Paard verkocht en terugnemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Paard verkocht en terugnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:45

Hey bokkers,

Ik zit met een probleempje momenteel...
Ik heb mn haflinger te koop gezet. Er zijn enkele leuke reacties geweest en ik had in totaal 3 afspraken met mensen die kwamen kijken naar hem.
De eerste die geweest is, heeft dezelfde avond nog beslist dat ze hem wou kopen. Dus heb ik de andere twee afspraken moeten afbellen. Ik had zoiets van, verkocht is verkocht, hij gaat naar een goede thuis, allemaal dik in orde! Dit was vrijdag. De andere twee afspraken waren niet zo blij met dit nieuws, wat ik kan begrijpen, maar langs de andere kant had ik een goede thuis gevonden voor hem.
Zaterdag heeft dat meisje me gevraagd of ik mn haflinger zondag wou komen brengen al, geen enkel probleem, we hebben de namiddag vrij gemaakt en we zijn hem gaan brengen. Hij zou op een wei te komen staan, samen met een Shetlander. Op voorhand is er mij gevraagd geweest of ik mn haflinger terug zou willen nemen, indien het niet zou klikken met de shetlander. Ik vond dit geen enkel probleem.

Nu staat hij daar sinds vanmiddag, alles tip top in orde tussen hem en de shetlander, we zijn er nog even blijven bij staan, en ze stonden rustig apart te grazen, geen speciale aandacht voor mekaar.
Deze avond krijg ik echter telefoon. Alles ging nog steeds goed tussen die twee, maar de eigenaar van de weide wil mijn haflinger daar weg. Hij vindt dat de weide kapotgelopen wordt, wat in mijn ogen ook redelijk normaal is, met dit weer en twee pony's.
Nu vraagt dat meisje, die hem gekocht heeft, om hem terug te nemen.

Vinden jullie dit redelijk? Kan ik hem gaan terugnemen omdat de zaken tussen haar en de eigenaar van de weide niet goed besproken of slecht gereld zijn? In de buurt is er ook een pensionstal, waar ze hem eventueel tijdelijk zou kunnen zetten, totdat ze een andere wei of dergelijke gevonden heeft? Ik heb haar gezegd dat ze contact moet opnemen met de andere mensen die nog geïntresseerd waren, want ik zie het echt niet zitten om hier een uitleg aan te geven tegenover die mensen. Kan je je het al voorstellen? "Ja, hij staat terug te koop, hij is teruggebracht", dan denkt iedereen meteen dat er iets mis mee is, terwijl het hier gewoon gaat om slechte afspraken tussen de nieuwe eigenaar en de eigenaar van de weide?

Contact opnemen met de andere geintresseerden ging ze doen, maar ze konden hem daar niet komen bezichtigen omwille van de privacy die de eigenaar van de weide wenst.

Ik vind persoonlijk dat ik niet voor al deze dingen hoef op te draaien? Ik vind het heel erg voor mn paardje, want dit verdiende die echt niet. Maar moet ik de miserie van een ander er nu ook nog bijnemen?

Ik weet het niet meer hoor, wat zouden jullie in dit geval doen?

Groetjes
Naima

Hiddex

Re: Paard verkocht en terugnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:48

tjaa dat is moeilijk ik zou hem wel trug nemen dan weet je zeker dat ie weer in een goed tehuis komt
Lachen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:51

ik zou persoonlijk er zelf voorkiezen om haarterug te nemen,om zeker te weten dat ze goed terecht komt. Je had toch de afspraak om haar eventueel terug te kopen...jij kent als geen anderje dezepony en weet vast het allerbeste wat goed voor haar is.succes!!!!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:55

Tja, moeilijk...

Enerzijds zou je kunnen zeggen dat zij dan maar geen haflinger had moeten kopen zonder dat aan de weide-eigenaar te vragen, en dat het nu haar probleem is. Ze wilde hem heel graag hebben en ze zal wel een manier vinden om voor hem te zorgen. Dit is totaal jouw probleem niet. Er zijn genoeg plekken waar ze hem kan zetten.

