leren rijlaarzen zo pijnlijk! terug naar winkel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

leren rijlaarzen zo pijnlijk! terug naar winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:48

Ik heb nieuwe leren rijlaarzen met rits achterin (nu max. zo'n 15 keer aan gehad). Rits gaan helemaal door tot onderin. Nieuw waren ze over de 200 euro, maar de rechter rijlaars doet zo'n pijn. De rits bij de enkel is naar binnen gevouwen en drukt op mijn pees. Is dit normaal voor nieuwe rijlaarzen, moet ik afwachten of terug gaan naar de winkel? Ik heb al dikkere sokken geprobeerd en invetten. Ik heb direct na gebruikt laarzenspanners erin. Ik kan er bijna geen stap meer mee verzetten, omdat ze zo'n pijn doen *alleen rechterlaars*, iemand tips of advies?

Judje

Re: leren rijlaarzen zo pijnlijk! terug naar winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:58

Dat lijkt me pijnlijk.
Ik zou er zeker mee terug gaan. Misschien weten zij een oplossing of is het een fout, waardoor je laars aangepast wordt of je een nieuwe krijgt.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:45

Natuurlijk mee terug gaan.. en wel direct! Ik zie dat je uit het Noorden komt, als je ze bij mij gekocht hebt, heb je te horen gekregen dat je altijd moet terugkomen wanneer je twijfelt over de pasvorm, als je vragen hebt of problemen. Laarzen zijn te duur om er zo maar mee verder te lopen.

Ik hoop trouwens dat je met invetten bedoelt: insmeren met schoencreme en geen ledervet hebt gebruikt....

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:48

nieuwe laarzen doen altijd pijn, maar als ik je een tip mag geven.
Ritsen achteraan een laars is niets waard, je moet ze laten steken vooraan in je laarzen, achteraan zakken die ritsen mee in en dan zit dit te duwen op je hiel en is erg pijnlijk.

Zou er toch ook meer teruggaan, maar of dat iets gaat opleveren

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:52

Vragen staat vrij dus waarom zou je niet terug gaan. Zeker omdat je met de ene laars geen pijnlijke plekken hebt en de andere wel zou ik ze allebei mee nemen zodat ze eventuele verschillen kunnen zien.
Weet wel dat leren laarzen in het beginsel echt een crime kunnen zijn, als ze eenmaal ingelopen zijn en soepeler zijn geworden zitten ze heerlijk!

rapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:06

sympie schreef:
nieuwe laarzen doen altijd pijn, maar als ik je een tip mag geven.
Ritsen achteraan een laars is niets waard, je moet ze laten steken vooraan in je laarzen, achteraan zakken die ritsen mee in en dan zit dit te duwen op je hiel en is erg pijnlijk.

Zou er toch ook meer teruggaan, maar of dat iets gaat opleveren

dit is idd in mijn geval ook zo..
had ritsen tot beneden aan, deed veel pijn..
plus de rits ging vrij snel kapot, met aantrekken van de laars.
nieuwe laars heeft rits die hoger stopt, en deze bevallen beter

ik zal toch even terug gaan naar de bewuste zaak.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:48

Laarzen doen in het begin bijna altijd pijn maar dit lijkt meer alsof er echt iets niet goed zit omdat het aan een kant zit.. Daarom zou ik er toch even mee terug gaan, proberen kan altijd!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:33

dank jullie wel, ik ga deze week even terug, wie weet hebben ze een oplossing Knipoog

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:15

hallo,,,
ik heb dat probleem al vaker gehoort en nu heb ik een keer ook wat gehoort over een paar natte kranten er in te doen ofso,,, ik weet mijn god nieet of het helpt maar jaa,,, suc6

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:54

Terug gaan en vragen of zij weten wat er aan de hand is

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:28

Ik ben al terug gegaan en ze gaan navraag doen bij Mountain horse. bedankt voor jullie reacties!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:58

Nieuwe laarzen zijn een drama. Ik heb nu: Eeltbulten op mijn enkels, overgang van voet naar scheenbeen, achillespees en heb littekens in mijn knieholtes. Veel succes ermee dus, maar als je er eenmaal door heen bent zitten ze best lekker hoor Haha!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:19

klinkt pijnlijk maar gewoon even doorbijten denk ik hoor!
Mijn Petrie Anky's zaten ook VRESELIJK de eerste paar weken. blaren, eelt, bloedende knieholtes[met littekens inmiddels] maar nu zitten ze echt zalig! Denk ook niet dat ze er veel aan kunnen doen in de winkel, toch een kwestie van inlopen en vormen naar jou'n voet/been lijkt me

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:25

Dat is ook zo, maar een rits vormt zich niet natuurlijk. En dat is nu net waar ik zo'n last van heb.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:26

Nee dat is idd wel waar, ik heb ze zonder rits maar zou toch nog even volhouden. Meenemen naar de winkel kan altijd nog natuurlijk Ja

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:43

Als je laarzen na een aantal keer nog steeds niet goed zitten, zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel..

