Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:28

Nadat ik meerdere demonstraties van het airbagvest voor ruiters heb gezien en er ook 1 heb gepast die vervolgens werd opgeblazen ben ik toch van plan om zo een vest aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog nadelen van zo een vest weten. Wat ik tot nu toe al aan voordelen en nadelen heb zal ik hieronder opschrijven zodat jullie er dingen aan toe kunnen voegen en reageren.

Voordelen:
- Natuurlijk de veiligheid, ik ben vanaf april 2006 er nog maar 3 keer afgevallen maar de laatste keer was wel hard en ik rij nu wel op een heel jong paard.
- Heel licht in gewicht --> ongeveer 1,5 kilo.
- Het vest kan je dragen als een bodywarmer waar je met een bodyprotector toch veel stijver zit heb je met dit vest uitzonderlijk veel bewegingsvrijheid.
- Goed luchtdoorlatend.
- Het vest wordt niet geactiveerd door de gewone dingen als springen met het paard of lichtrijden.
- Het vest wordt ook niet geactiveerd als je hem vergeet los te koppelen met afstijgen.

Nadelen:
- De kosten wil je van een goede firma een vest dan ben je ongeveer 350 euro kwijt.
- Iedere keer als je valt heb je een nieuw koolstofpatroon nodig a 15 euro. In mijn geval zou ik dan in ruim 2 jaar tijd 45 euro zijn kwijt geweest.
- Ik weet niet of het vest wordt toegelaten op wedstrijden maar dat is in mijn geval geen probleem ik rij het komende anderhalf jaar toch nog geen wedstrijden.

Tot zover ben ik gekomen roep maar als je er wat aan toe wilt voegen.

_Anke_

Re: Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:32

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe zo'n vest eruit ziet..

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:39

Ik vind het alvast een pracht van een uitvinding...
Wel grappig, airbag vest^^ Ik ken de airbags in auto's, maar dat dat nu ook als vest bestaat?
Best wel grappig..!^^
Maar als je het zo bekijkt is het idd een hele handig hebbeding!;)
En zo'n erge nadelen kun je dat ook niet noemen, de prijs misschien wel..:s
Hier dus een stipje en ik luister even mee;)
Zou er mij misschien wel een aanschaffen...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:39

Ik kan geen plaatje vinden maar via http://danarom.com/nl/ kan je klikken op catalogus en dan airbagvest paardrijden en daar zie je een plaatje. (ik probeer geen reclame te maken maar dit is het enige plaatje dat ik kon vinden.)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:41

hmm ik krijg een beetje een sumoworstelaar beeld voor ogen, en hoe sta je weer op als je opgeblazen en al ernaast ligt Haha! ??

djessie04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:37

InekeH87 schreef:
Nadat ik meerdere demonstraties van het airbagvest voor ruiters heb gezien en er ook 1 heb gepast die vervolgens werd opgeblazen ben ik toch van plan om zo een vest aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog nadelen van zo een vest weten. Wat ik tot nu toe al aan voordelen en nadelen heb zal ik hieronder opschrijven zodat jullie er dingen aan toe kunnen voegen en reageren.

Voordelen:
- Natuurlijk de veiligheid, ik ben vanaf april 2006 er nog maar 3 keer afgevallen maar de laatste keer was wel hard en ik rij nu wel op een heel jong paard.
- Heel licht in gewicht --> ongeveer 1,5 kilo.
- Het vest kan je dragen als een bodywarmer waar je met een bodyprotector toch veel stijver zit heb je met dit vest uitzonderlijk veel bewegingsvrijheid.
- Goed luchtdoorlatend.
- Het vest wordt niet geactiveerd door de gewone dingen als springen met het paard of lichtrijden.
- Het vest wordt ook niet geactiveerd als je hem vergeet los te koppelen met afstijgen.

