Niet mogen starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveOlga

Niet mogen starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 16:42

Hallo!
Arg! Boos! Ik baal echt ontzettend!
Ik mag niet starten met mijn merrie Verdrietig .
Het mag niet van mijn ouders. Ze willen me niet brengen naar wedstrijden. Huilen Echt balen want mijn merrie loopt ontzettend lekker Cool Ik heb ook nog geen startkaart aangevraagd ofzo (gelukkig maar) maar ik hoopte wel dat het mocht. Ik rijd mijn pony nu 2 jaar, ze is 23 (ja, en lopen dat ze kan!) en vroeger heeft ze bij springen en dressuur in de Z gelopen.
Hebben jullie ook dat je ivm vervoer niet kan starten?
Voor de rest ken ik niemand die met me mee zou willen. Nu rijd ik wel een onderlinge wedstrijd met de meiden uit onze lessen maar echt officiele wedstrijden zit er voorlopig niet in. Ik heb trouwens ook geen wedstrijdervaring, ik weet wel dat je je pony echt aan de teugel moet houden en dat lukt ook!
Maareh, vinden jullie datik niet moet zeuren?
Ik ben heel voorzichtig met mijn beestje echt waar! Haha!
Groetjes mij!

Lowara

Re: Niet mogen starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:47

ja, ik heb hetzelfde probleem gehad Ja
enige oplossing voor mij was om zelf uiteindelijk te wachten tot ik oud genoeg was om mijn E rijbewijs te halen.
misschien een idee om een advertentie te plaatsen dat je vervoer zoekt?
ik heb een half jaar iemand steeds meegenomen met haar paard die ook geen vervoer had. door de benzine kosten te delen en dat ik dan een voorlezer had ( en zij ook Clown ) was het een win win situatie

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 16:50

Lowara schreef:
ja, ik heb hetzelfde probleem gehad Ja
enige oplossing voor mij was om zelf uiteindelijk te wachten tot ik oud genoeg was om mijn E rijbewijs te halen.
misschien een idee om een advertentie te plaatsen dat je vervoer zoekt?
ik heb een half jaar iemand steeds meegenomen met haar paard die ook geen vervoer had. door de benzine kosten te delen en dat ik dan een voorlezer had ( en zij ook Clown ) was het een win win situatie

Ik ben nu 12, dan zou ik zo'n 6 jaar moeten wachten dan is me merrie 29 en dan heeft ze allang een welverdiend pensioen! Ik hoop dat ik binnekort mijn ouders tóch over kan halen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:53

Ik heb ook geen vervoer maar start toch wel met mn verzorgpony. Bij ons is de manege dichtbij (ongeveer 20 minuten) dus wij rijden er gewoon heen.

Is er niet een manege bij jou in de buurt waar KNHS wedstrijden georganiseerd worden?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:56

Heb je inderdaad geen wedstrijden waar je gewoon te paard heen kunt Lachen. Leuk hoor, lekker op je pony, dan is ze al losgereden als je daar komt.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:00

Opzich zijn die er wel ja. Een manege, 10 min. veder op. Maar het is een onwijs slechte manege en de weg daar naartoe is heel druk. Mijn oom heeft wel een manege maar dat is te ver voor mijn pony om te lopen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:01

Wees blij dat je een pony hebt Lachen.

Dat je ouders je niet naar een wedstrijd willen doen is hun goed recht. Nog een paar jaartjes wachten, dan je rijbewijs halen en je E rijbewijs halen en dan met een ander paard gaan wedstrijd rijden want je pony is binnen 6 jaar inderdaad te oud.

Je kan ook altijd blijven horen of je misschien met iemand kan meerijden of een wedstrijd in de buurt zoeken.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:02

Ik krijg nu les van een instructrice die zelf ook lespony's heeft staan op een pension bij mij in de buurt daar ga ik dus wel te pony heen en ze willen wel officieel worden maar dan heb je eigen locatie nodig ofzo?

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:04

En ik ben ook onwijs blij met m'n pony en ik weet dat ik eigelijk niet moet zeuren maar ik wil gewoon weten hoe ze reageert op wedstrijden. Ik ben echt onwijs gehecht aan haar en ik heb echt alles voor haar over! Aan de ene kant ben ik ook wel bang dat ze er moe van word. Maar ik wou gewoon weten of jullie dit soort dingen ook hebben.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:38

LoveOlga schreef:
Maar ik wou gewoon weten of jullie dit soort dingen ook hebben.

Ik denk dat iedereen wel eens meemaakt dat hij iets niet krijgt wat hij heel graag wil. Dat is geheel normaal, zo is het leven.

De enige belangrijke tip die ik je kan geven is: geniet van wat je hebt en van wat je allemaal wel kunt.
En wie weet komt er binnenkort een geweldige oplossing voor je waardoor je toch wel eens op wedstrijd kunt Lachen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:21

Ik kan hopelijk in maart starten.
Ik kon dit ook niet eerder ivm vervoer.
Nu heeft mijn vriendin haar E rijbewijs en zij wilt nu met me mee.
Ik heb wel het E rijbewijs maar geen auto die een trailer kan trekken.
En daarom ook geen trailer gekocht.
Me vriendin heeft wel een eigen trailer + auto.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:34

Ja je E halen is vaak niet zo moeilijk, maar dan nog een geschikte auto en trailer.....Ik heb ook gewacht tot ik zelf oud genoeg was.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:55

LoveOlga schreef:
Opzich zijn die er wel ja. Een manege, 10 min. veder op. Maar het is een onwijs slechte manege en de weg daar naartoe is heel druk. Mijn oom heeft wel een manege maar dat is te ver voor mijn pony om te lopen.

Wat is er slecht aan?

