Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jawel ik heb de grootste op stal maar straffen doe ik hem niet vind het wel leuk.
Nadya schreef:Tita, dat is toch geen opjagen. Ik denk dat ze meer bedoelt van die mensen die er (vaak schreeuwend) met een zweep achteraan rennen om ze op te drijven onder het mom van 'benen strekken'.

maar alleen als zij er echt zin in hebben (staart omhoog, oortjes naar voren en huppelen door de wei).
) 
sandra1986 schreef:opjagen bedoel ik altijd mee. achter me paard aan rennen in de bak. dat vind ze hardstikke leuk. dat is een spelletjes wat we zamen bedacht hebben.
opjagen is dan geen goede naam eig.
Ik denk dat zoiets júist het toppunt is van dieren menselijke eigenschappen toekennen. Je zult ook NOOIT met een paard kunnen spelen zoals paarden onderling kunnen spelen. Je bent een mens, blijf ook in die rol... Dat wil niet zeggen dat je niet kan sámenwerken met je paard.

Een paard dat braaf is zal niet begrijpen waarom het 'uit de kudde' wordt gejaagd. Welshcobfan schreef:Sja paarden en aanstellen... ik denk dat dat een te menselijke eigenschap is.
. Je mag het ook een ander naampje geven als je aanstellen geen goed woord vind.