Rijbroek met leren zitvlak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNatas

Rijbroek met leren zitvlak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:54

Hoi bokkers,

ik heb nu al 2 broeken versleten met een leren zitvlak. (Een van het merk HH, en een van Mondoni) Ze zitten op zich wel lekker, maar het leer blijft stug, en ik heb de broeken 1 a 2 jaar aangehad.. Het stugge leer zit ten eerste helemaal niet lekker, en ik weet ook niet of het hoort? Ik heb nu net een nieuwe broek gekocht, en wil deze graag hebben, dat het leer wat soepeler wordt.

Mijn vraag dus, hoort het dat een zitvlak zo stug blijft? En zo ja, kan ik het verhelpen?

Amarie

Re: Rijbroek met leren zitvlak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:57

Ik heb mijn broeken met leer van Anky en Pikeur en geen last van stug leer. Ik doe ze gewoon in de wasmachine en in de droger en nergens last van.
Misschien helpt het om ze met speciale shampoo te wassen en niet in de buurt van een verwarming of zo te laten drogen.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 18:28

Ik was hem alleen, en doe hem niet in de droger, hij ligt ook nooit op een verwarming ed. En wat voor shampoo bedoel je dan?

Lauraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:29

Ik koop er zonder leer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:30

Ik heb ook met leer en ik was ze gewoon op 40 graden met normaal wasmiddel. Heb goedkope merken en totaal geen last van stug leer. Gebruik je wasverzachter?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 10:48

Ik was hem alleen met wasmiddel, en gebruik geen wasverzachter..

Misschien dat het toch aan de broek zelf kan liggen? Ik heb een goedkopere van HH Lachen.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:29

nou ik was hem op 40 graden met was verzachter, maar wat noem je stug? kan je je benen gewoon niet meer bewegen of voel je het vlak? deze broeken moet je ook niet aan de strakke kant kopen en wasverzachter kan inderdaad helpen!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:35

Ik heb ook 2 broeken met leer van HH en ik heb hier geen problemen mee.
Ik doe ze gewoon in de wasmachine met wasverzachter, alleen niet in de droger.
Heb ook broeken van cavallo, maar merk niet veel verschil in leer met de HH broeken Lachen

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:39

Bij de HorsePlaza (en de andere Hypo's) hebben we speciaal wasmiddel voor leren en semi-leather spullen. Was je broek gewoon op 30 graden, klittenbandjes en rits dicht, binnenstebuiten en niet in de droger. Moet goed komen!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:49

Ik heb cavallo en Eurostar. Ook met kunstleer, nooit 1 probleem mee gehad. Was altijd op 30 met fijn wasmiddel (voor zijde en wol).
Heb een paar jaar geleden 1 keer een Mondoni gehad, ik dacht dat is lekker goedkoop...wat een troep zeg. Hij was binnen een half jaar helemaal versleten (gaten!) en zat voor geen meter meer, dat leer was ook helemaal stug en zat vol met "korrels"!!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:58

Met stug bedoel ik dat ik het de hele tijd tegen me aan voel schuren, en het niet met de vorm van mijn lijf meegaat Leg ik dat zo goed uit?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:09

Ik heb een broek van Pikeur en van Eurostar met een leren zitvlak. Echt nooit ergens problemen mee zitten super fijn.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:12

ik heb er 1 van USG. Niks te klagen, hij zit echt super. Ik kan hem ook gewoon in de wasmachine doen en vond hem van dag 1 al goed zitten Lachen

Dus misschien ligt het aan de broek?

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:14

Ik vind die broeken dus echt helemaaaaal niks

Ik kan zelf goed genoeg rijden om zonder te kunnen, ik heb een goede zit zegt mijn instructrice, dus ik heb ze niet nodig. Gelukkig maar. ik denk dat je veel te veel verwend wordt als je met zo'n broek rijd.

Nee, voor mij niet meer

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:17

Sonja, als je beroerd zit met een gewone broek, zit je dat ook met een broek met leren kont. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:19

Ik heb er 1 van Pikeur, nergens geen last van!

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:20

Needje schreef:
Sonja, als je beroerd zit met een gewone broek, zit je dat ook met een broek met leren kont. Clown

ja,maar in de ruiterzaak zeggen ze altijd dat je zo'n broek moet nemen als je niet goed kunt doorzitten enzo... dat je dan aan het zadel "plakt" (wat raar is, want dan kun je toch ook niet lichtrijden?) Clown

Ik vind het raar als je een broek alleen daarvoor neemt, en veel mensen die ik ken doen dat wel... ik hou niet van die broeken en heb ze daarvoor ook niet nodig, daarom zal ik ze ook nooit meer kopen, ik vond het leer altijd zo hard

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:23

Voordeel van zo'n broek is dat deze iets stugger is en je daardoor idd wat vaster in het zadel zit. Maar heeft verder geen invloed op het lichtrijden.

XH0rses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:33

Ik krijg er deze week een nieuwe zwarte met leren zitvlak van redhorse volgens mij mijn wedstrijdbroek is ook met leren zitvlak zit heerlijk alleen toen hij voor het eerst de wasmachine inging werd het leer heel lelijk daat is wel jammer maar je hebt wel meer grip op het zadel

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:35

Tegenwoordig zijn alle rijbroeken met kunststof zit, vroeger werd er nog echt leer gebruikt en dat werd inderdaad hard/stug.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:27

Ik vind ze met leer verschrikkelijk geef mij er maar gewoon een van HH ofzo of Eurostar zonder leer! Lachen

UniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:56

nee het blijft meestal zo,bij mij in iedergeval.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:23

Ik heb er drie met een 'leren' zit. Een HKM (weet ff niet zo welke) een Cavallino en een HH. Ik was ze altijd op 30 graden, binnenstebuiten met alleen vloeibare wasmiddel. Gewoon op laten drogen op een wasrekje. De Cavallino blijft nog een beetje stug in het 'leer', maar de HKM en de HH zitten heerlijk. Vooral de HKM, doe mij daar maar een hele kast vol van! Haha!

Lady_Mad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:36

Met welk wasmiddel was je? Lachen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:55

Ariel Ja.