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:10

leren laarzen zijn in het begin vaak drama! Ze worden vanzelf soepel even doorbijten!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:53

klopt, ik ben nu bijna 2 maanden verder en het wordt steeds beter. Ik had er iedere dag laarzenspanners in, maar het is ook goed ze er eens uit te laten, zodat de laarzen iets in kunnen zakken.

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:20

hopelijk doet Mountain horse er wat aan want als het op een plek maar pijn doet zal het vast iets niet goed zitten.

Reedjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:22

Ik heb ook heel erg pijn gehad.
Veel trappen lopen en ermee fietsen is mij aangeraden.

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:54

Ik heb de Petrie Hampshire en bijna geen pijn gehad met inlopen.
@ GeJe: mag je je laarzen niet invetten met ledervet dan? Is het beter om het met schoenpoets te doen?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:24

Vlinder32 schreef:
klopt, ik ben nu bijna 2 maanden verder en het wordt steeds beter. Ik had er iedere dag laarzenspanners in, maar het is ook goed ze er eens uit te laten, zodat de laarzen iets in kunnen zakken.

Helaas, ook ik heb hetzelfde probleem met mountain horse! En bij die van mij is het nooit meer goed gekomen.
Ik heb zo'n vermoeden dat je de sportives hebt?
Mijn oude MH laarsen(gewoon de aller eerste) hedden een rits die boven de hiel ophoud. En daarbij is de rits ook nog een keer een heel stuk smaller waardoor hij veel soepeler is.
Die zitten echt zalig. Maar het oog wil ook wat dus hed ik een jaar geleden nieuwe MH laarzen aangeschaft, helaas helaas, alle risten lopen tot de hak en zijn veel steviger geworden. Logisch aangezien 90% van de MH laarzen kapot ging op de (zwake) rits.
Maar niet voor mijn voet/hiel. Bij mij booren alle 2 de ritsen in mijn hiel. En omdat het echt in de rist zit is er bar weinig aan te doen.(heeft met de stand van je voet/enkel te maken)
Het enige dat mogelijk is om er andere soepelere ritsen in te laten zetten. Dat zou MH voor je kunnen doen maar denk dat je qua tijd beter af bent bij de schoenmaker. Kost wel weer even wat. Denk rond de €40,- En de kans is goed aanwezig dat ze een heel stuk sneller kapot gaan!(omdat ze smaller zijn zijn ze ook een stuk broser)
Heel veel succes!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:37

Da's wel balen zeg! Ik heb de nieuwste MH inderdaad. Rits loopt helemaal door. ik heb inmiddels gewoon bultje op mijn pees gekregen. Ik heb ze alleen nog maar aan met het rijden, dan heb ik geen last omdat je dan je hakken omlaag drukt en je laars gespannen staat. Wandelen met je paard en deze laarzen is niet te doen. Dat is echt te pijnlijk. Dat is heel erg jammer, want daarom had ik ook goede laarzen aangeschaft. Vind het waardeloos want het zijn toch laarzen van 219 euro. Ruitersportzaak kan er ook niet veel aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:59

Dat is vervelend.
Het is wel al bekend, dat de leren laarzen altijd even pijn doen bij het zogenaamde inlopen, maar jij heb ze nu al 15x aangehad.
En het is ook opvallend maar een voet.
En die rits, rottig hoor, denk niet dat dat veranderen zal als je er niet mee terug gaat.

Zo snel mogelijk mee terug naar de winkel dus, en duidelijk je klacht aangeven over de pijn. Lachen

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:03

Heb ik al gedaan charlotte, maar ze kunnen er niets aan doen. Het enige wat ze zouden doen is contact opnemen met MH of er meer klachten waren. Ik heb nu 2 maanden later nog niets gehoord Boos!
Ik kan er gelukkig wel mee rijden inmiddels, een andere dunnere rits geeft ook nadelen zo te lezen.