Anderzijds, als je 100% zeker wil weten wat er met de pony gebeurt, moet je hem terugkopen. Je hebt er wel gelijk in dat hij moeilijker te verkopen zal zijn als hij al een keer is teruggebracht. Want dit verhaal zal geen enkele potentiele koper geloven (ik toch niet). Als je besluit hem terug te nemen moet je dat dus niet voor de volle prijs doen! (zal ook een lesje voor de koopster zijn dat een paard geen impulsaankoop is)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:02

Ik zou haar terug halen en een vergoeding voor je onkosten en tijd rekenen.
En lekker een nieuw adres zoeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:42

zou ik ook doen, terughalen en gewoon de andere geinteresseerden opbellen en het verhaal eerlijk uitleggen, als ik interesse in het paardje zou hebben en jij belde me met dit verhaal zou mijn interesse er niet minder op worden, jij kon tenslotte niks aan de situatie doen toch?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:45

apart zeg.. net of wisten ze niet hoe groot een haflinger is.

het blijft lastig. ik zou eerst de andere geintresseerden op bellen, zijn ze nog steeds geintresseerd, dan neem je hem terug,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:49

Het meisje had dit eerder moeten bespreken met de eigenaar van het weiland. Het is logisch dat een haf meer schade aanricht aan je land dan een shet. Het is slordig dat dit niet van tevoren is besproken.

Maar je zou hem kunnen terughalen en alsnog een goed huis voor hem zoeken. Alleen is het mogelijk dat de andere kopers een beetje achterdochtig worden als je ze ineens terugbelt met het bericht dat het paard weer is teruggekomen. Het zou goed kunnen dat ze je niet geloven en gaan denken dat het paard een draak is en daarom weer terug is gekomen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:38

je hoeft hem niet terug te nemen.

maar als je graag zelf in de hand wil houden waar je pony terecht komt dan kun je het natuurlijk wel doen.
weet niet hoe ver je moet rijden, maar anders zou ik wel mooi kosten vragen voor het brengen/halen. hadden
ze vantevoren maar na moeten denken.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:00

Ik zou je pony terugnemen, of je het nou verplicht bent of niet. Dan heb je tenminste zelf in de hand hoe het nu verder gaat.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:04

peetorlan schreef:
Ik zou haar terug halen en een vergoeding voor je onkosten en tijd rekenen.
En lekker een nieuw adres zoeken.

Ja zo denk ik er ook over, jullie hadden de afspraak om hem terug te nemen als het niet klikt met de shetlander, niet onder andere omstandigheden.

Maar voor jezelf is het misschien wel fijn om zelf een nieuw plekje voor hem te zoeken, maar ik zou haar dan wel de kosten laten betalen die jij hebt gemaakt om hem te brengen en ook weer te halen.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 12:05

Bedankt voor de reacties.
Ik weet dat ik hem niet moet terugnemen, maar ik heb besloten om dit wel te doen, maar voor een lager bedrag. We zijn hem tenslotte moeten komen brengen, moeten hem weer komen ophalen, en hij zal hier weer op stal komen te staan (wat ik ook moet betalen) tot hij weer verkocht is. Zo heb ik er nog zicht op naar waar hij gaat. Van zodra ze akkoord is, neem ik weer contact op met de mensen die geïntresseerd waren, al vrees ik er voor dat ze nog geïntresseerd zouden zijn... We zien wel...

Ik vind in principe, dat als je een paard koopt, het paard volledig jouw verantwoordelijkheid is. Dat er problemen zijn met de eigenaar van de wei, is eigenlijk haar zaak...

Achja, hier hebben we weer veel van geleerd zeker?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:06

als het voor jou mogelijk is zou ik de pony terugnemen maar dan wel kosten erafhalen voor het brengen en halen ed...
bel in ieder geval de andere gegadigden nog eens op en leg het uit, wie weet hebben ze nog interesse..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:08

Mijn eerste reactie is: laat ze lekker in hun sop gaar koken.... wat ongelofelijk stom zeg...daar denk je toch van te voren over na! Dus in de eerste instantie zou ik zeggen: is niet jouw probleem...laat ze maar andere stalling zoeken voor het paard.

