Laarzen té snel stuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackpower

Laarzen té snel stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:07

Hallo,
ik heb 2 weken geleden nieuwe leren laarzen gekocht van Soubirac, ze hebben me €400,- gekost.
Na het rijden poets ik ze helemaal op net zoals de verkoopster had gezegt met een klein beetje water, laten op drogen en dan met zwarte schoensmeer (ik mag ze niet met lederpoets oppoetsen want dan zouden wit uitslagen na een tijd).
Dus ik was gisteren rustig mijn hoofdstel aan het nemen en plots scheurt de rits van mijn linker laars.
De stof waar de rits aan is vast gemaakt is gescheurt en krijg ze nu niet meer dicht!
Wat moet ik nu doen?
Ik ga deze zaterdag naar de winkel waar ik ze gekocht heb en ik hoop dat ik nieuwe laarzen krijg of dat ze mijn laarzen kunnen maken.

Grtjes

linda_arnold

Re: Laarzen té snel stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:09

Terug naar de winkel.............neem aan dat ze vanzelf geschreurd zijn en jij er niet met geweld aan getrokken hebt. Lijkt op een fabricage fout?

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:11

ik zou eerst maar eens rustig afwachten wat ze in de winkel er van zeggen.

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:12

Ik heb er zeker niet te hard aan getrokken, een fabricage fout zou het kunnen zijn. Het is in ieder geval slechte reclame voor Soubirac!

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:13

ik vindt dat altijd zo flauw dat meteen het merk afgekraakt wordt. iedereen kan/maakt wel eens fouten. Ligt er aan hoe ze opgelost worden..

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:14

Ja dat is waar, maar het is toch een fout, niet?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:15

Mijn rits is ook al een aantal keer kapot gegaan, gewoon naar de schoenmaker brengen.
Of eerst even naar de winkel waar je ze vandaan hebt.

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:16

de winkelier zal wel contact opnemen met soubirac en dan gewoon even afwachten. Snap dat je er van baalt en je lekker met je nieuwe laarzen wil rijden maja
Laatst bijgewerkt door ponys op 20-02-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:19

Ik zou NOOIT water op mijn laarzen doen zonder dat er iets van zeep doorzit... Water droogt het leer heel erg uit waardoor het gaat scheuren...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:23

Simba_ schreef:
Ik zou NOOIT water op mijn laarzen doen zonder dat er iets van zeep doorzit... Water droogt het leer heel erg uit waardoor het gaat scheuren...

Ja.
Ik heb nu zo'n geel flesje, van Rapide.
Lederdressing geloof ik. Werkt goed! Ja

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:53

Ah, waar zou je dat kunnen halen?
Wij hebben wel zo een bus met een witte vloeistof in, zou dat goed zijn?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:59

De leerverzorgingsproducten die je koopt voor zadels, hoofdstellen en tuig zijn niet geschikt voor leren laarzen! Dit leer is namelijk veel dunner en bovendien zijn binnenvoering en buitenleer aan elkaar gelijmd. Je hebt kans dat je door de lederdressing bij vaker gebruik zorgt dat de verlijming gaat loslaten of dat de laarzen te vet en te soepel/zacht worden. Gewoon schoersmeer of schoencreme gebruiken!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:16

Gewoon terug gaan naar waar je ze hebt gekocht! Lijkt me niet normaal dat je laarsen binnen 2 weken stuk gaan. Op de meeste laarsen zit trouwens garantie. Op mijn laarsen (Derby) had ik 3 maanden garantie op de ritsen en 6 maanden op de laars zelf.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:38

Garantie is veel langer hoor Knipoog Dat wat jij noemt is de garantie die de fabriek erop heeft zitten. De echte garantie is echter zo lang als dat redelijkerwijs aan kan worden genomen dat producten mee dienen te gaan.
Maar omdat de meeste mensen dat neit weten nemen ze genogen met de garantie die fabricant steld.
Ze zullen eigenlijk altijd moeilijk gaan doen als je dit stelt, maar als je zegt goed dan neemt deze week mijn advocaat contact met U op krijg je al gauw gelijk.

