Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Ja hij staat alleen.
Daf schreef:Hinniken klinkt altijd heel lief, maar ik heb liever dat mijn paard niet hinnikt en dat doet ze ook nooit. Zij staat de hele dag buiten met soortgenootjes en ook op stal staat ze met anderen. Ik ben dus voor haar geen factor van belang om zo maar te zeggen. Ik zie het meer als zielig als je paard hinnikt als jij komt, want dat betekend dat hij zich de overige tijd verveelt heeft en jou als prikkel aanschouwt.
Zoals Anniee hierboven schrijft hoeft het niet altijd zo te zijn, maar als ze alleen staan of de hele dag op stal staan dan is dat geen teken van vertedering om zo maar te zeggen.....
Natasjaa schreef:Ik ga ook mee met Silence, ik vind niet dat je een paard, wat toch van nature een kuddedier is, alleen kunt laten staan.
Dat hinniken, om je vraag nog even te beantwoorden zal inderdaad naar het eten zijn, en omdat jij zijn lichtpuntje bent, in zijn toch wel eenzaam leventje in zijn eentje... Zie dit bericht trouwens niet als aanval, maar als goede raad alsjeblieft...

dan is het gewoon begroeten 
Citaat:Waarom beginnen er hier nu een aantal over dat haar paard niet alleen mag staan? Hier gaat de topic helemaal niet om
splash1999 schreef:Als een paard hinikt naar je betekend dat 2 dingen of naar het eten dat je altijd komt brengen of naar jou zodat hij eindelijk eens wat kan doen. Oftewel hij verveelt zich.
Somebitch schreef:Nou dat geeft een paard wel aan hoor ook doormiddel van hinnenken..
Mijn pony staat ook weleens alleen omdat de ander dan even is gaan buitenrijden. Dat laat hij dan echt merken hoor.. Ook als ik dan binnenkom hinnikt hij harder dan normaal.
edit: Als ik lang in mijn eentje met hem buitenrij gaat hij ook hinniken.. Heel de weg door tot we thuis zijn..
edit 2: Als je geen geld hebt oid om er 2 te kopen zet hem dan op een pensionstalling of ergens waar ze wel met zijn 2en of meerderen kunnen staan.. Het e paard hoeft niet persee van jezelf te zijn.
Moelie schreef:Somebitch schreef:Nou dat geeft een paard wel aan hoor ook doormiddel van hinnenken..
Mijn pony staat ook weleens alleen omdat de ander dan even is gaan buitenrijden. Dat laat hij dan echt merken hoor.. Ook als ik dan binnenkom hinnikt hij harder dan normaal.
edit: Als ik lang in mijn eentje met hem buitenrij gaat hij ook hinniken.. Heel de weg door tot we thuis zijn..
edit 2: Als je geen geld hebt oid om er 2 te kopen zet hem dan op een pensionstalling of ergens waar ze wel met zijn 2en of meerderen kunnen staan.. Het e paard hoeft niet persee van jezelf te zijn.
Een paard hinnikt ook wel omdat die alleen staat, maar dat is meestal omdat dan de andere paard(en) (even) wegzijn ofzo. Maar als een paard het gewent is altijd alleen te staan, hinnikt die niet uit eenzaamheid. Lijkt mij iig niet.
De mijne staat op een pensioenstal, met 3 andere pony's.. maar door wat redenen kan die er niet mee samen staan, er staat overigens wel een veulen naast hem in de wei waar die altijd meespeelt (over het hek heen) en in de stal naast hem staan die andere pony's, en er zitten tralies tussen de stallen in. Dus sociaal contact heeft ie wel.
En trouwens het is ook niet haalbaar voor iedereen om zijn/haar paard op een pensioenstalling neer te zetten, stel je hebt thuis een stal.. dan is het dus ook een ander verhaal. Ik ben het er ook mee eens dat paarden beter met meerdere kunnen staan, tuurlijk! Maar het is voor sommige gewoon niet haalbaar. Daarom vind ik het ook zo irritant dat sommige er zo snel hun oordeel over klaarhebben, ze zeggen meteen; Aaah staat die alleen, dat kan toch niet, das toch zielig. En dat vind ik vervelend..
Silence schreef:Citaat:Waarom beginnen er hier nu een aantal over dat haar paard niet alleen mag staan? Hier gaat de topic helemaal niet om
Toch wel, ze vraagt toch dat het hinniken zeggen wil?
Nou dat wat wij zeggen kan een reden zijn, dus iets wat het paardje wil zeggen.