Animo voor een weekje "ruitervakantie"? / Bokkers gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Animo voor een weekje "ruitervakantie"? / Bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:59

Hoi,

Ja, de zomer komt er weer aan en ik zit eens te bedenken wat ik wil gaan doen.
Ik zit nu op stage en droom weg bij het idee van heerlijk warm weer, de geur van zinderende bomen in de zomerzon, gefluit van vogels, brachtig kabbelend beekje, het geluid van hoefgetrappel, en dat allemaal vanaf de rug van een paard. Van een rustig induttend tempo door een geweldig natuurgebied en dorpjes, tot spectaculaire uitzichten en beklimmingen/afdalingen en snellere tempo's. Blablablablablablaaa

Zijn er bokkers die het wel zien zitten en ook wegdromen bij bovenstaande?

Het liefst blijf ik onder de 500 euro.
Ik zie graag een soort trektocht, zoals je vaak bij de Time Out reizen ziet.
Toch wel in prachtige natuur, bergen/heuvels zijn wel een pré.
Bijvoorbeeld een weekje.

Ik ben zelf 19 jaar en redelijk volwassen voor mijn leeftijd.

Het is maar een kort berichtje met weinig info over mijzelf maar ik ben met name geinteresseerd of er uberhaupt animo voor is en of er bokkers zijn met suggesties. Vanuit daar kunnen we eventueel verder werken.

Ben benieuwd!

Hannanas

dolor

Re: Animo voor een weekje "ruitervakantie"? / Bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:52

opzich vind ik het super, maar bedoel je dan dus in het buitenland?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:57

Ja.
Denk dan wel aan Europa lijkt mij, je hebt natuurlijk ook te maken met de vlieg/reiskosten bijvoorbeeld. En hoe verder hoe duurder.

Echt het mooie weer en ongerepte natuur en cultuur opzoeken.

Echt een beetje het gevoel van 9 van de 10 reizen die op http://www.timeout-reizen.nl/ruiter.php staan.
Ik weet dat er nog meer sites bestaan, daar heb ik nog niet op gekeken.

+- 20 jaar of ouder

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:01

Wij doen dit regelmatig, (Ardennen, Elzas, Eifel voldoen allemaal aan jouw beschrijving) voor veel minder dan 500 Euro voor een lang weekend, maar wel met eigen paarden... Ik weet niet of je een eigen paard hebt of er eentje kunt regelen?

Zie de link in mijn onderschrift van de Antwerpse Trekruiters... Wij hebben overal leden wonen, de tochten zijn niet alleen in Antwerpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 11:01

snuffelhues schreef:
Wij doen dit regelmatig, (Ardennen, Elzas, Eifel voldoen allemaal aan jouw beschrijving) voor veel minder dan 500 Euro voor een lang weekend, maar wel met eigen paarden... Ik weet niet of je een eigen paard hebt of er eentje kunt regelen?

Zie de link in mijn onderschrift van de Antwerpse Trekruiters... Wij hebben overal leden wonen, de tochten zijn niet alleen in Antwerpen.

Leuk!

Ikzelf heb geen eigen paard tot beschikking.
Ja een bijrijd, maar die moet eerst eens bevallen en de mogelijkheden zou ik niet weten, nooit over gehad, ivm met jullie club.

Dus het wordt wel echt gebruik maken van de paarden op de accomodatie ter plekke. Die zijn het immers ook gewend.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:30

dan ga ik niet mee. ik wil namelijk mijn eigen paard meenemen en mijn vader moet me dan brengen en die gaat niet met trailer enzo naar het buitenland en me dan na een week ofzo weer ophalen.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:33

een leuk idee als het wat vorm krijgt zie ik er wel iets in
heb een eigen paard maar of die daarvoor geschikt is?
Wat zijn de voorwaarden voor het paard dan om mee te kunnen met zoiets?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 11:39

isabelleke schreef:
een leuk idee als het wat vorm krijgt zie ik er wel iets in
heb een eigen paard maar of die daarvoor geschikt is?
Wat zijn de voorwaarden voor het paard dan om mee te kunnen met zoiets?

Geen idee!
Ik heb geen eigen paard dus heb mij daar niet in verdiept.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:42

Conditie, gewend om op verschillende ondergronden te lopen, inclusief stenen ed, kunnen klimmen en dalen, verkeersmak, controleerbaar in alle gangen en verdraagzaam naar andere paarden. Dat is al een goed begin. Dagtochten doen als voorbereiding. Ijzerloos is voor paarden die dit niet gewend zijn niet aan te raden in rotsachtige gebieden.

