Grappige trekjes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marbel

Grappige trekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:28

Zoals bij mij;
>Als ik hem in de stal zet en er ligt kuil, dan moet hij eerst een hap nemen en draaid zich dan om zodat ik zijn halster af kan doen.
>Tijdens het rijden wil ik halverwege eraf en dan er weer op, dan wordt hij dwars en gaat achteruit lopen, maar ondanks dat ik altijd meer geduld heb tot ik erop zit, leert hij het niet af.
>Hij moet met aan de hand lopen af en toe even stilstaan om de boel goed te bekijken.
>Als ik na het rijden er af stap en hem mee wil nemen de bak uit, dan wil hij eerst voor hij meeloopt aan mijn arm schuren, en ook al mag hij het nooit, hij blijft het proberen.
>Aan de longeerlijn heeft hij soms niet zoveel zin om vlot te galopperen, als ik hem een paar keer waarschuw en ik geef dan een brul, dan gaat hij eerst met een rare sprong en een bok in galop en galoppeert dan normaal door.
Zo heb je van die dingen, die af en toe wel irritant zijn, maar meestal heel grappig.

Karlijntjee

Re: Grappige trekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:31

Trekpaard:
-Wil nooit is op jou letten, altijd maar kijken en dergelijke.
-Als ik afstap altijd helemaal schudden
-Pak ik de zweep, dan vliegt ze al vooruit, vandaar dat ik altijd zonder rijd. Vind ik ook wat vriendelijker.
-Bij het springen altijd lomp doen, maar ze vind het heeeeel leuk, maar snapt het nog niet zo heel erg goed
-Als ik haar naam zeg en ze staat naast me, houd ze haar kop tegen mij aan om lekker gekrabbeld
te worden Lovers
-Als ik de wei uitloop heb je nog een kleine wei erbij zitten, meestal moet ze dan omdraaien zodat i k de poort kan dichtdoen, maar eerst liet ik haar gewoon los lopen in het weitje, draai ze om bij de poort! Clown Automatische knol Bloos
-Niet wakker zijn, als er dan een opstapje, steen of een ongelijke grond is struikelt ze!

Shet:
-Krijg ik vaak niet te pakken in de wei en maakt er echt een spelletje van!
-Soms met 4 benen tegelijk de lucht in springen
-Poepen altijd op verkeerde plekjes Clown
-Bij het longeren als ik zeg: Ho halt, staat ze stil en komt ze naar mij toe omdat ik denk dat ik haar ga klaar maken om op de andere hand te gaan. Dit zijn we aan het oefenen en het gaat steeds beter!
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 02-03-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:37

Tinca moet altijd eventjes hinniken als ze je ziet. Elke keer als je even weg bent en weer komt, komt er een lief klein brulletje Lovers
Of als je afstapt na het rijden.. lief!!!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:02

altijd als hij gaat drinken.. zijn laatste slok drinkt ie nooit meteen op Haha! whaha.. dan zie je onder zijn tongetje een klein stukje eruit komen, en als je zijn mond open wil doen lukt da echt niet.. Houd hij zijn mondje echt kei strak Haha!.. weet niet waarom hij dat doet, maar ik vind t wel echt lief/grappig..
en hij moet altijd eerst zijn kuilgras zijn zijn voerbak leggen voor hij het opeet.. Lachen

edit: typefout Lachen

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:04

Mijn toekomstig paardje voedert de vogels en hij geeft fantastische massages...

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:05

Mijne steekt zijn tongetje uit nar het drinken hihi zo lieeeef en als je je hand er onder houd is dat tongetje zo zacht Lovers supeeeer lief Clown

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:06

Als hij een felle kleur bandages om heeft, of transportbeschermers om heeft tilt hij een voorbeen op en draait zijn hoofd om er naar te kijken Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:55

Bij mijn 2 shetlanders :

1. ( De groote shetlander !! )

- Hij krijg hekken ze open , maar ook dicht !! , als ik er op ziot moet ik er nooit 1 ( hek ) open of dicht doen want dat doet hij !!
- Hij doet echt ALLES voor eten !!
- Hinnekt altijd als ik aan kom !!
- Vind het heerlijk/geweldig om bij de hoefsmit te komen , daar geniet hij echt van !!
- Als ik weg ga , kijk hij me altijd even na , als of hij wilt zeggen : Tot morgen !!

2. ( De kleine shetlander !! )

- Is erg dom , ( ja echt , niet iets ander maar gwn echt een beetje dom ) en daarom door doet hij hele kommische dingen zo als , : Bijna tegen een boom aan rennen ( 2,5 cm er voor stopt hij dan ) , loopt tegen het hek aan ( Bloos ) En Onsnapt PERONGELUK !!
- Hinnekt ook altijd als hij me hoord !
- Is een echte knuffelkont !
- Bokt , bijt en springt ( weg van ) ( naar ) de hoefsmit !!
- Is best sloom , maar richting stal never !!

