Hoevaak paardrijkleren/jas in de was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Hoevaak paardrijkleren/jas in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 09:45

Aangezien mijn jassen zo snel slijten in de wasmachine. Ik loop er elke dag in en voer er ook mee dus dan stinkt het wel eens en als er dan toevallig wat regen overheen gaat stinkt het vaak nog erger. Dus vind het niet lekker als je hem heel lang aan hebt.
Mijn vorige paardrijjas was na een jaar kapot, deze is nu ook al een stuk dunner geworden.
En hoe zit het met de rest van jullie kleren (paardrijbroek bijv.)? Hoevaak wassen jullie het?

ladypaard

Re: Hoevaak paardrijkleren/jas in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:17

heb nu een mountain horse jas, is nu minstens 1x per week gewassen omdat ik die ook aanmoest naar school, (heb nu weer een schooljas, dus dat hoeft niet meer) maar mijn jas gaat niet echt stinken, alleen als ik van dat hele vieze hooi heb gegeven,
wel word ie wat vies dus, komt ie ongeveer 1x in de maand in de was.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:20

Als ik op donderdagavond les heb, haal ik mijn paardrijkleren altijd schoon uit de kast. Als ik dan weer thuis ben hang ik ze op een hangertje in de gang of in de garage, zodat ze een beetje kunnen luchten. En dan in het weekend doe ik ze weer aan, en na het weekend gaan ze in de was. Het gaat hier dan om een rij-jeans, wit hempje, dunne groene trui en een sweater. Vind het best handig werken zo Lachen Maar in de vakanties ben ik bijna iedere dag bij de paarden te vinden, dus dan gaan de (boven)kleren wat vaker in de was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:20

ik was het zodra het gaat stinken of er vieze vlekken op verschijnen....

meestal de jas 1 x per maand (ik ga 2 x per week naar stal)
en de broek 1 x per week

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:31

Mijn rijbroeken gaan na 2 keer rijden de was in, truitjes gelijk de was in en truien ook.
Ik gebruik mijn leren jas voor het rijden en die is nog nooit in de was gegaan ik maak hem schoon met een doekje.(ik ga er ook niet mee naar school)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:34

Mijn rijbroeken gaan er gewoon in als ze vies zijn en/of erg stinken. Als mijn jas stinkt, dan hang ik hem even aan een haakje en hang ik hem voor het open raam neer. Dan is de lucht er zo uit Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:37

Rijbroek na 2-3 keer rijden, zelfde geldt voor trui/shirt. Hemd/shirtje wat ik eronder heb gaat per keer de was in, want ik zweet meestal wel tijdens het rijden. In de zomer gaat mijn rijbroek ook vaak per keer de was in want in mijn rubberen laarzen kun je mijn rijbroek ook uitwringen na een ritje in de hitte! Op les zorg ik ook altijd wel dat ik er een beetje netjes bij loop, thuis maakt het me niet zoveel uit dat er wat stront en/of kwijl vlekken zitten hier en daar Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:39

Was je ze zonder wasverzachter ? en niet te warm max. 30 Graden? Ik heb nog nooit een jas echt versleten terwijl ik er toch ook elke dag mee voer, naar de stallen ga etc.

Ik heb een aantal duure rijbroeken en die stop ik als ze echt vies zijn in de was. Het is van die duure stof waar ik toch wel zuinig op ben. De vesten etc. gaan gewoon in de was als ze stinken of vies zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:14

Een broek gaat bij mij na een keer of 2-3 de was in. Shirtjes na 1x. Bij vesten en bodywarmers kijk ik een beetje hoe ze eruit zien.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 14:12

Zonder wasverzachter ja, ook niet in de droger, maar doe altijd 40 graden, anders gaat de lucht er hélemaal niet uit. De jas was ik meestal 1 keer per week. Ik hang hem ook wel te luchten maar helpt niet echt Tong uitsteken. En dat ie vies is maakt me niet uit, want dat word hij toch zo weer, maar dat ie zo stinkt is niet echt lekker Tong uitsteken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:14

Mijn broeken en bovenkleding gaan toch wel na 2 keer in de was, maar werk ook in de paarden, dus dan worden ze sneller vies.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:17

bij mij gaat een broek na ongeveer 2 a 3 dagen in de was.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:23

Mijn jassen was ik haast nooit!

