Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Elisa2 schreef:Ik had afgelopen zondag wedstrijd en scoorde bij de desbetreffende jury 179 punten in de M1.Toen kreeg ik de coupon en waren er onderaan de oorspronkelijke punten doorgekrast,er stond eerst een 7 voor de draf en een 7 voor de galop.En een 7 voor houding en zit.Die punten waren doorgekrast en was er een 6 voor de draf een 5 voor de galop en een 6 voor houding en zit gegeven.Waardoor ik dus 179 had ipv de oorspronkelijke punten.Mijn vraag is: mag dit? want ik vond het nogal oneerlijk,en kun je er wat tegen doen?
Fitzroy schreef:Wie zegt dat het geen fouten van de schrijver waren?
Je gaat er gelijk maar vanuit dat het was om jou geen wp te geven. Een beetje jurylid gaat dan juist om dit soort beweringen te voorkomen niet in de laatste cijfers zitten rommelen
Van een 7 een 5 maken voor een bepaalde gang kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Elisa2 schreef:Ik ook niet,ik ging er vanuit omdat het dus bij een ander meisje hetzelfde gebeurd is bij dezelfde jury alleen andere klasse.En het zou een beetje veel fouten van de schrijfster zijn lijkt me...
Ik kon het helaas niet navragen omdat de jury al weg was toen ik m'n coupon kreeg anders had ik het zeker gedaan.
polly2 schreef:Het kan een vergissing geweest zijn.
Het kan ook veranderd zijn, om je inderdaad niet op een winstpunt uit te laten komen.
En ja...dat mag....want de beoordeling is pas definitief als het bij het wedstrijdsecretariaat is ingeleverd en de prijsuitreiking is geweest...en zelfs dan verandert een jury nog wel eens!
Ik heb het zittend op het secretariaat nog wel eens zouter gegeten: de jury zag wie er bovenop klaar lag voor de prijsuitreiking en ging er toen nog in strepen, om diegene een paar plaatsen naar onderen te laten zakken.... tja...je hebt jury's en jury's natuurlijk!
Sizzle schreef:Ik heb al diverse malen bij jury's geschreven die aan het eind telden en zichzelf rustig uitlieten met de opmerking: oliebol, zit ze toch op winst dat verdiend ze niet, maak maar van die 5 en 4 en van die 6 een 5. Zelfs een keer meegemaakt bij het schrijven in de finale van de M2 in Almelo. Deze jury maakte het echter wel heel bont, die wist op den duur iemand voldoendes te geven voor mislukte zijgangen omdat ze de ruiter kende en zei dat hij normaal heel goed rijd en dat ze hem daarom niet te veel wilde afstraffen voor de ongehoorzaamheid van zijn paard |o
Helaas kun je tegen dit soort dingen weinig doen behalve heel goed rijden.

jury schreef:ja het mag maar.....
ik vind het niet correct. ik verander wel eens 1 pnt naar boven bij 179 als ik het toch wel winstwaardig vond.
wat stond er bij de 5 voor de gang. dit zou op zi
n minst onregelmatig moeten zijn en dan kun je nooit aan de 175+ komen.
als hier niets staat zou ik mailtje naar knhs sturen.