Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beantsje schreef:<knip>
Ik snap het niet...
. En ik prijs mij zeer gelukkig met mijn paard en kan alleen maar hopen dat het wederzijds is. barbara1970 schreef:Het verstandigste is inderdaad paard laten keuren en koopcontract.
Toch vind ik het wel jammer dat je als leek geen paard meer kan kopen, ook al heb je geen verstand van paarden niemand verdient het om opgelicht te worden.
. Gelukkig heeft het voor mij allemaal goed uitgepakt en heb ik een gezond paard zonder gebreken gekocht.
een DA kijkt naar ongeveer dezelfde dingen als ikzelf, en dan ga ik niet nog eens mijn DA sponseren
barbara1970 schreef:Het verstandigste is inderdaad paard laten keuren en koopcontract.
Toch vind ik het wel jammer dat je als leek geen paard meer kan kopen, ook al heb je geen verstand van paarden niemand verdient het om opgelicht te worden.
beantsje schreef:barbara1970 schreef:Het verstandigste is inderdaad paard laten keuren en koopcontract.
Daar gaat het nou net om: je hebt (als je bij een professionele paardenhandelaar koopt) sinds een paar jaar een behoorlijke mate van consumentenbescherming. Maar dan moet je dus wel heel duidelijk in een contract vastleggen wat je van je paard wil! Blijkt het paard daar (voor jou) niet aan te voldoen, dan kan hij echt terug. Maar dat staat of valt met de formuleringen in het koopcontract.
. Heb dit paard juli vorig jaar gekocht en er gisteren voor het eerst weer opgezeten... Heb in het begin nog her en der geinformeerd over hoe het met terugbrengen zat maar had volgens deskundigen geen poot om op te staan omdat het paard immers goedgekeurd was. Ik moest dus kunnen bewijzen dat hij dit bij de vorige eigenaar ook al had gehad... Rianneke schreef:keuren heb ik ook nog nooit laten doeneen DA kijkt naar ongeveer dezelfde dingen als ikzelf, en dan ga ik niet nog eens mijn DA sponseren
![]()
maar slecht geinformeerd vind ik het niet altijd...
Daar zou je best rijk mee kunnen worden!! Valencio schreef:Knap hoor heb jij rontgen ogen?![]()
Daar zou je best rijk mee kunnen worden!!
ik (en jullie trouwens ook..) heb de mooiste hobby van de hele wereld!!!
JollyJumper schreef:Bovendien geeft een keuring ook niet altijd garantie
barbara1970 schreef:Over 2 weken is de rechtszitting maar als ik dit lees heeft ze weinig kans denk ik of niet.
crossmonster schreef:Ik roep niet voor niks : altijd keuren!!! jep en met foto's
ookal kost het paard maar 1000 euro, juist in de lagere prijsklasse mankeren ze meestal wat op de foto's

crossmonster schreef:Ik roep niet voor niks : altijd keuren!!! jep en met foto's
ookal kost het paard maar 1000 euro, juist in de lagere prijsklasse mankeren ze meestal wat op de foto's
crossmonster schreef:en mmm alle paarden die wat mankeerden op de foto's werden onder dat bepaalde bedrag verkocht ...
paardenhandel is de meest vuile handel die je kan hebben en waar het meest bij bedondert word! je moet gewoon altijd je oogjes goed open houden