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:01

Inderdaad. Peanutbutter heeft helemaal gelijk. Je hoeft je als consument helemaal niets aan te trekken van "er zit drie maanden garantie op" of "helaas, de garantie is een week verlopen". De wet zegt dat een product zo lang mee moet gaan als dat je er redelijkerwijs van kunt verwachten. Dus leren laarzen van 400 euro, daar moet je veel langer plezier van hebben dan een paar maanden.
Ook kan de winkelier zich niet verschuilen achter de fabrikant. Jij hebt niets met de fabrikant te maken. Je hebt de laarzen immers gekocht bij de winkelier.

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:02

Ik ben trouwens benieuwd hoe dit is afgelopen.........

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:05

terug naar Winkel... idd van laarzen van 400 euro verwacht je niet dat ze zo snel stuk gaan.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:05

Mijn petrie hampsire heb ik nu 2 jaar geleden gekocht
en misschien 6 maanden aangehad.
Inmiddels 240 euro aan reparatie kosten verder..

En wat zegt petrie: 'Wij geven geen garantie op de rits'.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:02

Teruggaan! Dit kan echt niet!
Meestal regelen ze wel wat!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:10

ponys schreef:
ik vindt dat altijd zo flauw dat meteen het merk afgekraakt wordt. iedereen kan/maakt wel eens fouten. Ligt er aan hoe ze opgelost worden..

Toch zegt het wel wat over de kwaliteit, flauw of niet.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:25

Schoonmaken van je laars doe je met een droge of vochtige doek. Als het aangekoekt is gebruik je er een zacht borsteltje voor evt spul om leer mee te reinigen. Dan goed laten drogen.
Dan pak je een oude lap en een potje kiwi die steek je in de fik dekseltje erover en dan het gesmolten schoensmeer op je laars smeren. Even in laten trekken en met een panty uitwrijven en ze glimmen als spiegels...... Haha!

Maar goed over je laarzen....terug gaan naar de winkel en rustig uitleggen hoe en wat. Komt goed hoor!

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:23

Nog even voor de duidelijkheid:

Garantie hoeft een winkelier niet te geven. Dat heb je nergens voor nodig. Garantie is namelijk voldoende geregeld in de wet.

Het enige wat je moet onthouden is: "is het product sneller kapot gegaan dan ik in redelijkheid had mogen verwachten"?

Als je deze vraag met "ja" beantwoordt, heb je recht op reparatie. Als reparatie niet mogelijk is, heb je recht op je geld terug of een nieuw product. De keuze tussen je geld terug of een nieuw product is aan JOU!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:33

Refresh schreef:
ponys schreef:

Toch zegt het wel wat over de kwaliteit, flauw of niet.

Of over een productiefout Lachen. Ik heb mijn Soubiracs (dauphine geloof ik, waarschijnlijk dezelfde als die van de TS dus) ondertussen al langer dan 7jaar. Ik heb één rits stuk gehad na 5,5jaar, maar dat was meer te wijten aan de dikte van mijn benen ( Clown) dan aan slechte kwaliteit van de rits. Het was toen ook echt de rits, niet de stof naast de rits. Als ze onder de modder hangen spuit ik ze ook gewoon af met water, daarna een droge doek erover. Met schoensmeer misschien max. één keer in de maand, meestal veel minder vaak.

Verder is er nog niets mis mee en zien ze er nog super uit Lachen.

Niet meteen het hele merk afschilderen dus...

TS: gewoon mee naar de winkel gaan, normaalgezien maken ze daar geen probleem van en nemen ze contact op met de fabricant van Soubirac.

janienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:39

Idd terug mee naar de winkel!
Heb je de bon nog? Misschien kan je wel nieuwe krijgen..

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:48

Nog even een aanvulling:

Ook als je de bon niet meer hebt, hoeft dat geen probleem te zijn. Als je op een andere manier kunt aantonen dat je het product in die winkel hebt gekocht, is dat voldoende. Bijvoorbeeld met een bankafschrift, als je via PIN hebt betaald.