Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heeft 90pk TurboDiesel en iets van 110Nm koppel.
femmefatale1 schreef:Haha, nee bedankt, ik wil iets zuiniger rijden![]()
Een terreinwagen is voor ons geen optie, die kunnen we niet voor de deur kwijt.. erg smal allemaal..
Niet veilig voor naderen ook.. mijn vriend zal de bullbar graag gebruiken als het nodig is.. (onze buurvrouw kan absoluut niet parkeren..)![]()
We zaten te denken aan iets van een station-uitvoering of een grote hatchback..
Maar om verder te kijken is het toch wel handig als ik wat ideeën heb wat anderen rijden..
ponyparadijs schreef:Mag jou auto maar 1500 kilo trekken dan zit je er met een 2 paardstrailer bijna altijd overheen met het laad vermogen. De meeste gaan namelijk uit van zo'n 800 kilo per paard. Dus dan heb je zonder trailer al 1600 kilo.
Kijk als je altijd maar 1 paard vervoerd in je 2 paards trailer zou ik hem omlaag brengen met zijn laadvermogen.
femmefatale1 schreef:ponyparadijs schreef:Mag jou auto maar 1500 kilo trekken dan zit je er met een 2 paardstrailer bijna altijd overheen met het laad vermogen. De meeste gaan namelijk uit van zo'n 800 kilo per paard. Dus dan heb je zonder trailer al 1600 kilo.
Kijk als je altijd maar 1 paard vervoerd in je 2 paards trailer zou ik hem omlaag brengen met zijn laadvermogen.
800 kg per paard??? Dat is dan toch wel een zware jongen, die van mij zit hooguit rond de 500.
De trailer is niet van mijzelf, en dus is terug keuren voor mij geen optie...
Vandaar dat ik zit te goochelen...
femmefatale1 schreef:Even nagekeken..
De trailer is 660 kg leeggewicht, als ik er 540 kg bij op tel (wat mijn paard nog niet eens weegt, maar goed) zit ik aan de 1200 kg..
Kan ik em dan achter een auto hangen die wat zwaarder is en max 1400 kg mag trekken??
silvana schreef:Weegt jou paard echt zo weinig weet je dat zeker?Wij zijn ook op zoek naar een tweepaards trailer voor 2 paarden.Maar ik vind dat je op veel trailers aan laadgewicht gewoon te kort komt.Ik heb het idee dat mensen hun paard van gewicht ook wat onderschatten.
Die van mij is 1.70 en gaat toch echt richting de 700 kg en dan heb ik nog een kleintje van 1.60 wat ook niet een licht model is dan zit ik toch ook al over de 5.50 kg .Als ik de ander licht houd op 6.50 zit je al op 1200 kg gewicht dan een trailer die niet zwaarder als 2000mtm mag heben en daar nog een auto voor.
blackstar schreef:Nissan Terrano II 3-deurs 2.4i-16V (benzine)
Bouwjaar 1998
Grijs kenteken
Leeg gewicht 1600 kg
Laadvermogen auto 910 kg
Aanhanger geremd 2800 kg
Aanhanger ongeremd 750 kg
120 pk
Koppel weet ik niet. Staat niet op de site van APK vervaldatum.
Een Terrano II SE uit 1998 geeft volgende cijfers: