Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jolliegirl schreef:je kan ook gewoon optijd weggaan om daar op te zadelen
de kans op beschadiging is groot als je eens een goede bocht maakt...
en het lijkt me fijner voor het paard zonder al die poespas eraan
AaronYve schreef:Ik doe het sowieso niet.
Vind het niet fijn voor het paard, want het is al zo smal in de trailer. Ook kan het zadel ervan beschadigd raken. En als je een hoes gebruikt kan die door het schuren er ook vanaf gaan en je wilt niet weten wat voor paniek er kan komen als er ineens een hoes op de vloer ligt.
Dus mijn paard heeft ook moeten leren om op te zadelen op een vreemde plaats.
maar geen paniek geweest.
Sodeletuut schreef:ik hoef maar 10 minuutjes met de trailer, maar ik wou dat graag doen omdat ze op andere plekken altijd zo onrustig is en dan is het zo'n gestress voor haar
AaronYve schreef:Zo knap hoeft je zadel niet te zijn hoor, ik heb een 2 paard trailer en wil er geen zadel inhebben, omdat het langs de kant kan schuren omdat het de zijkant raakt.
Hooinet in de achterbenen, tja het is maar hoe je paard erop reageert hé. Ieder paard is anders.
Als dit voor jou werkt moet je het gewoon doen, ik zeg alleen dat het niet bij iedereeen kan en bij elk paard.
Ik zadel gewoon liever op als ik ergens ben en niet met zadel de trailer in.
Schuren bedoel ik dat het kan tegen de zijkant en als die hoes dan los gaat kan ie er vanaf vallen.
Ik ben er bang voor hoor

) mee geweest op wedstrijd ( haar dochten moet dan rijden.
ElCamino schreef:Nooit gezadeld in de trailer....vind ik niet nodig.
Niet prettig voor het paard, kans op beschadiging en wat al je altijd brave paard ineens WEL schikt of blijft hangen met uit/inladen....
ik zadel gewoon op locatie op. En zijn er vervelende paarden bij dan gaat het hoofdstel in op de trailer, uitladen, vasthouden en zadelen. Daana doe ik de mijne.