Hij trapt en slaat tegen de stal deur,, help..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Hij trapt en slaat tegen de stal deur,, help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:28

Beste mensen,

Mijn paard heeft altijd al voernijd gehad en slaat tijdens het eten altijd tegen de stal aan ben dat onderhand gewend, zelfs als ik het op de grond gooi doet hij dat.
Nu hebben we een paard op stal staan die schopt tegen de stal deur aan verschrikkelijk, en die van mij heeft het gewoon dood leuk overgenomen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Hier door heeft die al een scheur in zijn hoef die is heel oppervlakkig en hij heeft er gelukkig geen last van. Maar ik baal als een stekker, ik heb zelfs al spring schoenen bij hem omgedaan zodat het iets gedempt word.

maar wat kan ik tegen het slaan doen, het is zo irritant en slecht voor zijn benen. Hij heeft het nooit gedaan Boos!.. en wil dat die het heel snel af leert..

wie kan mij advies geven..

Hij doet het dus zodra er iemand de stal in loopt en hij geen aandacht er van krijgt..

Ansiej004

Re: Hij trapt en slaat tegen de stal deur,, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:36

Dan wilt het paard dus aandacht..
Misschien verveelt hij of zij zich? het kan helpen om zo'n skippybal in de stal te leggen of hem misschien echt aan het werk zetten zodat hij zich ook niet verveelt. het is belangrijk dat je hem straft als ie het weer doet, anders is het ook niet duidelijk dat het niet mag Knipoog

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 15:54

Hij word elke dag dus ECHT aan het werk gezet, dus zowel longeren met passoa als onder het zadel. En ik straf hem dus echt wel.. En hij krijgt zo'n laten we zeggen toch wel 5 uur aandacht van mij, en dan staat die nog in het paddock buiten met zijn speel maatje te spelen, en daar staat die ook al een uurtje of 2 3 in :s. dus aandacht genoeg

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:32

Aandacht trekken, het beste in negeren.. Want als jij hem daarvoor straft krijgt die ook aandacht. Dan wel negatieve, maar dat is ook aandacht voor hem dus hij bereikt ermee wat die ermee bereiken wil. Een pony op stal waar mijn paard staat doet het ook altijd, in het begin werd ik der knettergek van (vanwege het lawaai) en toen schreeuwde ik ook altijd tegen der dat ze ermee moest ophouden. Toen ben ik het gaan negeren.. en nu doet ze het al stukken minder!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:22

Buiten zetten samen met andere paardjes met voldoende ruimte en ruwvoer.

ALs je me pb't weet ik wellicht nog een goede plek voor je in jouw stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:56

VSW --> OPG.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 00:10

Arabesk schreef:
Buiten zetten samen met andere paardjes met voldoende ruimte en ruwvoer.

ALs je me pb't weet ik wellicht nog een goede plek voor je in jouw stad.

Hij komt altijd buiten met pablo, net zo groot en lomp
en die staat uren te te klote met paab in het paddock en heeft daar ook zijn rust, en genoeg ruwvoer krijgt die ook en dat mag die niet in het paddock, dus dat is jammer

uron krijgt elke dag 3x daags een berg kuil en ook nog 1x daags hooi, 3x daags een schep meusli met condition brok,
en in de ochtend is het 1 kg middag 0,75 kg en in de avond 1,5 kg

heb een reus hoor kwa paard Haha! Haha!

dus het kan niet aan de hoeveelheid eten liggen dat die dit plotselin doet

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:20

Hoe lang staat hij dan buiten als ik vragen mag? En wat vindt jij een berg kuil?

Je kunt het beste negeren. Wij hebben ook een paard op stal staan en die doet dat ook. MAar die doet dat ook alleen omdat ze brokjes wil hebben. Anders doet ze het niet.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:37

Ik ken het en heb vorige week onze staldeur bekleed met recovery-spul van beo-band.
Een verademing. De lol is er geloof ik af om het te doen en als hij nog eens slaat, dan klinkt het in ieder geval niet hard en blijven zijn voeten en knieen heel.

