschien een jury bij zou kunnen (voor mij heeft die jury er 32), toen werd mij gezegd dat de KNHS in de reglementen heeft staan dat je 40 combinaties mag jureren en dat ze een commercieel bedrijf zijn en er dus ook wat aan moeten verdienen.
Wat moet ik hier nu mee?

Joto

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:15

Hmm lastig.. Of de knoop even door hakken en extra pauze inlassen, en even door die laatste paar combi's heen, of zeggen dat je verhinderd bent. Of dat ze een extra jurylid er bij vragen, omdat het teveel word. Dat je anders niet komt (beetje chanteren he, haha). Nee grapje, denk dat er verder weinig keuze is/zal zijn.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:32

Ach ik kom heus wel door die 38 combinaties heen, maar het is gewoon niet fijn zoveel combinaties. En als je dan ook nog verteld wordt dat ze dat doen omdat ze er aan moeten verdienen, dan zakt mijn broek daar wel even van af. Je kunt dan toch best 3 juryleden laten komen ipv 2.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:35

volgende x zeker aangeven wat je wel en niet wilt.
De reden is idd wel zeer "storend" om te horen Ach gut

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:39

superwoman schreef:

daar komt geen volgende keer meer Vork

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:27

lastig hoor, het zijn er inderdaad erg veel. Ik heb zo wie zo op juryplatform staan dat ik max. 30 combinaties jureer, en mocht ik gebeld worden voor een afspraak dan meld ik het altijd even.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:47

zou er toch iets aan doen. Zeker zien te voorkomen dat je met slechte zin de deur uitgaat, de starters mogen niet de dupe worden van de slechte organisatie

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:13

VEGASS schreef:
zou er toch iets aan doen. Zeker zien te voorkomen dat je met slechte zin de deur uitgaat, de starters mogen niet de dupe worden van de slechte organisatie

Ik zou wel een waardeloze jury zijn als ik dit ging afreageren op de ruiters en amazones Cool

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:57

yvonnepuntnl schreef:
superwoman schreef:

daar komt geen volgende keer meer Vork

Daar niet, maar ook op andere plaatsen waar je nog niet bent geweest Knipoog , kun je het beter van te voren aangeven

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:19

yvonnepuntnl schreef:
Ik krijg vandaag de startlijst voor de wedstrijd waar ik zondag moet jureren: 38 combinaties
Daar heb ik dus geen zin in. Van te voren hebben we niks afgesproken, er vanuitgaand dat het net als op andere plaatsen wel tussen de 25 en 30 combinaties zullen zijn. Toen heb ik ze maar even gebeld met de vraag of er misschien een jury bij zou kunnen (voor mij heeft die jury er 32), toen werd mij gezegd dat de KNHS in de reglementen heeft staan dat je 40 combinaties mag jureren en dat ze een commercieel bedrijf zijn en er dus ook wat aan moeten verdienen.
Wat moet ik hier nu mee?

Hmm, die club zou ik graag aan de telefoon krijgen. 38 combinaties !Fijn dat zij commercieel zijn, maar jij bent dat niet, dit is je hobby. Nog maar eens bellen met de mededeling dat je het echt te veel van het goede vindt, zij hebben jou nodig, niet andersom.
en je MAG er 40, maar het is geen verplichting om er 40 te beoordelen. Flink laten weten wat je er van vind. Staan er trouwens twee goede pauzes op je startlijst? Dat zijn zij nl WEL verplicht.
Sterkte!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:51

Weet het niet zeker, maar mag je dan bij meer dan 30 combinaties ook niet 2 dagdelen rekenen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:09

Citaat:
Vergoeding juryleden
Juryleden mogen maximaal de volgende vergoedingen vragen:
Dressuur B t/m Z2 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Dressuur vanaf ZZ-L max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Springen cat. 2 en 3 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Springen cat. 1 max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Voltige max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Mennen Dressuur en Vaardigheid max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Mennen Samengesteld max. € 10,- per dag
Juryleden Aangespannen Sport cat. 1 t/m 4 max. € 25,- per dag
Reiskostenvergoeding: € 0,28 per kilometer

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:19

Je kunt er tegenwoordig 10 per uur doorjassen als het flink opschiet. Dus dan kom je op 1 dagdeel.
Je mag er 40, maar dat mag volgens mij alleen als het over meerdere rubrieken is. Ik heb ooit ergens gelezen dat er in 1 rubriek max 30 mogen zitten.
Het enige dat jij dus kunt doen is ze terugbellen en afzeggen of zeggen dat je niet meer dan xxx doet en dat ze voor de rest een andere jury mogen vragen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:22

Volgende keer duidelijk aangeven dat je een maximaal aantal combinaties wil beoordelen.
Nu nog afzeggen lijkt mij voor zowel de organisatie als de starters niet erg prettig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:36

Scum schreef:
Je kunt er tegenwoordig 10 per uur doorjassen als het flink opschiet. Dus dan kom je op 1 dagdeel.
Je mag er 40, maar dat mag volgens mij alleen als het over meerdere rubrieken is. Ik heb ooit ergens gelezen dat er in 1 rubriek max 30 mogen zitten.
Het enige dat jij dus kunt doen is ze terugbellen en afzeggen of zeggen dat je niet meer dan xxx doet en dat ze voor de rest een andere jury mogen vragen.

