Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
waarom niet? Als de combinatie een beetje klopt. Ze zijn vaak wel stukje kleiner dan de rest van de paarden maar kunnen net zo mooi of mooier lopen
Maar bij een groot paard komt er wat binnen hé. En bij de pony's zie je toch ook alle rassen en soorten. 

Dan vraag ik me af waar het om draait op de wedstrijden.... laurentia schreef:Ik denk dat dit soms wel eens gebeurd, helaas. Jury's houden vaak van formaat en dat missen arabiertjes.
Persoonlijk vind ik dat met alle soorten en maten dressuur gereden kan worden,ook op KNHS wedstrijden, en dat als er een goede proef wordt neergezet er ook de punten voor gegeven moeten worden. Ik begrijp wel dat sommige rassen zich door hun bouw minder lenen voor (hoge) dressuur, maar met goed trainen kun je waarschijnlijk toch een heel eind komen. Als je telkens goed rijdt kan een jury op een gegeven moment niet meer om je heen, wat voor ras je ook rijdt.
Ik word zó moe van die topics waarin mensen zich opwinden over jury's die niet van hun tinker, fjord, vos, zwarte, dekje of knotje houden, en dat ze daarom nooit hoge punten kunnen rijden. Niet dat dat hier gebeurt, maar dat gaat zeker wel gebeuren

Neonlight schreef:Maar komt dat commentaar dan van jury's? Dit gezien je titel.
jury schreef:ras maakt niet uit. de eerder beschreven beperkingen van een ras wel. gelukkig zijn er ook positieve uitzonderingen.
een goed galoperende fries valt positief op maar daar kan jury toch niets aan doen?
griebels schreef:Ja dat klopt, maar een paard met een hanetred wordt daar ook niet op afgerekend... Het is geen jureren op de bouw van een paard of zo, maar op het gereden geheel lijkt mij...