merries blijf van mijn lijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

merries blijf van mijn lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:58

ik hoor wel eens dat merries blijf van mijn lijf zijn, dus dat ze het niet fijn vinden als je aan ze zit.
is dat zo? hebben veel merries dat?

Ceasar2015

Re: merries blijf van mijn lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:03

Mijn merrie heeft dat ook maar waarschijnlijk ook nog met een andere reden.
Ik heb dit weekend voor het eerst les in freestyle gehad en die vrouw heeft ook nog even gevoel bij Calypso. Waarschijnlijk heeft ze een scheef slecht passend zadel gehad, wat daardoor op de nieren heeft gedrukt en dat doet zeer. Dus daar heeft ze last van. Zelfs nog een kans dat het nog pijnlijk is met mijn rechte passende boomzadel.
Dus nu ik dit weet is het proces boomlooszadel 3x versneld.

Maar als Calypso hengstig is dan is het echt een blijf van me lijf paard. Ik geloof zeker niet dat alle merries zo zijn, maar de mijne is in alles een echte merrie Knipoog .

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:03

Pfoe de mijne hoort daar dus niet bij. Die vind aanraking en aandacht geweldig. Als ze het niet krijgt loopt ze op me af en gaat ze bijna bovenop me staan, me helemaal afsnuffelen en als ik haar lang aai blijft ze gewoon staan. Ik mag haar overal aanraken, ik mag achter haar staan, op haar zij leunen en af en toe voel ik ook aan de buik voor het veulen, dat mag van haar allemaal.

Behalve haar rechterbeen, daar heeft ze problemen mee, als ik dat wil uitkrabben moet ik opassen dat ze me niet slaat, dat is het enige.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:04

ik heb er niks van gemerkt.. En meeste paarden en ponys die ik verzorg of verzorgde zijn merries Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:06

okee, want dat las ik ergens.
dat heeft mijn paard wel een beetje, ik bedoel; zij vind het nou niet geweldig als ik haar uitgebreid ga aaien, maar dat kan ook wel komen omdat we nog niet zon goede band hebben ofzo (ik heb haar nog maar net)

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:06

Niet alle merries hebben dat hoor...
Als je eigen pony het niet heeft en niks er tegen doet is het toch goedd?
xxx Amy

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:07

klopt, mijn merrie heeft ook niets met knuffelen of lang poetsen. Knuffelen vind ze leuk, als ze het zelf ook wilt en niet gedwongen wordt.

Ik heb overigens een erg goede band met mijn merrie, ze is heel lief en aanhankelijk, maar knuffelig..nee

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:09

okee, want mijn merrie gooit echt haar oren in de nek als ze het niet meer wil hoor, en dan wil ze me ook best een trap verkopen (soms)

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:09

Je moet je merrie niet dwingen.
Als ze geen zin heeft dan moet je dat accepteren.Haha!
Succes!
xxx Amy

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:10

Zo erg is mijn merrie nog niet....ze doet wel haar oren naar achter en dreigt wel een beetje van "niet doen dit vind ik niet leuk"

overigens was de verzorg Shetlander van een goede vriendin van mij wel een echte knuffelbeer Lachen

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:10

Die van mij geeft aan wanneer ze geen aandacht wil, en wil ze het wel, komt ze vanzelf naar me toe Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:11

nee hoor. Allebei mijn merries mag je overal aanraken/aaien en mijn vorige merrie ook (alleen haar buik was extreem gevoelig)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:11

die merrie die ik verzorg wilt niet dat je aan haar hoofd zit. Je mag het wel maar fijn vindt ze het niet. En als ze hengstig is vindt ze alles lekker wat je doet dus dan ook aanhaar hoofd zitten.

Mijn eigen merrie is heel eenkennig, ik kan er veel mee doen ook aan har drachtige buikje zitten, maar de medeeigenaar kan dat niet bijv...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:12

tja maar ik vind dat ik haar wel gewoon moet kunnen aaien zonder dat ik een schop krijg, of niet.

maar ze is wel superlief, ze komt altijd keihard naar me toen galoperen in de wei, en dan even aaien is goed maar dan is het ook klaar, dan blijft ze wel staan en mag aaien op haar hals en hoofd wel maar haar lichaam vind ze gewoon niet fijn

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:15

Mijn merrie mag ik gewoon aaien enz. maar als ik haar tussen haar benen wil poetsen (bij haar uiers enz) dan moet ik wel uitkijken want dan gaat ze slaan...
Dus als je dat bedoelt met een blijf van mijn lijf houdig dan klopt het een klein beetje bij haar.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:15

dus er zijn wel meer die dat hebben Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:21

ik kan mijn merrie overal aanraken,ik herken dit helemaal niet eigenlijk!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:21

Ligt er aan. Als ze hengstig is vindt ze het heeeeerlijk als ik haar staartwortel krab Clown . Ook vindt ze het over het algemeen lekker als ik haar hoofd hardhandig poets Koe . Ook heeft ze een kriebelplekje op haar hals. MAAR..... dit betekent niet dat ze dit altijd lekker vindt. De ene dag wel de andere dag niet, is maar net wat voor dag ze heeft Tong uitsteken . Het is overigens niet zo dat ze afstandelijk of krengerig is, dat heb ik bij andere merries wel eens anders gezien Sigaar

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:24

mijn merrie houdt wel van aandacht, maar niet zo zeer van aanraking nee, mijn ruin en hengstje véél meer!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:25

okee, dan klopt de bewering dus wel bij veel paarden

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:27

Mijn merrie vind het heerlijk als ik haar poets of aai, het liefst de hele dag! Als ze hengstig is vind ze het zelf nog lekkerder!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:31

verschilt per paard he Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:09

_Skess_ schreef:
Zo erg is mijn merrie nog niet....ze doet wel haar oren naar achter en dreigt wel een beetje van "niet doen dit vind ik niet leuk"

Heeft mijn merrie ook, als het haar niet meer aanstaat geeft ze dat ook wel duidelijk weer.. Stampen doet ze gelukkig niet, ik zou nogal terugstampen Bloos . Mijn merrie heeft dit wel met periodes harder dan andere periodes, hormonen zeker?

Jaimyliefje schreef:
nee hoor. Allebei mijn merries mag je overal aanraken/aaien en mijn vorige merrie ook (alleen haar buik was extreem gevoelig)

Mijn merrie mag je ook overal aanraken en aaien, ze is daar alleen niet altijd even gelukkig mee Clown (en laat dat ook wel merken)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:12

Ik denk dat het per merrie verschilt.

Mijn oude pony hield ervan als je haar aaide.

Bij de drachtige merries op stal merk ik dat ze je sneller aanvallen, en moeilijk kan aaien.

Ik moet wel zeggen dat de merries die tot nu toe hier gestaan hebben, allemaal wat meer 'blijf van mijn lijf' waren dan de ruinen/hengsten. Ja

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:15

okeee Lachen bedankt