Ik quote mezelf even uit een ander topic:
beantsje schreef:Ja, proefrijden kan een heel drama zijn. Wij zochten een paar jaar geleden een brave tinker voor mijn man, die toen nog maar kort reed.
We lieten hem eerst voorrijden door de eigenaar, nadat we een keer ergens zijn gaan kijken en toen ik erop stapte en net het been over zijn kruis zwaaide zei de eigenaresse: ja, rustig, want ze is al een half jaar niet bereden en een week niet uit de stal geweest...
Of dan word je door de telefoon gezegd dat hij heel braaf is; je rijdt 100 km en dan wordt er een tinker voorgereden met een liverpoolstang in de mond die het schuim tussen de benen heeft en niet te beroerd is om toch nog te steigeren. ja hoor, braaaf....
Of dat je hem eerst ter plekke laat voorrijden door een meisje en dat bij het galopje het paard haar erafbokt ('doet-ie anders noooooit hooor')
In dat laatste geval hebben we niet eens wat gezegd, we draaiden ons tegelijk om en zijn zo zonder 1 woord weggelopen. Wel komisch eigenlijk...
En nu jullie!

ik zo aan de telefoon zij je 150 euro.. hij zo niet waar
ik zo ik wil m niet ik vind m te duur. hij zo ja mag wel in termijnen betalen dat was geen punt want hij zou weten dat hij t goed heeft bij mij blabla.. ik zo NEEN ik wil m niet!
Nee.. Dat is gewoon schandalig.
) Ook bij haar bleek dat ze eigenlijk al veel langer niet (intensief) bereden was, en dat ze eigenlijk nog helemaal niet veel kon op 8 jarige leeftijd(vooruit in stap draf en galop en sturen, meer niet). maar dat was gelukkig niet echt een probleem voor ons. Ze is erg rustig van karakter en meer zochten we eigenlijk niet.
Echt waar? Eigenlijk wel een grappig verhaal, maar minder grappig als het je overkomt..
We zijn in Noord Holland geweest, Denthe, Belgie en alles wat daar tussen ligt. Ik heb zo'n 20 paarden onder mijn kont gehad. We zochten een braaf paard, want mijn moeder moest er ook op en is soms wat bang. Echt werkelijk waar wat we hebben gezien.
'Wil je het nog een keer proberen? '