Bedank jij je mede-weggebruikers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Bedank jij je mede-weggebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:19

Vandaag was het weer mooi weer, dus veel motorrijders die er ook op uit trokken. Bij ons nodigen veel van die 80km wegen er toch wel naar uit om voor die motorrijders eens even lekker het gas los te trekken.
Wat ik altijd mee maak is dat ze toch direct het gas los laten zodra ze je in het zicht krijgen en heel netjes in een beschaafd tempo je passeren. Nu bedankt ik altijd alle weg gebruikers die rekening met me houden. Mijn bedankje is de ene keer een hele duidelijke knik met mijn hoofd als ik beide handen aan de teugels moet houden als mijn paard heet is op dat moment tot een vriendelijk arm gebaar in combi met een knik van mijn hoofd.
Ik merk dat het wel wordt gewaardeerd. Doen jullie het ook en hoe bedanken jullie je mede-weggebruikers voor het rekening houden?
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 24-02-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Re: Bedank jij je medeweggebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:20

Ja, meestal wel Knipoog

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:24

Ik altijd. Ik vind het beleefd staan. Hier zijn ze al aso op de weg dus als je dan niet bedankt rijden ze je de volgende keer loeihard voorbij.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:25

hand opsteken, of even een duidelijke knik/neiging met je hoofd maken.
Of even breed lachen..helpt ook wel Haha!

en idd vind dat het wel zo hoort..
je moet de mensen wel belonen als ze zich netjes gedragen..het zijn er al zo weinig Nagelbijten / Gniffelen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:26

Als ik merk dat iemand echt rekening met me houd doe ik het ook. Maar dat is ook op de fiets bv zo, als ik ineens voorrang krijg Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:27

Ik meestal wel! Lachen.
vind het altijd erg prettig als mensen rekening met mij houden!.
niet omdat mijn paard niet tegen de auto's kan (al zouden ze knoert hard langs mij gaan) maar gewoon omdat ze het even doen.

gewoon even een knikje omdat je het nooit weet! (zal je zien dat paard net ff opzij springt als ik mijn hand los heb Knipoog )

vind het wel zo vriendelijk en zorgd er ook voor dat ze het ook sneller weer zullen doen Lachen

Boktpony

Re: Bedank jij je mede-weggebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:27

ik bedank ze ook netjes Haha! en tegen fietsers en wandelaars zeg ik ook vaak netjes gedag enzo Pling

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:28

Ja, altijd. Steek gewoon even m'n hand op!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:29

altijd, en meestal door mijn hand op te steken (met een braaf paard) of anders een knikje en een brede glimlach

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:30

Ik doe het ook altijd. Ook groet ik bijna iedereen (wandelaars, fietsers etc.) als ik te paard zit. Haha! Vinden ze meestal wel leuk volgens mij.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:35

Altijd. Niet iedereen neemt zich even de moeite om zijn tempo aan te passen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:38

Absoluut, zoveel mensen houden er geen rekening. En vind het zelf ook altijd wel fijn als ik rem oid en dat wordt goed ontvangen.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:39

Altijd.
Soms gaan mensen waar je het niet van verwacht ( bv. jonge knullen in herriemakende auto's ) heel langzaam rijden of zelfs even stilstaan als je ze tegemoet komt.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:40

Ik bedank altijd als mensen gepast langsrijden, Als ze dat niet doen dan horen ze het ook.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:42

Ja doe ik ook altijd, ook in de auto, vind ik zelf ook fijn als mensen even zwaaien of knikken als ik ze voorrang verleen bij bijv een wegversperring waar geen borden bij staan.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:44

hrokur schreef:
Altijd.
Soms gaan mensen waar je het niet van verwacht ( bv. jonge knullen in herriemakende auto's ) heel langzaam rijden of zelfs even stilstaan als je ze tegemoet komt.

haha, ja idd. vorige keer kwamen we ook zo'n jongen tegen op zo'n herrie brommer. Hij remde echt heel netjes af voor ons. wij heel overdreven onze duimen opsteken Tong uitsteken whaha hij werd er gewoon verlegen van Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:43

Ja, eigenlijk altijd wel. Idd met een knikje als ik haar 'strak' moet houden, of met de hand. Wel zo netjes. Ik waardeer het ook enorm als ze wat rekening met mij houden, en ik probeer net zoveel rekening met hen te houden.

Vandaag bv een flink smalle weg langs gegaan, met zo nu en dan van die inhaal-inhammen. Ik draaf dan aan als een auto op mij gaat wachten verop, zodat ze niet te lang wachten en bedank ze. En ik vind het ook fijn als ik wordt bedankt als ik met mijn paard halt blijf houden bij zo'n inham zodat een auto ons ruim kan passeren.

Wederzijds respect toch? En toch wel fijn te laten zien dat het gewaardeert wordt, al zijn het maar kleine dingen.

Overigens ligt het er wel een beetje aan. Mensen die zich wat aanpassen omdat ik er met mijn paard loop krijgen altidj een bedankje, mensen die gewoon langsrijden bedank ik niet extra, maar vind ik dan ook niet echt nodig. Dat is gewoon wederzijds respect, maar niet zo 'overdreven'. Mensen die op kleine afstand keihard langsscheuren, asociaal gedragen krijgen een boze blik.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 07:37

Dat is ook bij mij de achterliggende gedachte. Als je ze bedankt passen ze zich de volgende keer ook weer voor je aan!
Helaas zijn er nog te veel idioten op de weg die zich niet realiseren dat er nog meer weggebruikers zijn.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 07:50

ik altijd maakt ook niet uit of ik op het paard, fiets, motor of in de auto zit..........

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:54

Mensen die iets netjes doen, krijgen altijd een groet. Goed gedrag moet je namelijk belonen, dat werkt het beste Haha! Maakt niet uit of ik nu fiets, auto of paardrijdt.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:56

Ik bedank ook diegene die netjes rustig langs me gaan al rij ik op me paard! Een handgebaar of een knik met me hoofd! Meestal groeten ze wel terug!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:57

Ik wel.. Maar vaak zwaaien ze eerst naar mij. Clown

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:34

Ik bedank altijd de medeweggebruikers die rekening met mij houden. Ik zie maar al te vaak dat ze geen rekening met de paarden houden, dus als ze dat wel doen dan verdienen ze een bedankje Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:39

Ik bedank ze ook altijd!! En hier inde buurt heb je al weinig mogelijkheid om buiten te rijden of je zit al meteen in het drukke verkeer. Hier zijn de mensen ook zeer vriendelijk, ik heb zelf 1x hulp gehad van een motorrijder, die zag dat mijn paard hem erg eng vond. Zette zijn motor (motor met herrie uitlaat) op de standaard en begeleidde mijn paard erlangs, vond ik echt top van hem!!!!! Ik had hem heel erg bedankt!!! Mensen zoals deze beste man moeten er meer zijn.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:42

Ik ook, zowel op de fiets, in de auto als te paard. Van een paar glimlachen of vrolijke handgebaren word je pas echt vrolijk.