Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_nadesh

Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:18

Zoals sommige van jullie al weten heb ik eindelijk een nieuw paardje gevonden eerste dag super lief niks aan de hand volgende dag gaat ze heeft me paar keer geprobeerd te happen.
Nu vandaag (net) heeft ze naar me gesteigerd ze heeft me geprobeerd te schopen mn ouders zeggen dat ik der beter maar weer weg kan doen nouja Verdrietig zo makkelijk gaat het niet denk je eindelijk je een leuke paardje weer hebben gevonden voor een klein prijsje krijg je dit ellende weer Huilen
Hoe denken jullie hier over? Frusty

Joto

Re: Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:21

Hoe moeilijk ook, terug brengen, neem aan dat je haar gewoon gekocht hebt als braaf paard? Dit zijn dus niet de eisen die jij stelde.. Heb je haar op proef of niet? Anders even oude eigenaar op bellen, dat je het nog een paar dagen aankijkt, en anders terug brengt. Kan ook zijn dat ze nog niet op dr gemak is, maar dat is geen reden om te trappen.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:22

Misschien ligt het probleem bij jezelf? Paarden dien je op te voeden gedurende heel hun leven.
Bijten en steigeren is een teken van dominantie. Haal hulp van een goede instructeur die je kan uitleggen wat je in zo'n situatie moet doen.

Succes.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:23

heb je haar laten keuren oid. ? omdat je zegt klein prijsje, kan het zijn dat ze een lichamelijk gebrek heeft en daardoor saggerijnig is.

hoeft natuurlijk niet, bij jonge paarden (ook soms met wat oudere paarden) dat ze in het begin nog helemaal overdondert zijn en daardoor erg braaf etc. is je paardje wel opgevoed door de oude eigenaren? of alleen op het land gezet?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:27

Joto schreef:
Hoe moeilijk ook, terug brengen, neem aan dat je haar gewoon gekocht hebt als braaf paard? Dit zijn dus niet de eisen die jij stelde.. Heb je haar op proef of niet? Anders even oude eigenaar op bellen, dat je het nog een paar dagen aankijkt, en anders terug brengt. Kan ook zijn dat ze nog niet op dr gemak is, maar dat is geen reden om te trappen.

Nee ik heb haar niet op proe f de oude eigenaar zij dat er kleine kinderen mee hebben rondgelopen maar dat kan gewoon niet daar is ze te wild voor!
Ze mag veelste graag een hap we geven mijn eisen waren een makelijk paardje die wel super lief was maar die ik nog aan mijn eigen hand kon zetten! Vork

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:28

Pensionnetje schreef:
Misschien ligt het probleem bij jezelf? Paarden dien je op te voeden gedurende heel hun leven.
Bijten en steigeren is een teken van dominantie. Haal hulp van een goede instructeur die je kan uitleggen wat je in zo'n situatie moet doen.

Succes.

Kan me niet voorstellen dat het probleem bij mezelf ligt want ik geef haar alle aandacht die ze nodig heeft probeer altijd een stukje met haar te lopen met moeitje omdat ze zo doet!

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:29

love_nadesh schreef:
Joto schreef:

Nee ik heb haar niet op proe f de oude eigenaar zij dat er kleine kinderen mee hebben rondgelopen maar dat kan gewoon niet daar is ze te wild voor!
Ze mag veelste graag een hap we geven mijn eisen waren een makelijk paardje die wel super lief was maar die ik nog aan mijn eigen hand kon zetten! Vork

Boos! ik sou er mee trug gaan en zeggen van laat mij maar eens zien wie er met dat beest heeft rondgelopen

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:30

pluche_pluus schreef:
heb je haar laten keuren oid. ? omdat je zegt klein prijsje, kan het zijn dat ze een lichamelijk gebrek heeft en daardoor saggerijnig is.

hoeft natuurlijk niet, bij jonge paarden (ook soms met wat oudere paarden) dat ze in het begin nog helemaal overdondert zijn en daardoor erg braaf etc. is je paardje wel opgevoed door de oude eigenaren? of alleen op het land gezet?