Je geeft de maten door van je deur bij beo-band en dan krijg je een stuk geperst materiaal opgestuurd met een stuk rubber en strips. Het geperste materiaal is het kussen. Dit snijd je nog even netjes op maat(wij kregen het iets groter dan we besteld hadden), we hielden het 2 cm. korter van alle kanten. Daaroverheen het zwarte rubber. Met zijn 2en goed aangedrukt en met de strips bevestigd langs de kant van de deur.
Het ziet er nu keurig uit.
Op de site zie je dat hier hele wanden mee bekleed zijn in een stal.
Als je interesse hebt kan ik je een foto sturen en vertellen hoe we het precies gemonteerd hebben, want die beschrijving kregen we er niet echt bij.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 01:01

Mias schreef:
Hoe lang staat hij dan buiten als ik vragen mag? En wat vindt jij een berg kuil?

Je kunt het beste negeren. Wij hebben ook een paard op stal staan en die doet dat ook. MAar die doet dat ook alleen omdat ze brokjes wil hebben. Anders doet ze het niet.

Hij staat toch wel snel 4 tot 6 uur buiten hoor, echt gewoon gigantisch lang. En een berg tsja het is moeilijk te omschrijven, maar er lig in de hoek denk tot knie hoogte aan kuil hoor, maar genoeg voor zijn grote lichaam

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:26

4 tot 6 uur buiten, als jij dat gigantisch lang vindt en als je dat genoeg vindt. Bij ons staan de paarden elke dag minimaal 9 uur buiten. (Mischien kan je ook niet anders, maar 4 uur vindt ik echt te weinig Knipoog )
Kun je er niet voor zorgen dat je paard onbeperkt kuil krijgt? Dat scheelt al een hoop.

En trapt je paard alleen tegen de deur rond etenstijd, of als het voer op is? Of trapt hij ook tegen de deur als hij nog lang geen eten krijgt (en een ander paard heeft net geen eten gehad) en als hij nog genoeg ruwvoer heeft?

In beide gevallen kun je gewoon het beste gaan negeren. Dus niet een aai over de bol. Alleen een knuffel geven al hij niks doet.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:36

Mijn ene pony trapte ook altijd tegen de stalwanden aan zodra het hooi op was. Of er nu mensen in de deel waren of niet, zowel in de avond als in de nachten. Jaren lang heeft hij het vol gehouden en jaren lang heb ik er vanalles aan gedaan om hem het af te leren; belonen zodra hij niet trapte, straffen als hij wel trapte, negeren, rubber tegen de stalwanden, allerlei kanvaszakken tegen de stalwanden met zaagsel, enz. Niets heeft geholpen.
Hij stond elke dag 8 uur ('swinters) tot 12 uur ('szomers) buiten en kreeg genoeg hooi. Het trappen is ongeveer een jaar geleden opgelost, door m'n verhuizing. Knipoog Hij staat nu namelijk dag en nacht in de paddock met schuilstal. Haha!

Het zal waarschijnlijk geen antwoord zijn waar je op gehoopt hebt, maar voor ons was dit echt de enigste oplossing! Nu heb ik een blije pony en ben een blij baasje wat weer 'snachts kan slapen. (Ik sliep namelijk zo'n beetje tegen zijn stal aan...)

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:41

Ik ben bang dat hij het blijft doen.
Hij ziet het nu als een spelletje en heeft het zichzelf aangeleerd.
Totaal geen aandacht geven opdat moment maar ja andere mensen moeten dan ook echt geen aandacht geven!!
En ook niet wat zeggen want dan krijgt ie ook aandacht.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:11

Ons paard van 26 doet dit ook en al net zolang als hij oud is. Ook wij hebben van alles geprobeerd nu doen we zijn luik dicht dan doet hij het niet meer of we gooien er maar weer wat extra hooi in , dan is hij even stil, maar goed is het niet wat hij wordt ook steeds zwaarder.

