Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cillia

Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:22

Hallo,

Laatst heb ik weer eens gereden op mn verzorgpony wat ik normaal iedere week doe maar ze deed echt NIET normaal!

Ze zat alleen maar te bokken steigeren toen was ze eventjes rustig en wilde een ander meisje op haar pony mij wat latenzien dus ik ging even rustig midden in de bak stappen.

Op een geven moment doet mijn verzorgpony haar oren naar achteren draait 2 rondjes en gaat LIGGEN!

Ik ben er maar snel af gestapt want ze reageerde niet op mijn been en zweep!

Ik was dus uit eindelijk afgestapt maar mevrouw bleef gewoon liggen!

Ik gaf haar maar tikken tot ik echt kwaad werd op dr!

Ik gaf haar toen nog een tik en die was vrij hard aangekomen denk ik want mevrouw stond direct op ze had blijkbaar gemerkt dat ik boos was!

Ik ben er toen weer op gestapt en wou ze het weer proberen maar lukte niet toen gingen we draven en ging ze steeds mij zitten uitdagen!

Hebben jullie tips wat iker aan kan doen!!??

Ik longeer haar de laatste tijden voor dat ik ga rijden dus dat gaat al een beetje beter.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-02-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst omgezet naar normaal lettertype en leesbaar Nederlands.

Annetje

Re: Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:25

Verward Ik vind je verhaal een beetje onsamenhangend en wat schreeuwerig overkomen. Volgende keer niet meer dikgedrukt typen Knipoog dat leest makkelijker.

Heb je het er al over gehad met de eigenaar? Zo niet, DOEN! Het is niet jouw pony en dus is het ook niet aan jou om beslissingen te maken over het dier. De eigenaar weet waarschijnlijk wat het beste is voor het beestje.

Heb je het zadel gecontroleerd? Lag het dekje niet dubbel, zaten er geen velletjes tussen de singel, past het zadel wel, had ze geen wondje onder het zadel?
Misschien had ze last van d'r rug?

Volgende keer maar heeeeel goed het zadel, de singel, het shabrak en de rug van de pony bekijken, nadat je met de eigenaar gesproken hebt.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:30

ik vind je verhaal heel onduidelijk maar ik denk dat de pony pijn had/heeft!
vind t ook heel raar dat je dr gelijk tikken gaf.. niet zo goed voor t vertrouwen denk ik als de pony pijn had...!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:39

Allereerst zou ik je typwijze eens aanpassen naar duidelijk ABN.

Ze lijkt inderdaad pijn te hebben. Hoe ligt het zadel? Hoe zit jij op haar rug? Krijg je les?
Misschien was ze wat koliekerig? Dat zou het liggen kunnen verklaren.

Je moet bovendien niet blijven tikken. Paarden en pony's hebben behoefte aan duidelijkheid. 1x met de stem, geen reactie? Dan 1 duidelijke tik en niet 10 kleine tikjes. Echter is dit niet de oplossing als ze daadwerkelijk vanuit pijn is gaan liggen.

Je vraagt naar een tip:
Verdiep je eens echt in pony's en paarden. Je hebt bokt nu gevonden, hou daar je ogen goed open, vraag dingen die je niet weet en wees bereidt fouten te erkennen en wat te doen met de tips die je krijgt.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:31

Eerste kijken of er geen mediche reden is !!
Dan met de eigenaar overleggen , en dan ander hulp zoeken , daar voor is het wel ff handig dat je zegt waar je woont !! Bloos

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:33

misschien had ze wel lichte koliek.. of last van haar rug, benen.. 't lijkt mij medisch, paard gaat niet zomaar liggen..:S

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:35

Ik ben zo blij dat je mijn pony NIET verzorgd!!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:38

ponyparadijs schreef:

Dat is wel banketstaaf !!!
Beetje grof !!
Ze is mischien wel niet zo ervaren ?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:40