Maar...ik kan begrijpen dat jij er een heel vervelend gevoel bij hebt. En graag wil dat je paard wel goed terecht komt.
Ik zou zeggen: weeg tegenover jezelf af waar jij je het meest goed bij voelt en doe dat dan.
Maar...ik zou wel een aantal voorwaarden stellen: ik zou een fikse tegemoetkoming in reiskosten en tijd willen hebben...en dan zou ik 'm ophalen.
Mensen denken overal maar zo makkelijk over...je zou ze toch... Hamer

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:09

Naima schreef:
Ik weet dat ik hem niet moet terugnemen, maar ik heb besloten om dit wel te doen, maar voor een lager bedrag. We zijn hem tenslotte moeten komen brengen, moeten hem weer komen ophalen, en hij zal hier weer op stal komen te staan (wat ik ook moet betalen) tot hij weer verkocht is. Zo heb ik er nog zicht op naar waar hij gaat. Van zodra ze akkoord is, neem ik weer contact op met de mensen die geïntresseerd waren, al vrees ik er voor dat ze nog geïntresseerd zouden zijn... We zien wel...

Ik vind in principe, dat als je een paard koopt, het paard volledig jouw verantwoordelijkheid is. Dat er problemen zijn met de eigenaar van de wei, is eigenlijk haar zaak...

Achja, hier hebben we weer veel van geleerd zeker?

volgens mij een goede beslissing. Als er bij een nieuwe eigenaar al na een paar uur problemen ontstaan en zij dat niet eens kunnen oplossen en daardoor vragen of je je paard terug wilt nemen. Zou ik ook niet willen dat hij bij zo iemand zou blijven.
Er komt vast wel een ander goed baasje voor je paard.
Succes ermee.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:10

Je kan toch ook doorgeven aan de andere geintresseerden dat het niet klikte met de shetlander? In dit geval gaat het immers niet om een paard waar rare dingen mee zijn. Aan de andere kant denk ik wel dat je het ook eerlijk kan zeggen waarom ze nu weer terug is. Eventueel met diegene afspreken dat het mogelijk is dat de mensen die eerder intresse hadden contact met haar kunnen opnemen. Of in de advertentie vermelden dat paardje weer te koop staat ivm koper die afspraken niet na kwam.

Ik zie dat je al besloten hebt. Ik zou het denk ik ook op die manier gedaan hebben. Wil toch graag dat paardje op de goede plek komt. succes met de verkoop verder.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 09:43

Het is geregeld, ik ga hem deze week opnieuw ophalen en weer van nul beginnen met de verkoop...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:44

succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!denk dat je goede beslissing hebt genomen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:35

al gaat het tegen mijn principe in ook ik zou haar terugnemen. bij zulke rare mensen zou ik haar niet langer willen hebben staan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:43

Heey!

Ik zou hem terug nemen en ook een vergoeding vragen omdat zij de zaken niet fatsoenlijk geregeld heeft! en als de dat niet wil, dan geef je gewoon niet al het geld terug wat ze voor je haf heeft betaald!

123roy456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:50

hey
als je echt van je paardje hou om het zo maar ff te zegge zou ik hem terug kopen
als die mensen hem niet kwijt kunnen kom die mischien straks wel op een mart terecht en dat moet je echt niet willen!
mag ik weten waarom je hem verkoopt?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:38

succes ermee, dat zelfde heb ik ook eens meegemaakt

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:34

Jemig, wat ongelooflijk stom van die mensen om zomaar een pony bij te zetten zonder dat te overleggen met de eigenaar van de wei.
Ik vind het heel goed van je dat je je haf nu toch terug gaat halen. Het had natuurlijk niet gehoeven, maar ik denk niet dat je er zelf een goed gevoel over zou hebben om hem daar te laten.
Succes met de verkoop!

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:44

Ik zou haar zeker terugnemen! Dalijk wordt jou liever paardje ergens gedumpt omdat zij hem zo snel mogelijk kwijt moet. Ik denk ook dat als je de andere geinteresseerde eerlijk de situatie uitlegd dat er niks aan de hand is.

Succes ermee!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:57

in jouw geval zou ik hem terugnemen.

Koper mocht je dit lezen: ik vind je geen paard waard. Je regelt toch eerst je zaken je hebt wel de zorg voor een dier. En waarom niet naar een andere stalling brengen???? kost dat te veel.... , wat als je paard medisch iets zou krijgen dan maar af laten maken inplaats van de zorg geven die een dier verdiend. Nee je bent geen paard waard.