10 minuutjes over een druk stuk moet opzich wel kunnen toch? Lachen Misschien is er wel een vriendin of een stalgenootje ofzo die mee wil fietsen Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:04

Ik vind deze aanklacht aan je ouders wat kort door de bocht.

"Ze willen mij niet naar wedstrijd brengen"..... hoezo?, hebben jullie dan wel een trailer en een auto die sterk genoeg is om deze te trekken?

Is er wel tijd om 6 uur met 1 dochter op pad te gaan of zijn er meer kinderen, die ook recht hebben op tijd van je ouders?

Hebben ze ervaring met wedstrijden? Of hebben ze ook geen idee wat ze te wachten staat?

Vind je instructrice ook dat je wedstrijdklaar bent?

Is er genoeg geld om te starten? Zomaar 2 tot 300 euro uitgeven zodat je een keer op een KNHS wedstrijd kan deelnemen, heeft lang niet iedereen ervoor over!

Ik vind dat je hele hoge eisen bij je ouders legt! En als je een van bovengenoemde vragen met nee moet beantwoorden is het dus een kwestie van niet kunnen ipv niet willen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:09

tja, je ouders zijn nou eenmaal de baas! helaas!

Misschien kan je met behulp van je instructrice bij jou op de manege eens een onderlinge wedstrijd organiseren? dat kan ook heel leuk en leerzaam zijn. succes!

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:19

juval schreef:
tja, je ouders zijn nou eenmaal de baas! helaas!

Misschien kan je met behulp van je instructrice bij jou op de manege eens een onderlinge wedstrijd organiseren? dat kan ook heel leuk en leerzaam zijn. succes!

Die komt er; in mei:D
Als dat is geweest zie ik wel veder.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:21

Bedankt voor de reacties! Vork

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:31

maar, vertel nou eens?
Hebben jullie een trailer?
Is er voldoende geld om zomaar 300 euro uit te geven?
Vind je instructrice ook dat je KNHS moet gaan starten?
Zijn er nog andere konderen, zodat je ouders niet zomaar de hele dag op pad kunnen?

Ga er nou eens inhoudelijk op in!
Je beschuldigd je ouders op internet van iets, ik zou daar heel erg boos over zijn als er 1 van bovenstaande redenen voor zouden zijn....

Willen je ouders niet of is het een kwestie van kunnen?

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:37

Ik heb ook dit probleem hoor.
Ik moet ook nog lang wachten ben nog maar net 13.
Mijn ouders willen me niet brengen omdat ze vinden en dat ze op zo'n dag nog meer te doen hebben en het heel vele werk vinden.
Opzich vindt ik het niet erg ik zou het nou toch nog niet kunnen i.v.m. nog een groen paard .
En bedenk maar dat buitenrijden en gewoon rijden ook heel leuk kan zijn Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:37

@ amondi: hoe kom je bij 300 euro als ik vragen mag?
Ik heb ook sinds kort mijn startkaart en ik heb bij lange na geen 300 euro betaald.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:50

amondi schreef:
maar, vertel nou eens?
Hebben jullie een trailer?
Is er voldoende geld om zomaar 300 euro uit te geven?
Vind je instructrice ook dat je KNHS moet gaan starten?
Zijn er nog andere konderen, zodat je ouders niet zomaar de hele dag op pad kunnen?

Je beschuldigd je ouders op internet van iets, ik zou daar heel erg boos over zijn als er 1 van bovenstaande redenen voor zouden zijn....

Willen je ouders niet of is het een kwestie van kunnen?

Mijn ouders zijn hartstikke lieve mensen! Ik hou heel veel van ze hoor. En dit topic gaat niet over hun. Maar over dat ik gewoon graag wil starten maar dat het niet kan.

We hebben geen trailer want ik ga toch niet starten.
Het geld zou ik uit eigen zak moeten betalen.
Mijn instructrice vindt dat ik startklaar ben.
Mijn ouders hebben gewoon geen tijd denk ik. De meeste wedstrijden zijn niet bepaald dichtbij.

En ik wil mijn ouders eigelijk nergens van beschuldigen hoor. Ik baalde toen ik het topic starte maar nu weet ik dat er heel veel mensen zijn die niet kunnen starten ivm vervoer.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:53

En voor de duidelijkheid; ik baal nu zeker niet meer dat we niet starten. Nu hoef ik ook geen lessen te missen enzo. En ik wil mijn ouders de schuld ook echt niet geven. Ik ben gewoon een beetje een raar kind. Ik heb het topic ook wel wat verkeerd geschreven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:15

amondi schreef:

Amondi, ze is 12 jaar Knipoog

Wat verwacht je op die leeftijd? Compleet inzicht in de financiele situatie van haar ouders? Misschien hebben die ouders alleen maar nee gezegd, zonder alle redenen te geven. Wat imo ook logisch is t.o. een kind van 12.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:33

Ik dacht als 12 jarige ook dat alles kon!
En dat het allemaal heel simpel was. Alle ouders hebben toch zeker wel geld genoeg voor een wedstrijdje?

Nu besef ik het allemaal wel heel goed wat het allemaal wel niet kost, en hoeveel tijd je ouders er in moeten steken. Het vraagt veel van ze, vooral als ze zelf helemaal niks met paarden hebben.

En die 300 euro zit je volgens mij zo aan hoor!
Je moet lid worden van een rijvereniging, van de KNHS, een startkaart aanvragen, startcoupons, inschrijfgeld, een wedstrijdteneu, extra benzinekosten enz enz..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:24

Ik was met lidmaatschap (KNHS & rijverening), startcoupons, startkaart minder dan 100 euro kwijt.
Wedstrijdteneu had ik dan al en benzinekosten hebben we niet.