Nou, ik ben het er anders wel mee eens hoor. Ik vind dit geen manier om een paard te behandelen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:43

Ik ook niet hoor ( begrijp mij niet verkeerd )
Maar ik denk niet dat ze het zo bedoelt , ik denk dat ze nog heeeeel veel moet leren en ik zou haar ook nooitn ALLEEN mijn pony's laten verzorgen , ik denk dat iemand daar haar maar eens moet gaan helpen !! Want ze snap nog er nog niet veel van volgens mij !!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:26

@ponyparadijs, ze vinden jou grof? eerste wat ik dacht was dat ik haar wel wou voelen hoe zo'n zweep aankomt.

Onervaren of niet je moet op zijn minst een beetje verstand van zaken hebben wil je jezelf alleen gaan vertrouwen met een paard. Dit dier liet zo ontzettend duidelijk merken dat er wat mis is dat alleen nog ondertiteling nodig was om het nog duidelijker te maken dat er echt iets mis was. Ik vind dan ook dat zij absoluut niet alleen mag worden gelaten met dit dier of welk paard dan ook. Ik ben het er mee eens dat ze de eigenaar moet inschakellen dat er wat mis is.. en dat ze niet geschikt is om alleen met dat paard alleen te zijn omdat er dan ongelukken gebeuren. Ik ben dan ook blij dat ze hier kwam vragen wat ze moest doen, want hetzelfde geld gaat ze door met dit soort practijken en hebben we er weer een mishandeld paard in nederland bij..... alsof er daar niet genoeg van lopen... het arme dier.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:30

Benfan schreef:
@ponyparadijs, ze vinden jou grof? eerste wat ik dacht was dat ik haar wel wou voelen hoe zo'n zweep aankomt.

Onervaren of niet je moet op zijn minst een beetje verstand van zaken hebben wil je jezelf alleen gaan vertrouwen met een paard. Dit dier liet zo ontzettend duidelijk merken dat er wat mis is dat alleen nog ondertiteling nodig was om het nog duidelijker te maken dat er echt iets mis was. Ik vind dan ook dat zij absoluut niet alleen mag worden gelaten met dit dier of welk paard dan ook. Ik ben het er mee eens dat ze de eigenaar moet inschakellen dat er wat mis is.. en dat ze niet geschikt is om alleen met dat paard alleen te zijn omdat er dan ongelukken gebeuren. Ik ben dan ook blij dat ze hier kwam vragen wat ze moest doen, want hetzelfde geld gaat ze door met dit soort practijken en hebben we er weer een mishandeld paard in nederland bij..... alsof er daar niet genoeg van lopen... het arme dier.

AMEN Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:57

Ik vind het ook zielig !!
Maar ik denk niet dat zij bestef wat ze doet,
ik denk dat zij denk dat het paard gwn stout is .. Tong uitsteken

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:10

Nounounou, niet zo'n goede aanpak als ik dit zo lees. Als jou verzorgpony zo plotseling ging liggen, is/was er idd iets medische mis met der, zoals iedereen hier zegt. Dus; ga dat eerst eens controleren, of laat de eigenaar dat zelf doen, die heeft er misschien wat meer verstand van. Maar een pony keihard gaan meppen omdat die gaat liggen? Hij/zij geeft miss wel gewoon aan dat er iets met is met 'm, dus het is heel verkeerd wat je gedaan hebt!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:35

sannekeee schreef:
ponyparadijs schreef:

Dat is wel banketstaaf !!!
Beetje grof !!
Ze is mischien wel niet zo ervaren ?

Banketstaaf of niet. Het is wel de waarheid!!

Narya schreef:
Nou, ik ben het er anders wel mee eens hoor. Ik vind dit geen manier om een paard te behandelen.

Eerlijkheid duurt het langste.

Benfan schreef:

Kijk dat bedoel ik.

