Ponykamp begeleiden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Ponykamp begeleiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 10:08

Het zou mij ontzettend leuk lijken om eens een ponykamp te begeleiden. Ik ben nu 20 en vanaf juni zo vrij als een vogeltje, dus kan ik nú doen wat ik wil.

Echter, ik heb inmiddels redelijk wat rijervaring, maar geen wedstrijdtoestanden etc. Je moet mij dan ook niet vragen hoe je moet wijken oid, maar de echte basis is natuurlijk wel bekend.

Ik moet dus niet bij een ponykamp zijn waar alleen maar lesgegeven wordt.

Heeft iemand leuke suggesties?

Liselot

Re: Ponykamp begeleiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:09

ponykamp het lamoen zoekt altijd wel begeleiders. is een erg leuk kamp om te doen!

ze hebben een site, moet je maar ff zoeken op google

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:12

ik ben ooit begeleider geweest bij een ruiterkamp voor lichamelijk en geestelijk gehandicapten...heb daar mn man aan overgehouden hij was een medebegeleider...dat was op een manege in Westerbork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:13

Vaak worden begeleiders gevraagt voor buitenritten en voor het eten/ activiteiten naast het rijden/ gezellig doen/ 's nachts opletten etc. Gewoon een paar kampen afgaan, meeste hebben wel hulp nodig Ja

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:17

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:00

Je kunt via Vinea en Simbo ook ponykampen begeleiden. Dit zijn jongerenvakanties, de prijzen liggen ook wat hoger dan bij normale ponykampen en je bent niet constant op de manege bezig. Vaak zit je in een vakantiehuis en moet je naar de manege toe fietsen.
Het voordeel is wel dat je geen les hoeft te geven (dat doet de manege) maar dat je (als je kunt rijden) wel mee kunt met de (buiten)ritten Lachen

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:43

ga googlen, en stuur gewoon een paar maneges een mail.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:13

_Margarita_ schreef:
Ja, ik weet dat manege "Klein Oever", manege "Van Loon" en manege "De Boschhoeve" destijds ook ponykamp begeleiders zochten. Wel is het daar de bedoeling dat je ook les gaat geven.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:12

x_spekkie_x schreef:
_Margarita_ schreef:
Ja, ik weet dat manege "Klein Oever", manege "Van Loon" en manege "De Boschhoeve" destijds ook ponykamp begeleiders zochten. Wel is het daar de bedoeling dat je ook les gaat geven.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij de boschhoeve kan het zijn dat je les moet geven, maar als je ervaring er niet naar is of je leeftijd hoef je dit niet te doen.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:41

http://www.leschevaux.nl daar heb je begeleiders, instructrices, en all-rounders.
all-rounders hoeven alleen maar voor de paarden te zorgen, niet les geven ofzo

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:48

hoi iedereen,

ik ben 17 bijna achtien en mij lijkt het ook leuk om een ponykamp mee te helpen alleen dan wel een waar ze western rijden heeft iemand ervaring sugestiesch? op google kon ik maar een western ranch vinden maar dat zal toch niet alles zijn?

groetjes kim

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:12

Kikkie_ schreef:
http://www.leschevaux.nl daar heb je begeleiders, instructrices, en all-rounders.
all-rounders hoeven alleen maar voor de paarden te zorgen, niet les geven ofzo

hier is het werk alleen niet betaald (ik heb ze eens een mail gestuurd en ze werkten naar eigen zeggen 'met een soort van vrijwilligers'. Maar ik weet niet hoe dat bij andere kampen zit.

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:52

ik heb gemailt naar lescheveux en hetlamoen beide werken naar mijn idee met vrijwilligers maar ik ben wel uitgenodigd om te komen kijken Haha!

DanielleR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:59

Bij manege van Loon in Loon op Zand hebben ze bijna altijd leiding nodig. Ik heb het zelf 4 keer gedaan en ik vind het superleuk. Dit jaar ga ik ook weer. Het is wel druk, je moet lesgeven, mee buiten rijden, corveeers aan de gang zetten, spelletjes met de kinderen doen. Het lesgeven is niet moeilijk.
Je hoeft niet te kunnen wijken, als je de kinderen maar iets kunt leren. En de pony's en paarden daar kunnen niet allemaal wijken en de kinderen die erop rijden op kamp ook niet. Het gaat er gewoon om dat ze een leuke les hebben. Ze moeten ook carroussel rijden en ponyspelletjes doen. Heel leuk daar. kijk op www.hotelmanegevanloon.nl

amber1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:51

hoi fjordnina,
ponykamp Klein Oever te balkbrug lijkt me een perfecte plek, ze zoeken daar zowel leiding die kinderen bezig houdt, en ook de basis van het rijden kent, maar ook leiding die de paarden verzorgt, voert, en lesgeeft aan kinderen van 6 t/m 15 jaar..
het is daar echt een leuke gezellige boel:)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:45

dit lijkt me ook super gaaf om te doen! heb je al iets gevonden?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:47

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:47

Zoals Welshje68 al zei: Elisabeth Ruiterkampen in Westerbork, erg leuk een leerzaam
* Wel alleen kampen voor mensen met een beperking.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:52

Bij het Reelaer zoeken ze volgensmij ook nog een paar mensen die komen helpen. Ze zoeken nog een paar mensen voor het ponykamp (voor kids van 8 t/m 12), moet je zelf min. 18 voor zijn.
Maar ze zoeken ook nog een paar extra's en mensen die het leuk vinden om te koken.
Daar hoef je niet perce 18 voor te zijn.
Ik heb zelf ook jarenlang als extra meegeholpen en ik vond het erg leuk. De sfeer is er echt super!
Ookal begeleid je niet echt een groep, je bent wel veel met de paarden, maar ook met de kampkinderen bezig als extra (als kok wat minder, maar nog steeds wel redelijk veel).
www.reelaer.nl

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:46

Hoi,
ik ben zelf leiding bij ponykamp les chevaux. Het lesgeven is gewoon de basis, dus je hoeft zelf geen topruiter te zijn! Het is belangrijk dat je de les leuk houdt voor de kids, dat ze er plezier in hebben! Verder is het lekker buitenrijden met de groep, altijd 1 begeleider voor en 1 achter! En verder doen we heel veel spelletjes met de kids en lekker snachts het bos in!! En heel veel lol maken Knipoog

Ze zoeken altijd nog wel mensen!!

groetjes

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:07

Bij manege De Bongerd hebben ze ook vaak nog begeleiders nodig.
Ik begeleid daar ook kampen, en je hoeft geen les te geven, en je mag wel met groepen naar buiten als je je ruiterbewijs hebt!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 14:28

Bedankt voor alle tips en reacties!

Is het bij alle genoemde kampen zo dat het vrijwilligerswerk is?

Daar kan ik ook goed mee leven, maar ik zou het ook wel prettig vinden om er iets (al is het niet veel) aan over te houden.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:30

Bij ons krijg je in ieder geval wel wat, het is niet super veel maar het is in ieder geval iets..

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:30

Klein oever inderdaad.. Maar zoals al eerder aangegeven moet er dan ook les gegeven worden, niet alleen buiten rijden! Heel veel succes!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:52

Bij de Bongerd is het betaald. Geen les geven zonder diploma, wel buitenritten begeleiden als je je ruiterbewijs hebt!