Doorjassen wordt het zeker met 10 in een uur. Zet hier wel vraagtekens bij, want een proef zelf staat voor gemiddeld 5,5 tot 6,5 min. Denk dus dat 10 in een uur niet gehaald wordt. Dat je er wel 40 mag doen maar dan niet in 1 rubriek kan ik nergens vinden in het reglement. 1 rubriek mag max 30 combinaties tellen is ook nergens te vinden. Tenminste, ik zie het nergens staan, dus laat me weten waar ik het vinden kan in het reglement.
1 dagdeel ga je ook niet halen, want met zo'n grote groep schrijft het reglement verplichte pauzes voor, zodat de jury ook even kan ontspannen etc.
In het kort: Helaas klopt volgens mij het verhaal van Scum niet! Beter geen dan verkeerde voorlichting denk ik dan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:59

Bettine schreef:
Weet het niet zeker, maar mag je dan bij meer dan 30 combinaties ook niet 2 dagdelen rekenen?

Ik kijk gewoon naar de tijd dat ik er ben, half uur voor mijn eerste start t/m laatste start(of prijsuitreiking). Die tijd reken ik, ongeacht het aantal deelnemers. Wordt het 5 of 6 uur, dan gewoon 3,75 per uur erbij optellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:11

Deze informatie heeft (ooit) wel ergens gestaan - ik denk ik het cursusboek van de jurycursus. Het komt ook overeen met hetgeen de KNHS de TS verteld heeft. En het is ook op de jurycursus verteld.

Per uur 3,75 verrekenen mag zeker niet. Dat staat nergens in de reglementen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:50

Gelukkig heeft mijn protest geholpen. 4 ruiters hebben zich afgemeld en daar zijn geen nieuwe voor in de plaats gekomen. De lijst telt nu 30 combinaties, dat is goed te doen!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:08

Scum schreef:
Deze informatie heeft (ooit) wel ergens gestaan - ik denk ik het cursusboek van de jurycursus. Het komt ook overeen met hetgeen de KNHS de TS verteld heeft. En het is ook op de jurycursus verteld.

Ooit ergens gestaan kunnen we toch niks mee??En in geen enkel cursusboek is het te vinden(en dan is een cursusboek nog geen wedstrijdreglement)
En wat die 3,75 betreft: staat nergens als bedrag nee, maar een vereniging heeft er nog nooit moeite mee gehad om ipv 2 dagdelen, 1 dagdeel +2 uur te betalen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:54

Als ze zo commercieel zijn mogen ze je wel wat beter betalen vind ik... Bloos

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:15

Scum schreef:

Er heeft een keer in het blauwe tijdschrift voor officials van de KNHS gestaan, hoe je moet rekenen bij langer dan 1 dagdeel jureren.
Daar stond met een rekenvoorbeeld uitgelegd dat je wel per uur bovenop de 4 uur zo moet rekenen.
Dus wanneer je minder dan 4 uur of precies 4 uur zit, is het 1 dagdeel. Wanneer je 5 uur zit is het 1,25 dagdeel, wanneer je 6 uur zit 1,5 dagdeel, etc. En dan kom je dus wel uit op 3,75 per extra uur dat je zit.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:48

Marije_jiplover schreef:
Scum schreef:

Er heeft een keer in het blauwe tijdschrift voor officials van de KNHS gestaan, hoe je moet rekenen bij langer dan 1 dagdeel jureren.
Daar stond met een rekenvoorbeeld uitgelegd dat je wel per uur bovenop de 4 uur zo moet rekenen.
Dus wanneer je minder dan 4 uur of precies 4 uur zit, is het 1 dagdeel. Wanneer je 5 uur zit is het 1,25 dagdeel, wanneer je 6 uur zit 1,5 dagdeel, etc. En dan kom je dus wel uit op 3,75 per extra uur dat je zit.

Mag ik je hartelijke danken voor dit bericht, ik wist dat ik het niet zelf bedacht had, maar kon niet meer ophoesten van wie/waar ik het gelezen had. Gelukkig iemand met verstand van zaken hier!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:47

Ik heb het pas aan de KNHS gevraagd en daar zeiden ze dat je nooit meer dan 15 Euro mag vragen (ook al zit je meer dan 4 uur).....beetje tegenstrijdig dus....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:02

AmonRe schreef:
Ik heb het pas aan de KNHS gevraagd en daar zeiden ze dat je nooit meer dan 15 Euro mag vragen (ook al zit je meer dan 4 uur).....beetje tegenstrijdig dus....

Lastig als de KNHS verschillende geluiden laat horen. Maar, ben natuurlijk geen gekke gerritje.
Als je meer dan 4 uur zit, zit je dan voor jan met de korte achternaam, totdat je 8 uur zit??
Ik lees het zo: meer dan 4 uur beoordelen zou je niet meer mogen vragen???? 5,6,7 uur? voor noppes beoordelen?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:45

Als dat zo is AmonRe, waarom zeggen ze dan niet gewoon dat de jury vergoeding 15 euro is... maar praten ze dus over 15 euro pér dagdeel Verward