Moelie schreef:
Nounounou, niet zo'n goede aanpak als ik dit zo lees. Als jou verzorgpony zo plotseling ging liggen, is/was er idd iets medische mis met der, zoals iedereen hier zegt. Dus; ga dat eerst eens controleren, of laat de eigenaar dat zelf doen, die heeft er misschien wat meer verstand van. Maar een pony keihard gaan meppen omdat die gaat liggen? Hij/zij geeft miss wel gewoon aan dat er iets met is met 'm, dus het is heel verkeerd wat je gedaan hebt!

Precies!!

Kijk het is net zo goed fout van de eigenaar dat die een zo onervaren persoon alleen met de pony aan de gang laat gaan. Maar aan de andere kan weten wij niet wat ze tegen de eigenaar heeft gezegd over ervaring!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:36

O sorry dat zal ook wel banketstaaf zijn.... Maar ach ja zo ben ik, mijn excuus voor mijn eerlijkheid!!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:01

Mijn paardje zou ze ook nooit mogen doen hoor!
En als je een verzorgpaardje neemt en op haar pro te zien heeft ze er wel meerdere
mag je van mij ook wel ervaring hebben en weten hoe je omgaat met paarden.
Want ik had haar laten voelen hoe die zweep bij zo'n paard voelt hoor. Serieus!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:38

ponyparadijs schreef:

Narya schreef:

Eerlijkheid duurt het langste.

Benfan schreef:

Kijk dat bedoel ik.

Moelie schreef:

Ben ik het WEL mee eens , maar ik bedoel , ik denk niet dat ze er over na denk dat hij mischien ook pijn kan hebben,.
Maar wel een beetje dom van de eigenaar om haar dan alleen te laten !!
Maar ik neem het dus echt niet Voor haar OP !!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:00

in je profiel staat trouwens dat ze ''ergens'' een bloedpropje heeft en dat ze daarom bokt. Jij probeert haar t bokken af te leren door hard te slaan en te schoppen, maar als bokt door dat bloedpropje kan je daar eerst beter wat tegen doen Clown

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:40

welshjesgek schreef:
in je profiel staat trouwens dat ze ''ergens'' een bloedpropje heeft en dat ze daarom bokt. Jij probeert haar t bokken af te leren door hard te slaan en te schoppen, maar als bokt door dat bloedpropje kan je daar eerst beter wat tegen doen Clown

Ja , dat is wel handig als ze dat eerts doet .. Clown

_____________________________________________________________________________________

Geeft ze trouwens nog wel antwoord of druftf ze dat niet meer ?
Voor haar : je kan beter alles lezen en antwoorden want daar leer je nog eens wat van !!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:54

Dat bloedprop verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op, aangezien dit een gevaarlijke aandoening is. Ik vind toch wel dat als je een banketstaaf verhaal bedenkt je op zijn minst met wat geloofwaardigs aan moet komen zetten.

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:45

welshjesgek schreef:

Zo wil ik het dr niet af leren! Huilen

EN dat is n manegepony!

iK HEB HET OVER MIJN VERZORGPONY!

En als jullkie niks beters te zeggen hebben dan mij verdrietig temaken rot dan op van mn profiel en al mijn dingen!

Ik heb 6 jaar rij ervaring zit in n hoog gevorderde groep!

Dus jullie weten niet hoe ik ben in het echt!

Dus warom banketstaaf jullie nu zo!

Bye

Post verpesters

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:48

logisch dat iedereen zo reageerd.
je mag een paard nooit,maar dan ook nooit slaan omdat jij je zin niet krijgt.

zoek es wat info op over grondwerk en hoe je nou eigenlijk met paarden om moet gaan en kom dan maar weer es terug Knipoog

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:53

Ja daag!

Ik verzorg mn verzorgpony's goed ze had nerges last van!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:56

hmm maar waarom ga je dan slaan als ze ligt?
zweep = hulpmiddel.

daarom zeg ik zoek eerst maar es wat info op over hoe met paarden om te gaan,zoek goede les en dan leer je het vanzelf