Nadelen:
- De kosten wil je van een goede firma een vest dan ben je ongeveer 350 euro kwijt.
- Iedere keer als je valt heb je een nieuw koolstofpatroon nodig a 15 euro. In mijn geval zou ik dan in ruim 2 jaar tijd 45 euro zijn kwijt geweest.
- Ik weet niet of het vest wordt toegelaten op wedstrijden maar dat is in mijn geval geen probleem ik rij het komende anderhalf jaar toch nog geen wedstrijden.

Tot zover ben ik gekomen roep maar als je er wat aan toe wilt voegen.

Een Airbag vest of een airparka zijn niet goedgekeurd en dat zijn bodyprotector met het paarse lebel wel (Beta Level 3) als je op http://www.bodyprotector.eu kijkt daar kun je 7 verschillende merken vinden die allemaal goedgekeurd zijn, en ze kosten een stuk minder.
Ze zijn er al vanaf € 69,=

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 15:19

Ik heb een bodyprotector van de beta level 3 maar ik vind het erg ongemakkelijk met rijden ik kan me dan niet voldoende vrij bewegen vandaar dat ik zo een vest overweeg.
Wat ik ook met mijn bodyprotector had toen ik er de laatste keren afviel was dat ik bij mijn nek en mijn stuitje helemaal niet worden beschermd en mijn nek vind ik toch wel erg belangrijk.

Miichelllee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:38

Het lijkt me wel gaaf hoor zo'n vest jammer dat het afgekeurd is als ik eenmaal van me paard val dan val ik meestal wel hard ..

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:56

ik ken iemand die het heeft!
echt alles behalve handig, niet kopen, raad ik je aan!

ze was gevallen tijdens het inrijden op een wedstrijd en ze had dus geen protector meer in de cross.
nja gelukkig mocht ze de mijne lenen...
en de keer ervoor was ze gevallen en was het niet geactiveerd omdat ze niet goed viel...
er kwam geen lucht en en ze viel slecht en mogt al gauw naar de EHBO
1 valletje kost al gauw veel geld hoor!

je kan voor 10x vallen + aankoop ervan
zeker 10 bodyprotectors kopen Tong uitsteken

niet aan te raden dus
(het ziet er ook niet zo mooi uit zo'n protector, vind ik tog Bloos )

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:20

haaii..Pling
ik heb hem ook aangehad op horse event,,, hij zat opzich wel goed maar ik zat met een ding,,
aan de linkerkant zit dat tankje met die lucht alleen vond ik dat je het tankje heel erg irritant en vooral heel veel voelde,, hij is bij mij ook opgeblazen en ik moet seggen als je valt denk ik wel dat hij dus veel beschermt maar ik denk niet dat het heel lekker is als jij pech heb en precies op dat tankje valt want dat lijkt mij pijnlijker ,,, dat geeft juist gekneusde ribben,, Pling maarja suc6

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:50

InekeH87 schreef:
Ik heb een bodyprotector van de beta level 3 maar ik vind het erg ongemakkelijk met rijden ik kan me dan niet voldoende vrij bewegen vandaar dat ik zo een vest overweeg.
Wat ik ook met mijn bodyprotector had toen ik er de laatste keren afviel was dat ik bij mijn nek en mijn stuitje helemaal niet worden beschermd en mijn nek vind ik toch wel erg belangrijk.

Ten eerste, dan heb jij niet de goede maat, de bodyprotector hoort zo te zitten dat je er weinig van merkt tijdens het rijden.
Ten 2e heb je ook nekbeschermers.
En ten 3e, bij een airbag vest heb je ook geen stuitje bescherming.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:17

wonderworst_ schreef:
haaii..Pling
ik heb hem ook aangehad op horse event,,, hij zat opzich wel goed maar ik zat met een ding,,
aan de linkerkant zit dat tankje met die lucht alleen vond ik dat je het tankje heel erg irritant en vooral heel veel voelde,, hij is bij mij ook opgeblazen en ik moet seggen als je valt denk ik wel dat hij dus veel beschermt maar ik denk niet dat het heel lekker is als jij pech heb en precies op dat tankje valt want dat lijkt mij pijnlijker ,,, dat geeft juist gekneusde ribben,, Pling maarja suc6