Ze is niet gekeurd nee de oude eigenaar zij dat haar kindjes ermee weg liepen onvoorstelbaar zal me dan niks benieuwen of 1 van die kleine kindjes een hoef op hun kopie heeft gehad Huilen
Ja ze was redelijk goed opgevoed overdag in de wei savonds op stal.
De kinderen moesten er dus alles mee gedaan hebben? Ach gut

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:33

@..wonderlover Ik heb de twee kleinetjes gezien die er dus mee gelopen moeten hebben maar ik geloof er nu helemaal nix meer van vind dit echt k*t grr

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:34

love_nadesh schreef:
Pensionnetje schreef:

Succes.

Kan me niet voorstellen dat het probleem bij mezelf ligt want ik geef haar alle aandacht die ze nodig heeft probeer altijd een stukje met haar te lopen met moeitje omdat ze zo doet!

Dat je haar alle aandacht geeft en met haar loopt wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet aan jou kan liggen. Het is misschien niet zo leuk om te horen maar ik denk dat het wel aan jou ligt.

Je zegt dat ze de eerste dag lief was, daarna ging happen en daarna ging schoppen en steigeren. Ik denk dat ze je uitprobeert en merkt dat ze sterker is. Een dominantie probleem dus. Ik denk dat je moet kiezen: of een goede begeleiding zodat jullie met elkaar om leren gaan of terug brengen en opzoek naar een ander paardje...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:43

Ik probeer het liever nog even ik ga der vanmiddag longeren Zal er even foto's van maken & er was mij verteld dat ze aleen nukkig op stal was maar in het alnd of gewoon yuit stal moest ze super lief zijn nou dat heb ik gemerkt er zijn altijd maar op speciale momenten dat haar oren naar voren staan

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:44

Ik ben het eens met Daan_Ordeal. Dat jij alle aandacht geeft aan je pony wil niet zeggen dat je het goed doet. Wat is bijvoorbeeld je reactie geweest toen je pony naar je hapte? En wat heb je gedaan toen je pony steigerde?

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:46

Ik had net even in je andere topic gekeken.
Bedenk wel dat je pony nog maar 2 is. Bij die leeftijd horen dit soort dingen.
Zorg voor een goede en consequente opvoeding, dan komt het vast wel goed, naarmate ze ouder wordt!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:49

Zou dan ook maar niet gaan longeren. Als je pony 2 is zou ik nog maar ff een jaartje rustig aan doen - heel erg rustig aan, laat maar lopen, over een jaar zie je wel weer.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:50

Misschien kun je op zoek gaan naar goede begeleiding?
Ook ik denk dat het een dominantie probleem is. Maar als ze nog zo jong is zou ik dat eerst oplossen, de rest komt allemaal later wel (longeren met 2 jaar zou ik nog niet doen).
Wat begint met happen gaat steeds verder. Het ene paard is daar wat stelliger in dan het andere, wil niet zeggen dat het niet goed kan komen, ze is 2!!

Zoek gewoon een goede (wel eerlijke) begeleider.
Je bent nog jong, leer van dit paard en groei in je kennis.

BTW, in je profiel, zijn dat alle paarden die aan dit paard vooraf gegaan zijn of gewoon alle paarden die je kent??

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:51

[quote="love_nadesh"]Ik probeer het liever nog even ik ga der vanmiddag longeren Zal er even foto's van maken & er was mij verteld dat ze aleen nukkig op stal was maar in het alnd of gewoon yuit stal moest ze super lief zijn nou dat heb ik gemerkt er zijn altijd maar op speciale momenten dat haar oren naar voren staan[/quote]

Als je pony nog maar 2 is dan zou ik dat maar niet doen... Gewoon lekker laten lopen dat dier, liefst in een koppel. Daar worden ze opgevoed door soortgenoten. Deze opvoeding is onvervangbaar!