Mijn broeken wel, die gooi ik in de was zodra ik ze te modderig vind worden. En das best snel, en ik heb ook heel veel broeken, dus na een keer of drie dragen was ik ze.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:31

Ik heb eigelijk nooit stinkende paardenjassen (ze ruiken wel naar paard, maar niet echt stinken) Ze gaan altijd in de was omdat ze vol met vlekken zitten. Hoe vaak dat is ligt eraan hoe snel ze vies zijn. Maar ik heb nog nooit een jas gehad die versleten is door het wassen.
Broeken wel, maar die waren dan ook al 4 of 5 jaar oud

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:33

Ehm.... bijna nooit. Jas echt heel af en toe, omdat hij niet vies is.... Broek 1 x per 2 weken ofzo... Ligt er een beetje aan.

Edit: Ik heb ook maar 1 broek.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:35

mijn jas gaat ongeveer eens per 2 maanden in de was, en heb ik elke dag aan in de stallen. rijbroek gaat eens per 4/5 dagen in de was, afhankelijk hoe vaak ik hem heb aangehad Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:39

jas 1 x per maand of 2 x per mand. Draag verschillende jassen trouwens.
Broek, dat hangt er vanaf. Meestal na 3 x gebruiken ofzo.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:17

Mijn vorige jas (Harry Hall) was echt kapot gegaan door het te vaak wassen, er kwamen kleine gaatjes overal.
De jas die ik nu heb is een gaastra jas en die hoort, lijkt mij, toch niet zo snel kapot te gaan. Hij is al wel een stuk dunner geworden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:59

Minimaal 1 x pw gaan de rijbroeken in de was en de meeste broeken gaan al langer dan 5 jaar mee (jaartje of 8-9). Op 40 graden met waspoeder en wasverzachter.
Jas heb ik niet voor de paarden. Daar gebruik ik fleecetruien voor en ook die gaan al meer dan 5 jaar mee. Meestal als ze op zijn dan is er wat anders aan de hand als slijtage van de wasmachine. Ik doe alles alleen niet in de droger, maar op een wasrekje.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:57

Mijn jas gaat zo min mogelijk in de jas (elke keer dat ie gewassen is, issie een stukje dunner Scheve mond), mijn rijbroeken na een keer of 2 dragen (wanneer ze vies zijn Haha!).

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:05

Mijn jassen gaan maar 1x in de zoveel maanden in de was. Worden toch heel gauw weer vies bij de mouwen enzo. Wil ze ook waterdicht houden en inderdaad dik houden want merk toch dat ze wat kouder worden na wassen.

Mijn rijbroek gaat iedere week in de was. Heb er 3 en iedere week een ander aan. Alleen de beige doe ik iets eerder in de wasmand. Je ziet vlekken daar zo goed op.

Truien heb ik soms ook een week aan draag er altijd iets onder. Een tshirt oid die dan wel dagelijks in de was gaat.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:10

Rijbroek na 2 dagen de was in, shirtjes/truitjes e.d. iedere dag jas/bodywarmer varierend hoe vies of ze zijn

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:26

Rijbroek naar 2 -3 dagen, shirtjes en truitjes meestal na 2 x aanhebben.
Het verschilt ook wel of het winter of zomer is. In de zomer gaat het allemaal veel sneller de was in dan in de winter.
Winterjas (voor naar de paarden) gaat niet zo vaak in de was. Twee tot drie keer per winter denk ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:26

tot ik vind dat mijn kleding vies genoeg is om in de was te gaan :d
mijn jas gaat niet in de was, zo smerig wordt die nou ook weer niet

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:00

Ik rij 2 keer per week paard.
Op donderdag trek ik mijn schone rijbroek aan en ga ermee rijden.
Daarna leg ik hem apart tot zondag, en nadat ik dan gereden heb gaat ie pas de was in.
Ik heb nog wel 1 andere rijbroek, maar deze doe ik bijna nooit aan.
Eerst wisselde ik die 2 broeken altijd af.