Als hij buiten in de bak staat of s'zomers in de wei, dan gaat hij bij de uitgang staan graven of de hele tijd heen en weer rennen. Het enige is dan dus, paard binnen zetten en luik dicht doen! Jammer.................. Verdrietig maar hij leert het ECHT niet meer af!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:40

Chantal86 schreef:
Hij staat toch wel snel 4 tot 6 uur buiten hoor, echt gewoon gigantisch lang. En een berg tsja het is moeilijk te omschrijven, maar er lig in de hoek denk tot knie hoogte aan kuil hoor, maar genoeg voor zijn grote lichaam

4 tot 6 uur buiten is niet gigantisch lang, dat is het absolute minimum.
Jou paard staat 18 of 20 uur achtereen op stal.

En wat is veel kuil? Als je 'm achterlaat op stal met z'n eten en je komt de volgende dag, is dan alles op? Misschien staat ie dan al uren zonder eten.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:16

nou naast dat hij dus in het paddock staat dus zo'n 6 uur, gaat hij eruit en doe ik hem borstelen meestal zo'n 30 minuten als het niet langer is. En daarnaast doe ik hem rijden of longeren en daar doe ik ook best lang over. hoor En hij krijgt meestal in de ochtend rond een uur of 8 voer, daarna rond 1 uur van mij, en dan heeft die genoeg tot een uur of 8 in de avond aan kuil en hooi, en krijgt die voor de nacht nog een emmer slobber met meusli ed er door heen, en nog een hele berg zodat die tot in de ochtend genoeg heeft.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:03

duidelijk straffen als hij het doet

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:05

mijn advies is zorg voor een stroomdraadje/zo'n veer voor de deur.. dan kan jij veilig binnenkomen met voeren en je paard zal geen 2e keer tegen de deur slaan nadat hij stroom heeft gekregen.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 21:35

ik heb nu een nachtje spring schoenen omgedaan bij hem, en hij slaat niet meer:P, dus denk dat die het niet zo leuk vond met spring schoenen om in stal Haha!

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:58

Hier foto's van recovery-spul van www.beo-band.nl op de deur.
Mijn paard slaat meteen veel minder en als hij het doet, maakt het geen herrie en blijven zijn voeten en knieen heel.
Voor ong. 60 euro was ik klaar. Je geeft de maten op van je deur.
Je krijgt een kussen een stuk rubber en de metalen strips opgestuurd.
Wij hebben het kussen 2 cm. kleiner langs elke rand van de deur gesneden en bevestigd met 5 schroeven, zodat het niet verschoof.
Daarna aan 1 kant met een recht stuk rubber begonnen te bevestigen. (vraag om strips uit 1 stuk, wij kregen korte stukjes, jammer).
Strips vastschroeven, we hebben de schroefjes verzonken( met een soeverein)(moesten zelf gaatjes boren in de strips).
Daarna de andere strips bevestigd, nadat we het rubber op maat hadden gesneden met een stanleymes. Let op! doordat het kussen zo'n 2 cm. dik is, moet je extra rubber overhouden, wil je het precies over heel de deur hebben.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:02

Die van mij doet het ook!
Dat beo-band is wel een uitvinding. Ik denk dat ik dat maar eens aan ga halen.
Hij deed het eerst helemaal niet, maar heeft t overgenomen van zijn overbuurvrouw!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 11:12

Ik ga is met de stalbaas overleggen of ik het ook mag aanschaffen, en misschien wilt hij het wel in elke stal. Want de deur blijft tenminste langer heel Haha!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:25

buiten zetten, hoe zou jij je voelen in de wc?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:56

diesel_ schreef:
buiten zetten, hoe zou jij je voelen in de wc?

Wat bedoel je?