Het probleem is alleen de stal!
Omdat ik dus weet hoe ze op haar vorige stal was, weet ik dat dit gedrag niet "normaal" voor haar is. Maar ze vindt het dus helemaal niet fijn in haar nieuwe stal. Ze doet niks anders als hinniken, rond stampen niet willen stilstaan, drammen en ze kijkt verwildert uit haar ogen. 's morgens ziet het eruit alsof er een handgranaat in de krullen is gegooid....Haar vorige stal, was een schuur met daarin stallen. Ze kon de andere paarden zien doordat er ijzeren spijlen in de stal zaten. Nu staat ze in een houten buitenstal en kan ze de andere paarden niet zien. Ze heeft verder wel uitzicht over de bak, weilanden enz. Maar ik denk dat doordat ze de rest niet ziet, ze helemaal flipt. Ze doet het nog erger, wanneer er mensen in de buurt van de stallen bezig zijn. Zodra ze iemand hoort, begint ze als een gek tekeer te gaan. Wij negeren het gedrag verder en proberen door rustig te zijn en te praten haar rustig te maken, maar niks helpt.
Vandaag was het dieptepunt. we hebben haar met 3 man sterk in de houtgreep moeten houden om haar op te zadelen. Het rijden daarentegen gaat steeds beter en ook in de omgang met mensen en de andere paarden gaat het goed. Buiten in de kudde voelt ze zich prima. Ben van de week ook voor het eerst met haar naar het bos geweest, dus tussen ons is er toch wel vertrouwen. Ze loopt verder van 09:30 tot 17:30 buiten in de bak met de andere paarden, dus ze wordt niet de hele dag opgesloten.
Er is geen mogelijkheid haar zo neer te zetten, dat ze de andere paarden kan zien. Heeft iemand misschien tips, zodat ik het leed wat draaglijker kan maken? En ik ga er vanuit dat ze toch wel een keer zal wennen in haar nieuwe stal?????
Straks wanneer de lente er echt is, gaat ze 24h per dag in de wei. Ben benieuwd of ik haar dan uberhaupt haar stal nog in krijg....
, maar ze is nog zo druk in de stal. Ze krijgt nu de andere houten stal, die dichterbij de andere stallen staat (zit ongeveer 5 meter tussen beide staldeuren alleen de stenen stallen staan iets verder naar voren). Het gevaar is alleen dat ze er nu uit zou kunnen springen. In de stal die ze nu heeft zit nog een weefrek als veiligheid tegen het springen.