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:05

Van een paard dat 2 jaar is moet je niet de vriendelijkheid verwachten van bv een geroutineerd paard dat van zen oude dag geniet. In je profiel zie ik dat je voornamelijk met iets oudere paarden omgaat. Bedenk dat een 2 jarige een handvol is en dat je deze inderdaad nog naar je had moet zetten.
Het probleem bij het kopen van paarden op deze leeftijd is dat ze meestal minder in de hand zijn geweest dan gezegt wordt. Als je zelf paarden kweekt dan ben je al bezig met de opvoeding van de eerste dag. En heb je een 2 jarige die zijn plaats kent. Maar dit is in jou geval niet.
Je moet eerst je paardje laten gewend worden aan de nieuwe situatie. Borstel haar en geef haar aandacht dit wil niet zeggen dat je moet gaan longeren enz.... Ze moet nog groeien dus laat haar nog even rustig groeien.
Hoe zou je zelf zijn op een vreemde plek nieuwe paarden en dan beginnen ze vanalles met je te doen laat haar een paar dagen rustig bedaren.

Het is immers de eerste dag dus ik vind niet dat je al direkt kan zeggen dat het beestje een rot karakter heeft.
Voor de rest sluit ik me aan bij de vorige commentaren een goede en consequente opvoeding vraag eventueel raad.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

Dit is toch normaal lijkt me zo de pony is nog maar 2 komt net op een nieuwe plaats terecht met een andere baas, lijkt me logisch dat ze van alles uit gaat proberen om te kijken wat ze mag en niet mag.
Op die momenten moet jij gewoon de baas blijven en laten zien dat zo een gedrag niet mag.

Sorry maar zoiets weet je toch dat het kan gebeuren ik vind het een beetje flauw dat je er nu al aan denkt na een paar dagen om haar weg te doen.

Als je nu een andere pony gaat kopen kan weer hetzelfde gebeuren zolang jij niet kan laten zien wie de baas is.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:20

als ze ging steigeren heb ik der gestraft het zelfde bij bijten ik heb der een tik over haar snoet geven & heel boos gezegt pas op he jij & bij het steigeren heb ik het zelfde gedaan!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:25

Ongelofelijk, een paard is geen wegwerpartikel, en al helemaal geen knuffeldier. Om te beginnen zal het paard ook nog moeten wennen aan een nieuwe omgeving, en moet jij ook ervoor zorgen dat ze jou als leider ziet. Stemcommando's kent een paard niet, tik over snoet en " pas op", werkt niet bij ieder paard.

Jij bent duidelijk geen baas voor je pony en nu gaat de pony het zelf invullen. Ik zou eens aan grondwerk gaan doen om de verhoudingen recht te zetten. En leer je paard te corrigeren in een intensiteit die aankomt, zonder dat je hem mishandelt. Maar opgeheven vingertje en "foei zoete poes" werkt gewoon NIET.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:28

love_nadesh schreef:
als ze ging steigeren heb ik der gestraft het zelfde bij bijten ik heb der een tik over haar snoet geven & heel boos gezegt pas op he jij & bij het steigeren heb ik het zelfde gedaan!!

En jij denkt dat het paard het allemaal in 123 begrijpt. Sorry maar ik denk toch dat jij je eerst eens wat beter geïnformeerd had voor je met een tweejarige begon.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:34

Ik ben bang dat je gewoon nog niet toe bent aan zo'n jong paard. Hoe wil je dat straks gaan doen als je haar moet gaan inrijden?
Ik denk dat de eerste reactie van je ouders de juiste was, verkopen dat paard en een ander kopen. Eentje die minimaal een jaar of vijf ouder is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:37

Ik zou of heel snel op zoek gaan naar goede begeleiding of haar weer terugbrengen.
Als je voor het eerste kiest laat haar dan ook gelijk even nakijken door een dierenarts.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:38

inplaats van longeren ga ik vanmiddag is weer een stukje wandelen & haar laten stopen & draven waneer ik dat wil dat ze leert wat stopen is & waneer ze mag verder lopen & steeds als ze het goed doet een klopje geven + snoepje & die snoepjes steeds verminderen tot ze het begrijpt wat de bedoeling is dat ze echt leert luisteren!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:42

even een vraag toen je voor je paard ging kijken wie heeft um voorgereden en hoe ging dat?

edit: ga nu niet met snoepjes beginnen gewoon belonen als goed is en straffen als fout
Laatst bijgewerkt door previr op 28-02-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt