Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
truselientje schreef:Tja en wat vind je oud?
e_horse schreef:Als ze net begint met hoesten.. zou ik de dierenarts eens bellen. Een paard hoort niet te hoesten!
amylovevera schreef:e_horse schreef:Als ze net begint met hoesten.. zou ik de dierenarts eens bellen. Een paard hoort niet te hoesten!
Is ook al gebeurt;)!
Ze heeft nu van da speciale spul en staat even in de stal;) maar gaat elke dag uurtje naar buiten op de weide
truselientje schreef:Ah oke. In dat geval dan misschien een licht gevoerde deken op. Of misschien is het nog een idee om voor een schuilstal te zorgen? Neemt ze haar voer wel goed op? Als ze goed eet en voldoende voer krijgt, kan ze zich ook makkelijker warm houden, zolang ze dan maar wat te eten hebben houden ze het wel warm.
truselientje schreef:Dat heb je mooi voor elkaar. Ze zou dus genoeg voer moeten krijgen. Krijgt ze haar deel wel en neemt ze dat goed op? Als ze goed op gewicht is, zit dat wel goed. Tja dan kun je haar dus een deken op doen of haar bijvoeren, apart van de rest een beetje brok bijvoeren ofzo.
amylovevera schreef:Maar nu wijken we een beetje af, mijn vraag was MAG een shetlander een regendeken op?
Ik twijfelde eerst ook of ik mijn haf een deken om moes doen, had er wat info over opgezocht en las dat een deken totaaal niet nodig is.. daar zit tenslotte schapenwol in en als het wol van een schapen de werking kan hebben tegen kou leiden enz, dan kan een paardenvacht dat toch ook, dus dat geld ook zo bij regendekens. Ze hebben toch niet voor niks zo'n dikke vacht 
Moelie schreef:Dat is toch niet nodig? Paarden in de natuur staan toch ook in alle weersomstandigheden en dan kunnen ze toch ook geen deken omdoen. Voordat wij er nie waren liepen alle paarden in de natuur, en ze konde het makkelijk af zonder mensIk twijfelde eerst ook of ik mijn haf een deken om moes doen, had er wat info over opgezocht en las dat een deken totaaal niet nodig is.. daar zit tenslotte schapenwol in en als het wol van een schapen de werking kan hebben tegen kou leiden enz, dan kan een paardenvacht dat toch ook, dus dat geld ook zo bij regendekens. Ze hebben toch niet voor niks zo'n dikke vacht
Als ze nou geschoren zijn is het een ander verhaal..