Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pearlie schreef:Wij doen altijd een tussenperiode van 'snachts wel deken op, overdag zonder, voordat we de dekens helemaal afdoen. Beetje afhankelijk van het weer en de temperatuur 's nachts.
Siersma schreef:Ik heb de mijne net weer met deken staan vanwege de wind en de regen van afgelopen week. Daarvoor was t een week mooi weer en stond ze zonder. Ze staat de hele winter al onder een 0 grams regendekentje en vind t toch wel lekker met deken. Ik laat m voorlopig nog op want ze geven weer heel veel regen op en wind( woon op texel en waait t altijd).

sjakie schreef:Het zijn paarden geen kou kleumen![]()
Je wordt niet ziek van kou en ook niet eerder vatbaar. Voor een paard zijn dit heerlijke temperaturen. Dat wij het nu zonder kleren koud vinden geld niet voor paarden met gewoon een normale vacht (zelfs de geschoren paarden kunnen nog best een stootje hebben)
MSQuincyTE schreef:Als je een ziek paard wilt hebben zou ik hem af laten, anders niet
aan het oplaten van een deken tot +15 graden kan het iig niet liggen
Winx schreef:Kan je een pony die laat onder deken ging van ongeveer 200 gram de hele winter. En op stal staat nu al zonder deken? Want ik twijfel heel erg
kan makkelijk een deken van 200 grams stelt weinig voor aangezien de meeste geschoren paarden dekens van 500 grams op hebben..
En dan kijk ik het gewoon aan en dan als ze het koud heeft dan gooi ik hem weer op.Winx schreef:Ok denk dat ik het maar gewoon doe, ze word er niet vrolijker op en ik ook nietEn dan kijk ik het gewoon aan en dan als ze het koud heeft dan gooi ik hem weer op.
Buiten staat ze zowiezo al zonder af en toe en dan heeft ze het ook niet koud.