Vaak overnachten de paarden in zelf opgezette paddocks, dus als je paard normaal op stal staat, kan de hoeveelheid gras wel eens problemen geven.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:59

Oh, dat wil ik ook al zo graag, maar er is niemand die met mij meewil (of die niet kunnen rijden)
In Frankrijk heb ik een superarrangement gezien, trektoch over het strand enz. op Arabieren...
Heb ook geen eigen paard.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:17

LiNdA1986 schreef:
Oh, dat wil ik ook al zo graag, maar er is niemand die met mij meewil (of die niet kunnen rijden)
In Frankrijk heb ik een superarrangement gezien, trektoch over het strand enz. op Arabieren...
Heb ook geen eigen paard.

Zelfde schuitje.

Heb je er een link van?
Wat vind je van de andere reizen in de categorie tot 500 euro op timeout en horseholiday?

Leuk trouwens, zo snel al reacties van bepaalde mensen!
Hopelijk komen er nog veel meer, en komt er daadwerkelijk een "reismaatje" uit dit topic!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:31

Ik doe dit elk jaar samen met een vriendin.
Wij gaan overigens zonder ons eigen paard, maar hebben de paarden op locatie gehuurd.
Via trailfinders en time-out kun je veel vinden!
Tot nu toe is het ons erg bevallen! En als er een beetje vorm aan komt, wil ik ook wel mee!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:36

Lijkt me geweldig!
Ik wou in maart via time out gaan maar heb op het ogenblik weinig centjes.
Ik heb wel een eigen pony maar die kan toch niet mee aangezien ze al bijna 30 is.
Ik hou dit topic in de gaten ! Lachen

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:38

Een vriendin van mij is via time-out reizen naar Kroatie geweest en heeft daar een paardrijvakantie gedaan is haar supergoed bevallen! Mooie natuur soms uuurenlang geen mensen tegenkomen ze gaat waarschijnlijk dit jaar weer!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:50

Jibbel schreef:
Ik doe dit elk jaar samen met een vriendin.
Wij gaan overigens zonder ons eigen paard, maar hebben de paarden op locatie gehuurd.
Via trailfinders en time-out kun je veel vinden!
Tot nu toe is het ons erg bevallen! En als er een beetje vorm aan komt, wil ik ook wel mee!

Ik zou zeggen: breng wat in!

Klinkt interessant!

Vertel! Wat zijn jou/jullie ideen?
Ook ongveer dat budget?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:14

Ik vind zoiezo het budget belangrijk.
Daarmee moet je ongv op één lijn zitten. Ik heb er namelijk geen 900 euro voor, ik studeer nog HBO.
Ja en als het klikt, dan vind ik het reel om samen opzoek te gaan naar een leuke reis.

Dus ik denk dat de "vorm"pas komt als er animo voor is, en als het vervolgens enigzins klikt tussen elkaar. Er zijn namelijk zoveel leuke reizen!
Voor mij is het onmogelijk om nu te zeggen, ik ga naar Tjechie wie wil er mee.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:28

Wij zijn in Spanje geweest, Vlakbij Ronda. Was echt gaaf, rijden op Andalusiers, 2 dagen rijden rond de finca, 2x per dag ruim 2 uur, 2 dagen trektocht(à 5/6 uur) en een dag een strandrit! Dit zou ik nog wel eens willen doen, maar kost incl. vliegen toch al gauw ruim 800 euro.

Afgelopen jaar zijn we 3/4 dagen naar de Ardennen geweest, budget lag toen rond de 400 euro. Daar is het ook echt heel mooi en weer eens wat anders, western rijden!

Dit jaar wilden we naar de Mont Saint Michel in Frankrijk gaan. Is ook 3/4 dagen voor 400 eruo, je moet er dan alleen nog naartoe! Is wel erg mooi daar, er ligt een soort kasteel met abdij in de zee. Met de paarden rij je dan door de zee daar naartoe!

Verder vind ik Portugal ook heel gaaf, maar dan zit je qua prijzen vaak al weer richting de 800 euro incl. vliegen.

Duitsland heeft ook erg mooie natuur en ook redelijk te betalen! Voor echt betaalbare reizen en mooie reizen kun je het beste naar de Ardennen, Duitsland Noord Frankrijk en Belgie denk ik!
Voor een iets hoger budget kun je wat makkelijker verder weg!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 15:37

Ja oke, met de reis erbij.
500 euro voor de vakantie is goed, daarbij moet de reis nog komen. Op die manier bedoelde ik het.
Helaas is editten niet meer mogelijk.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:41

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 15:43

Jibbel schreef:
Als het trouwens met de auto te reizen is en we zijn met max 4, dan kunnen we wel met mijn auto gaan, dat scheelt natuurlijk ook vergeleken met vliegen!

http://www.timeoutruiterreizen.nl

http://www.trailfinders.nl

Je kunt ook een brochure aanvragen!