Wat denk je wat er gebeurd als je met je ribben op de omheining beland? Dan breek je je ribben en met een beetje pech doorboort de rib je long ook nog eens. Ik kan je uit ervaring vertellen je denkt werkelijk dat je stikt gezien het feit dat de long dus niet meer werkt Knipoog

Het lijkt mij eigenlijk wel een mooie uitvinding, denk dat die goedkeuring straks wel komt. Ze zullen ongetwijfeld nog wat dingentjes moeten veranderen om deze goedkeuring te krijgen. Ik denk dat het mij 14 dagen ziekenhuis had kunnen besparen Vork

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:48

Ik heb een "airbag" en ben echt heel erg tevreden. Ik merk niet dat ik het vest aan heb en het heeft ruimte om bijv een mobiel mee te nemen. Alleen wel goed opletten dat je bij het afstappen jezelf los maakt...het is mij nog niet overekomen maar ja eens moet de eerste keer zijn Knipoog

Het is een heel investering (350 euro) maar tot nu toe is het zeker de moeite waard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:20

Waarom zijn ze niet goedgekeurd? Zijn ze nooit getest of voldoen ze niet aan de eisen?
In het laatste geval zou ik gewoon een bodyprotector level 3 nemen. Als je er een hebt die goed past heb je er helemaal geen last van

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:07

MISTRAL94 schreef:
wonderworst_ schreef:
haaii..Pling

Wat denk je wat er gebeurd als je met je ribben op de omheining beland? Dan breek je je ribben en met een beetje pech doorboort de rib je long ook nog eens. Ik kan je uit ervaring vertellen je denkt werkelijk dat je stikt gezien het feit dat de long dus niet meer werkt Knipoog

Het lijkt mij eigenlijk wel een mooie uitvinding, denk dat die goedkeuring straks wel komt. Ze zullen ongetwijfeld nog wat dingentjes moeten veranderen om deze goedkeuring te krijgen. Ik denk dat het mij 14 dagen ziekenhuis had kunnen besparen Vork

En (goed passende) bodyprotector ook Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:49

Ik was zwanger op dat moment dus een bodyprotector had al niet meer gepast Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:50

Oke, ik heb niets gezegd. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:54

Al weet ik ook niet of zo'n vest dan nog past hoor Haha!
Maar ik moest zeggen zo'n vest mij prettiger lijkt dan een bodyprotector. Volgens mij blijf je een bodyprotector altijd voelen en dat vest schijnt soepel te zijn?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:31

Een bodyprotector wordt ook soepel als hij warm wordt. Als ik hem 10 minuutjes aan heb voel ik hem niet meer.

xX_Lisa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:43

Nog nooit van gehoord van zo'n airbag vest xD vind het meer iets voor auto's maar als het om veiligheid gaat altijd handig als het echt goed werkt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:39

Lenneke_ schreef:
Een bodyprotector wordt ook soepel als hij warm wordt. Als ik hem 10 minuutjes aan heb voel ik hem niet meer.

Inderdaad, als ie goed past, en je rijd er 10 min. mee, dan merk je niets meer Lachen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:11

Ik heb een bodyprotector die goed past maar ik vindt het zeker geen ideaal ding.
wonderworst_ dat tankje heb ik niet voelen zitten met aan passen misschien moet ik op de volgende beurs nog maar even extra een keer aan passen en goed voelen.
@MelanieB met een airbag vest is je stuitje wel beschermd daar omheen blaast zich namelijk ook een kussen op.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:30

Maar kan iemand mij vertellen waarom ze niet goedgekeurd zijn?

bonita_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:45

Ik kwam iemand tegen op buitenrit die van haar paard was gevallen, ze was gevallen op het asvalt, ze had zo'n airbag vest aan en ze had daardoor niks zei ze. Dus dan helpt het wel denk ik Clown

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:31

ik weet niet waarom ze niet goedgekeurd zijn ik denk dat het nog niet getest is?