mooie dressuurlaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

mooie dressuurlaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:06

ik heb nu gewone leren rijlaarzen, en nog chaps.

nu zoek ik écht een mooie zwarte dressuurlaars met veter en ritsen hoge dressuurboog. ik zat te denken aan bijv de nero. hoewel ik die wel behoorlijk aan de prijs vindt.

weet iemand nog een geschikte laars?

Liselot

Re: mooie dressuurlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:10

de Niro bedoel je? die zijn nog goedkoop hoor... tenminste als je laarzen zoekt die aan jouw eisen voldoen.

ik vind de Konigs met rits en veter echt pratig, maar die zijn ook wel behoorlijk duur.
en verder heb je nog Derby en de Petrie Fieldboot. de Derby vind ik persoonlijk niet zo mooi, al is dat wel de goedkoopste.
Cavallo heeft ook een chique laars met rits en veter, maar die is ook behoorlijk duur.

je kan ook laarzen laten maken bij Lipica, maar die vind ik persoonlijk ook niet zo en de wachttijd is belachelijk lang.

zoek je perse laarzen met veter? anders is de ANKY elegance van petrie misschien wat voor je. hoge boog, veter schuin voor en een hele chique laars

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:13

ik heb al de cavallo winner, heeft niet zo'n hoge dressuurboog. dus zoek echt een ander soort laars.

ik vind de niro wel een ontzettende mooie laars! zoek zo'n vergelijkbare laars (zodat ik wat meer keus heb)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:19

tja, en dat is dus het probleem, zoveel springlaarzen (want dat zoek je eigenlijk) met hoge boog bestaan niet.

bij eigenlijk alle springlaarzen is de boog 4cm, ook bij de De Niro laars is dat zo.
bij de Derby kan je de boog hoger krijgen door hem zo te bestellen, maar niet elke ruitersportzaak wil die moeite voor je nemen.

de cavallo Athene en olymp zijn erg mooie laarzen, maar zijn beide een stuk duurder dan de De Niro

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:21

Afbeelding

Petrie Glasgow
Chique model rijlaars van Petrie. Uitgevoerd met een rits aan de achterzijde tot de zool voor een makkelijke instap, en elastische veters voor extra ruimte op de wreef. Extra slank gesneden rond de enkel.

Prijs: € 239,00

vind de niro een stuk mooier.

klopt, maargoed ik heb niet een gigantisch budget. maar als ik een laars koop moet het wel van een goede kwaliteit zijn. rundleer is ook goed.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:23

de glasgow heeft een coating over het leer. persoonlijk zou ik daar niet voor gaan. je loopt het risico dat de coating gaat bladderen of erg lelijk wordt.

de Derby softjumper zit rond de 300 euro, dus dat is ook nog wel leuk te doen.
de De Niro kost 379 en dan vind ik dat je veel meer kwaliteit krijgt dan bij de Derby

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:26

Ik zou voor de Könings Sir gaan, hoge boog en met rits te verkrijgen. Alleen kosten ze minimaal 500 euro...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:27

LiSSy schreef:
de glasgow heeft een coating over het leer. persoonlijk zou ik daar niet voor gaan. je loopt het risico dat de coating gaat bladderen of erg lelijk wordt.

de Derby softjumper zit rond de 300 euro, dus dat is ook nog wel leuk te doen.
de De Niro kost 379 en dan vind ik dat je veel meer kwaliteit krijgt dan bij de Derby

ik haat coiting, hele slechte ervaringen mee met petrie Bloos

derby softjumper heeft mijn moeder, en ik vind dat persoonlijk slappe dingen.

dan lijkt mij niro toch echt de beste laars, ik heb hem laatst ook aangehad. zat heel fijn!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:28

ik heb geen vaste baan, ga pas vanaf maart weer werken. dus voor mij is 380 echt gigantisch veel! hoger ga ik ook echt niet. en dan wil ik er ook zeker van zijn dat het een top kwaliteit laars is!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:39

Misschien kun je bij Rectiligne wat zoeken? Modelletje met een P... Palomino dacht ik? Kon ik laatst krijgen voor weinig. Weet niet wat de normale prijs is in de winkel...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:18

Zucht, ik zit me al maanden te verlekkeren met de Petrie Anky Elegance laars. Met zo'n extra kap erop en een rits schuin op de voorkant Kwijl . Jammer dat ik zoveel nieuwe (dure) spulletjes op mijn lijstje heb staan Bloos .
Maar als je toch op zoek bent..................................pfff, ik zal er voor gaan!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:32

Wel gevonden! Model Palming, toch duurder dan ik dacht. 379 euro bij de meeste zaken.

Edit: Scheelt dat ik ze gezien had met 75% korting, waren alleen nog maar de laatste paren. Maar daarover heb je me een PB gestuurd, en daarop heb ik antwoord gegeven, deze zaak is gesloten.

Dubbel-edit: Ik meende me te herinneren dat dit een laars met dressuurboog was, zowel zonder als met jacktkap. Het blijkt een springlaars te zijn, alleen mèt jachtkap. Foutje Koe.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:22

Je moeder heeft de Softjumper zeg je. Ik heb de Goldjumpers en ze zitten echt heerlijk! Ik kan ze je zeker aanraden

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:55

derby wil ik eigenlijk niet, vind de laars op een of andere manier niet zo mooi,

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:27

Afbeelding

dit is toch wel echt helemaal mijn smaak!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:40

Ik heb de Petrie Anky - Grand Prix. Is de anky in rundlederuitvoering. Ik vind het een mooie en fijne laars, met een zeer hoge dressuurboog.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:46

lotjj92 schreef:
Afbeelding

dit is toch wel echt helemaal mijn smaak!

Wel goed uitgezocht kwa prijs *LOL*

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:46

Konigs laarzen kan je laten maken zoals je zelf wilt, met rits, zonder rits, lak, geen lak, hoge dressuur boog, lage boog. enz enz

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:53

ga eens naar van Huet laarzen in Bunnik.
die heeft een laars ontworpen die lijkt op de Petrie Elegance, maar de helft goedkoper!
die kwam op zo'n 275 euro, ik vond het een mooie laars (de enige reden waarom ik hem niet nam, was dat mijn voet erg smal is en dat de petrie daar speciaal op is gemaakt. anders had ik die van Huet genomen!)

van Huet is een man die er volgens mij ook goed verstand van heeft.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:58

Heeft iemand foto-plaatje van de nero?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:15

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:20

driebergen schreef:
ga eens naar van Huet laarzen in Bunnik.
die heeft een laars ontworpen die lijkt op de Petrie Elegance, maar de helft goedkoper!
die kwam op zo'n 275 euro, ik vond het een mooie laars (de enige reden waarom ik hem niet nam, was dat mijn voet erg smal is en dat de petrie daar speciaal op is gemaakt. anders had ik die van Huet genomen!)

van Huet is een man die er volgens mij ook goed verstand van heeft.

Huet is zeker een aanrader!

http://www.rijlaarzen.nl/ Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:35

Rectiligne Rijlaarzen

vind ik hele mooie laarzen

probleem alleen is dat ik nogal een rare maat heb

voetmaat - 39.5
kuit- 35/36
hoogte- 51

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:37

vindt het huismerk er niet heel mooi uitzien eerlijk gezegd, wat grof en simpel Bloos

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:40

Ze maken volgens mij ook laarzen naar je eigen smaak moet je even mailen/bellen