Dat wel, zoiezo, en vliegreizen vanaf belgie of duitsland is ook alweer goedkoper. Er zijn goedkoper opties, als je maar helemaal tuureluurs zoekt. Hebben we het echt over de bestemming die je net noemde? Dat staat al vast?
Ikzelf vind iets meer midden in de natuur mooier, dan zo aan het strand.

Brouchure is al aangevraagt!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:40

Ow nee, er staat niks vast, maar dat was het plan wat ik met een vriendin had gemaakt! We moeten alleen nog even kijken of het gaat lukken! Zij en ik gaan dan sowieso samen! Maar ik vier graag vakantie! Knipoog

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:28

Koop de Ros van de maand januari/februari. Ik heb al kwijlend het artikel over de trektocht in Frankrijk in les landes gelezen. Van Time-out. Lijkt me zo super dat ik net alle info van de site naar een vriendin heb gemaild met het voorstel om ons in te schrijven voor die reis.

Dus hier even dezelfde informatie:
http://timeout-reizen.nl/content/reis.php?rid=132
Als je op meer lezen klikt... krijg je verschillende reizen binnen deze reis. Ik heb het dan over de "Trektocht langs de Côte d’Argent".
Even gekopieerd zodat we over de juiste vakantie praten:
Trektocht langs de Côte d’Argent:

"Heftige galoppades over het lange zandstrand Côte d’Argent. Landinwaarts ligt een uniek natuurpark met het grootste dennenbos van Europa. U rijdt langs de kust, door zandduinen en lagunes, over velden, langs rivieren en kanalen, door bossen, langs wilde moerassen en meren met vele bijzondere vogels. In deze regio leven herten, eekhoorns, hazen en reigers. De velden worden in de verschillende jaargetijden steeds anders gekleurd door de verschillende bloemen die hier groeien. Tijdens de tocht maakt u kennis met de historie, traditie en gastronomie van deze regio. De eerste (dag 2) en laatste rijdag (dag 7) rijdt u twee halfdaagse tochten, zodat u ook kunt genieten van het strand. De trektocht start op dag 3. U verblijft 4 nachten in het 2* hotel en 3 nachten in gîtes. In juli en augustus worden de 3 nachten in een gîte omgeruild voor tenten. Voor deze tocht dient u in een goede conditie te zijn.
Incl.: 8 dagen / 7 nachten op basis van halfpension en 6 dagen paardrijden (4 dagen trektocht, 30-35 km per dag), 4x lunch en bagagetransfers.
Min./max. aantal deelnemers: 3-12

Startdata 2008: 09/03, 23/03, 06/04, 13/04.20/04, 27/04, 04/05, 18/05, 25/05, 08/06, 22/06, 29/07, 06/07, 13/07, 20/07, 27/07, 17/08, 24/08, 07/09, 21/09, 28/10, 12/10, 26/10, 02/11 en 09/11.
Code: FR/MA7 Prijs: € 880,00"

Ook staat er onder 'reisverhalen', het zelfde verhaal wat ook in de Ros staat, alleen ontbreken de plaatjes. Echt even lezen, je bent meteen overstag Haha!

Ik ga ook mee hoor als jullie gaan Haha!

Je kunt de brochure downloaden en ook het specifieke stuk over les landes via pdf binnenhalen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:33

Twee jaar geleden ben ik in Ierland geweest. Dat is ook een echte aanrader. Ja
Ik zou best nog een keer richting Ierland/Engeland/Wales/Schotland/Denemarken/Noorwegen/Zweden/Finland/IJsland willen gaan. Of naar Portugal, maar de laatste dan wel in het voor- of najaar vanwege de temperatuur.

Ik heb hier een brochure van Trailfinders liggen *kwijl Cool *
Maar voor de meeste ruitervakantie betaal je al snel rond de 800,-.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:34

Ierland lijkt me ook echt super! Wat me alleen erg opviel, is dat de prijzen daar veel hoger liggen!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:08

Ierland is zeker niet goedkoop, maar ik zou zó weer gaan Ja Het was echt elke euro waard!
De gevarieerde en ongerepte natuur, de paarden, de mensen.. alles was gewoon super! Haha!
Dus als jullie naar Ierland gaan, wil ik wel mee hoor! Haha!