. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 

sterre2007 schreef:Wij hadden hier onlangs ook mee te maken. Hij trok rare snuiten met aansingelen
en deed zijn oren in de nek.
We hebben het zadel laten checken (het lag niet meer goed) en
vandaag is de fysio geweest. Hij had inderdaad flinke last van zijn
rug. Vandaag en morgen mogen we niet rijden, wel stappen aan de hand.
Hierna gaan we heel rustig het werk oppakken.
maar meer doet ze neit
) 

Loni schreef:'t is mijn pony niet, maar een manegepony en ik rij er ook niet vaak op. ik rijd nog maar een half jaar op deze manege en de instructeur zegt dat hij dat altijd al doet en dat je gewoon een tik moet geven. de andere meisjes van mijn les durven het ook niet.
) zn beenbeschermers om en singel weer een gaatje aan. Als iej geen beenbeschermers heeft, probeer dan es met hoevenkrabben. Wacht met hoevenkrabben tott het zadel erop ligt. Krab eerst een kan uit, singel weer een gaatje aan en doe dit ook aan de andere kant. Ga zo verder tot hij helemaal is aangesingeld. Vergeet niet te belonen als iej zich goed gedraagd!

Chrisss schreef:Je moet eerst aan het probleem gaan werken, voordat je iets op kan lossen. Ze geeft duidelijk aan dat ze pijn heeft of dat haar iets niet lekker zit.
Is ze al nagekeken door een dierenarts, dierenfysio of heb je er een saddle fitter bij gehad? Deze mensen kunnen je eerst vertellen of het paard geen lichamelijk problemen heeft. Een verkeerd zadel kan door een paard duidelijk gemaakt worden met singelen.
Ik weet niet precies waar je woont, maar misschien kan ik of een andere saddle fitter eens bij je langs komen om je zadel en het paard te bekijken. Zelf ben ik de opleiding tot Master Saddle Fitting Consultant bijna afgerond en je komt er met deze opleiding wel achter dat er heel veel problemen voorkomen door een verkeerd zadel.
In ieder geval succes ermee.