Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lexsus schreef:Dressuur is en blijft een jury sport, dat staat voorop.
Ook ik werd onlangs 'afgemaakt' door de jury --> paard had teveel aanleuning, middendraf was te goed (???). Ik (probeer) het commentaar/punten in een dergelijk geval naast me neer te leggen en naar het commentaar van de proeven te kijken. Wellicht zie je wel overeenkomsten, maar straft/beloont de ene jury je er meer/minder voor.
Meer zinnigs kan ik er (helaas) niet over zeggen.
splash1999 schreef:ik vind die vreselijke verschillen echt niet kunnen. Het mag gewoon geen jury sport zijn. Je doet daar je best en wordt afgemaakt omdat je paard hun niet aanstaat en wel netjes doet wat er gevraagd wordt. Dressuur een vreselijke sport op deze manier terwijl het leuk kan zijn
splash1999 schreef:het mag gewoon geen jury sport zxijn vind ik. iedereen hoort hetzelfde behandeld te worden over zijn of haar prestatie. Er is op deze manier geen peil op te trekken of het misschien je eigen fout is of dat de jury je niet waardeerd
. Tis al duur zat vind ik. Odin schreef:De titel zegt het al, een stalgenoot van mij heeft vorig weekend en afgelopen weekend een L2-dressuurwedstrijd gereden.
Vorige week ging ze de ring uit met 2x laag in de 150 punten, afgelopen zondag had ze er in 1 van beide proeven 196! De andere proef had ze ook winst, ik weet niet precies hoeveel punten maar in ieder geval 1 winstpunt in die proef.
Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat iemand in een week tijd zo'n enorm verschil in het aantal punten krijgt, terwijl er in die week niets wezenlijks veranderd is. Hebben jullie zoiets zelf wel eens gehad? En is er misschien iemand die hiervoor een logische verklaring heeft? Ik kan er met mijn pet eerlijk gezegd niet bij.