Allebij :

- Het zijn gewoon hele lieve alles voor eten doenende paardjes !!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:59

Dorientjee schreef:
Trekpaard:
-Wil nooit is op jou letten, altijd maar kijken en dergelijke.
-Als ik afstap altijd helemaal schudden
-Pak ik de zweep, dan vliegt ze al vooruit, vandaar dat ik altijd zonder rijd. Vind ik ook wat vriendelijker.
-Bij het springen altijd lomp doen, maar ze vind het heeeeel leuk, maar snapt het nog niet zo heel erg goed
-Als ik haar naam zeg en ze staat naast me, houd ze haar kop tegen mij aan om lekker gekrabbeld
te worden Lovers
-Als ik de wei uitloop heb je nog een kleine wei erbij zitten, meestal moet ze dan omdraaien zodat i k de poort kan dichtdoen, maar eerst liet ik haar gewoon los lopen in het weitje, draai ze om bij de poort! Clown Automatische knol Bloos
-Niet wakker zijn, als er dan een opstapje, steen of een ongelijke grond is struikelt ze!
-Als ik suikerklontjes heb, pakt ze er altijd een voor een, nooit allemaal tegelijk terwijl er bij haar 10 in kunnen! Clown

Shet:
-Krijg ik vaak niet te pakken in de wei en maakt er echt een spelletje van!
-Soms met 4 benen tegelijk de lucht in springen
-Poepen altijd op verkeerde plekjes Clown
-Bij het longeren als ik zeg: Ho halt, staat ze stil en komt ze naar mij toe omdat ik denk dat ik haar ga klaar maken om op de andere hand te gaan. Dit zijn we aan het oefenen en het gaat
steeds beter!

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:15

*Mijn welsh moet altijd even met haar hoofd schudden Nagelbijten / Gniffelen De een zegt dat het stress is, de ander dat het speelsheid is. Ik denk dat het een combinatie van speelsheid en gewoonte is geworden Tong uitsteken. Soms denk ik ook dat het komt doordat der uge voorpluk in haar oor komt, dat ze dat niet fijn vind Tong uitsteken
*Ook is ze heel slim, als ze wat eet wat ze niet uit elkaar krijgt (Bijv kuil) dan gaat ze er met 1 voet opstaan en trekt ze het zo uit elkaar.
*Ze doet op het moment ook wel eens gek met haar tong, kan ook komen omdat ze aan het wisselen is.
*Na het rollen geeft ze een gilletje (zo van IEE), springt ze (stijger-bok) en loopt verder. (volgens mij hebben veel paarden van die trekjes na het rollen)
*Haar gehinnek vind ik ook best een grappig trekje, de manier waarop, echt zo'n baby.

Dat was het wel zo'n beetje ..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:16

CleovG schreef:
Als hij een felle kleur bandages om heeft, of transportbeschermers om heeft tilt hij een voorbeen op en draait zijn hoofd om er naar te kijken Tong uitsteken

ROFL

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:21

* Als ik 's avonds naar de stal van Obelix loop, hoor ik m bij binnenkomst altijd zuchten. Zo van: " sh*t, moet ik zo laat nog aan het werk.....'
* Bij het eten van zijn slobber gaat hij altijd met zijn oogjes op half zeven staan slurpen. schijnt een teken van genieten te zijn.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:40

* Poept altijd stilstaand en met dr kont een stuk naar rechts (heel handig als je op buitenrit bent, poept ze in de bosjes Ja )
* Heel neidig kijken bij het aansingelen en als je dan je hand op dr neus legt, weet ze niet of ze blij of boos moet zijn Clown

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:46

Mijn merrie laat altijd duidelijk zien dat ze aan haar uier gekriebeld wil worden. Ze tilt dan linsachter haar been omhoog wijst vervolgens met haar hoofd aan van "daar moet je zijn" Lachen

marloes_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:55

*na het eten steekt hij altijd zijn tong in een bepaald ritme uit.
*als ik opstap weg lopen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:00

Mijn pony MOET ALTIJD stilstaan bij het mesten..
Ze krijgt zo'n beetje elke knoop eruit..
Ze is kampioen in plekjes krijgen..

En ze heeft sinds een paar dagen een nieuwe hobby bij het buiten staan:
Stoot je hoofd zo vaak en hard mogelijk tegen de hooiruif, zodat je er weer allemaal plekjes bij krijgt Clown

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:06

Mijn shet moet altijd haar hooi en ook kuilgras eerst in haar waterbak dopen voordat ze het opeet.
Ander grappig trekje is dat ze heel makkelijk fleemt en dat dus zeer regelmatig doet.

M'n jaarling moet altijd rollen als ze wordt losgelaten in de paddock. Wacht je volgens haar te lang met loslaten gaat ze gewoon al liggen en rollen terwijl je haar nog aan een halstertouw vast hebt.

Een andere shet plast steevast niet op stal. Gelukkig staat die alleen 'snachts op stal en overdag op de wei. Maar die wordt dus iedere ochtend voordat ze de wei opgaat even uitgelaten zodat ze kan plassen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:52

Mijn verzorgpaard heeft heel wat gekke trekjes en ook heel veel aangeleerde dingen Tong uitsteken.
- Als ik hem in het zomerland zet gaat hij via zijn vaste route (die je aan het eind van de zomer ook gewoon in het gras gaat zien Lachen ) naar zijn vaste drinkplek in de sloot om daar rustig wat te drinken.
- Weet heel goed wanneer het 5 uur is, dan staat ie altijd al voor het hek te wachten tot ik hem kom halen.
- Als ie de wormenkuur ziet zo gaan staan dat we m niet kunnen geven omdat ie anders met zijn hoofd tegen de staldeur aan stoot (en dan ook echt niet naar achter gaan Knipoog).
- Als hij een witdekje ziet komen dan wordt ie al helemaal enthousiast omdat ie denkt wedstrijd te mogen rijden... (dit werkte heel goed toen die het gevlekte koetjesdekentje had Haha!).
- Zijn hooi moet eerst linksachter in de hoek liggen en dat eet hij het pas... Ligt het ergens anders dan verplaatst hij het.
- Hij heeft een vaste volgorde met hoeven uitkrabben, doe je het een keer anders tilt ie zn been niet op Tong uitsteken.
- Hij heeft een plekje waar die het heerlijk vindt om gepoetst te worden met de rosborstel, doe je het niet hard genoeg dan gaat ie tegen de borstel aan leunen Haha!.
- Als ik probeer achterwaarts te gaan krijg ik de spaanse pas Tong uitsteken (heeft ie ooit geleerd, hij kan ook bokken op commando, maar dat knopje hoop ik niet tegen te komen Knipoog).
- Altijd als we gaan longeren moet hij eerst rollen en dan pas aan het werk Lachen.

Zo heeft ie nog wel veel meer gekke dingen Lachen, maar dit is ff wat er nu in me op kwam...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:50

als het donker is en je doet de lamp aan op stal knippert hij heel vertoord met zijn ogen "moet dat, dat vervelende licht"

hij weet met zijn nuchterheid andere paarden teleur te stellen. "gaan we niet spelen?" lijken de anderen dan te zeggen.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:56

Hinniken en rondjes draaien in haar stal als ik aankom en dat blijft ze net zo lang doen tot ik een aai geef en dan is het goed.
Wil altijd zo een leegstaande trailer inlopen ook al is die niet voor haar bedoeld.
Kan bij paarden waar ze gek op is al van afstand beginnen met kleine gilletjes geven.
Gaat bij een stoplicht uit zichzelf vlakbij het paaltje stilstaan zodat ik op het knopje kan drukken.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:13

-Mijn haflinger hinnikt altijd als ze me ziet of alleen al hoort.

-Ze schraapt altijd met haar voorhoef over de grond als ik ga voeren.

-Na het opstijgen moet ze altijd even met haar neus mijn linker en recht voet aanraken.

-Schooit net als een hond als ze snoepjes/wortels ruikt....en gaat dan zelfs staan te kwijlen.

- En ze vindt het nodig elke nacht in d'r eigen poep te gaan liggen met d't kont, en is er geen hoopje beschikbaar dan zoekt ze wel modder op om in te gaan liggen
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 03-03-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:19

mijn merrie geeft me altijd kusje op mijn neus . en zodra ik afstap moet ze altijd ff schuren .
mijn haf pakt echt elk riempje wat ik op jas of laarzen heb en uitsteekt in zijn mond Boos! en staat regelmatig mijn tenen te pletten . en hij strooit netjes zijn eigen stal op .
mijn shet staat standaardt in de weg en heeft al genoeg stallen gesloopt in zijn leven hij loopt liever buiten dus .
en mijn kruising die begroet je zo hard als je aankomt met heel hoog piepgilletje dat als je dichtbij staat je stokdoof word .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:21

vz pony: alles in zijn mond pakken,
je kan geen halster of hoofdstel omdoen of hij heeft m al tussen zijn tanden Haha!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:23

Gul wil nog wel eens in mijn kont bijten als ik zijn linkervoor hoef uit wil krabben, bij de andere voorhoef niet Clown
Tevens maait hij met zijn linker voorbeen als je de teugels over zijn hoofd heen wilt doen en doet hij zzijn hoofd zo hoog dat je er niet meer bij doet, maar als je dan GUL hebt gezegd kijkt ie je weer heel onschuldig aan en kun je alles veilig omdoen Tong uitsteken
gekke paarden

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:27

Niarda:

- Hummen als ze me ziet, en dat elke keer weer als ik door de stal heen en weer loop
- Plassen als ik aan het opstrooien ben of als haat stal net is opgestrooit
- slobber of sinaasappels eet ze terwijl ze dan heel zachtjes hinnekt, daar is ze zoooo gek op!!
- als er iemand met een zadel voorbij loopt moet ze altijd even boos kijken
- als ze in stal komt altijd even haar voerbak controleren, je weet maar nooit!

Roza:

- Haar stro opeten i.p.v. hooi als ik net heb opgestrooit
- hinneken als ik aankom
- stilstaan als ze iets eng vind en dan heeeeeeeel langzaam doorlopen
- stal uitlopen als je het hoofdstel om aan het doen bent