Wat is de indeling van jullie spullen in de zadelkast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Wat is de indeling van jullie spullen in de zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 13:34

Bijna elke maand deel ik mijn zadelkast opnieuw in, maar....

Ik heb vind ik zelf een hele behoorlijk zadelkast, maar op de 1 of andere manier heb ik nooit genoeg ruimte. ( Ik heb de grootste op stal Nagelbijten / Gniffelen )
Is mijn zadelkast nu echt te klein, of deel ik het gewoon helemaal verkeerd in?
Afbeelding
Hoe delen jullie je zadelkast in? En hebben jullie tips voor mijn indeling zodat ik toch alles kwijt kan en er iets uit kan halen zonder alles op mijn hoofd te krijgen? Clown

magic_lover

Re: Wat is de indeling van jullie spullen in de zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:38

whaha herkenbaar probleem, ik heb ook altijd te weinig ruimte Verward of teveel spul Bloos Tong uitsteken

het past er bij mij ook nooit fatsoenlijk allemaal in Clown

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:42

Haha ik heb bij stal een zadelsteun voor me zadel.. En zelfs alleen die zit te vol Tong uitsteken wat ligt erop; Zadel dekjes deken(soms) en me Longeersingel haha.
En dan heb ik nog een kast voor me spulletjes (rommel haha)
Niemand bij ons heeft een kast alleen ik.. en nog zit die veeeelstevol Bloos ik ga wel een keer een foto maken haha is wel grappig
Ik moet altijd alles erin proppen in plaats van zetten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:43

Mijn zadelkast is vrij leeg.
Er hangt een touwhalster,en er staan wat poets/was-spullen.
Verder een parelli stick,en een leadrope.
Een oude deken,en een stalhalster met touw.
Verder niks. Lachen
(zadel neem ik altijd mee naar huis)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:43

Ik vind het eerlijk gezegt wel netjes.
Misschien moet je een iets grotere koffer aanschaffen die je onder je zadel kan zetten je hebt daar een ruimte die niet gebruikt word.
Zodat je wat spullen uit de doos op de plank daar bij kan voegen en dus boven op de plank meer ruimte maakt voor spullen van minder gebruik en dus niet op je hoofd vallen.
En evt een spijker slaan aan de rechter of linker kant van je zadel voor een halster en of tasje met beenbeschermers.
Ik heb dit probleem gelukkig niet dus ik weet niet of je wat eraan hebt.
Jouw kast lijkt wel veel op mijn kast die ik had in Nederland op de manege.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:44

Bij mij past het ook al niet. Nagelbijten / Gniffelen

Op de bodem heb ik 2 poetskoffers, en stapel met dekjes liggen.
Daarboven 2 zadelsteunen, voor spring zadel en dressuur zadel.
Naast de zadels 2 haakjes voor 1 dressuur hoofdstel, en 1 springhoofdstel.
Daarboven een plank vol met bandage's/peesbeschermers en mijn cap.
En daarboven mijn pessoatuig.
Oja, en er staat nog een voerton in.

Zwepen/ halsters worden maar in een hoekje gedrukt.

Ik zal vanavond dan ook maar een foto neerzetten. Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 13:52

blensink schreef:
Ik vind het eerlijk gezegt wel netjes.
Misschien moet je een iets grotere koffer aanschaffen die je onder je zadel kan zetten je hebt daar een ruimte die niet gebruikt word.
Zodat je wat spullen uit de doos op de plank daar bij kan voegen en dus boven op de plank meer ruimte maakt voor spullen van minder gebruik en dus niet op je hoofd vallen.
En evt een spijker slaan aan de rechter of linker kant van je zadel voor een halster en of tasje met beenbeschermers.
Ik heb dit probleem gelukkig niet dus ik weet niet of je wat eraan hebt.
Jouw kast lijkt wel veel op mijn kast die ik had in Nederland op de manege.

Op de plank staan een grote curverbox met wasspul, een ehbo kist, een poetskoffer en een tas met langeerspul. Nagelbijten / Gniffelen Ik geloof niet dat ik dat allemaal in een grotere bak ga krijgen, maar misschien is het wel een idee voor andere spullen. Ja Verder ben ik van plan om mijn poetsspullen in 1 tas te gooien, dus dat scheelt ook al weer een bakje *LOL* Spijkers naast het zadel slaan zal niet lukken, het zadel zit aan de rechterkant tegen de wand aan en aan de linkerkant zitten er al 2 hoofdstelhangers aan de wand. Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 13:55

BTW is de kast ook niet meer zo netjes als op de foto Nagelbijten / Gniffelen Ik heb inmiddels een langeersindel idd op mijn zadel liggen, die moet er dus elke keer af wil ik mijn zadel pakken. Ook ligt er een zweetdeken boven op en zijn er 6 dekjes bij gekomen. Nagelbijten / Gniffelen Daarnaast heb ik nog 5 winterdekens buiten het kastje liggen en een pot cooling gel, hoefteer en onderlappen bovenop het kastje gepropt. Clown

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:56

Ik heb hetzelfde probleem maar wil mn kast ook nog een beetje verbouwen. En denk dat het dan wel beter gaat passen Tong uitsteken Hij zit nu echt helemaal volgepropt. (Moet ook nodig opruimen) Heb een redelijk grote kast, zal wel even een foto maken vandaag of morgen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:03

Puff ja dan weet ik het ook niet meer Haha! , maar zoveel dekens en dekjes heb je toch niet dagelijks nodig.
Deze had ik altijd thuis, als je geen last hebt van diefstal zal ik plastic bakken bovenop je kast zetten tenminste als je daar ruimte hebt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 14:06

Thuis kan ik het ook niet kwijt. Nagelbijten / Gniffelen Bovendien verzin ik pas ter plekke welk dekje ik ga gebruiken Haha! Bovenop de kast is een ruimte van ongeveer 20 cm, op sommige plekken minder omdat daar de draagbalken van het dak zitten, dus daar kan ik alleen kleine potjes ed tussen stoppen. Clown

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:20

Whaha, nou het enige wat nog in me opkomt is zoek in de buurt een garagebox waar je alles op kunt slaan Haha!
Maar denk dat het ruimte tekort bij jou altijd blijft Nagelbijten / Gniffelen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:25

Een heel herkenbaar probleem inderdaad.
Ik deelde elke maand ook mijn kast opnieuw in, maar het blijft een zooi. Haha!
Ik weet gewoon niet hoe ik het neer moet zetten en waar, ik heb teveel spul Haha!
Dit weekend heb ik me voorgenomen, ga ik mijn kasten grondig schoonmaken en opruimen.. dus ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:02

je kunt proberen of je extra hakken aan de binnenkant van de deur kunt hangen waar je je hoofdstel en halster etc aan op hangt
ook eventueel haken aan de binnekant aan de zijkant maken , zodat je daar eventuele hangspullen aan op kunt hangen
verder zoveel mogelijk dingen in cyrver bakken proberen op te bergen zodat het makkelijk te stapelen is en makkelijk netjes te houden is kwa overzicht
probeer plastic tasjes en losse rommeel enzo te mijden ,

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:05

Haken heb ik idd al 2 aan de wand en 2 aan de deur. Knipoog En ook de curverbakken, maar daar wil ik nu juist vanaf. Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:08

lol,
sja, dan zou je nog kunnen denken aan een soort van kastindeleing, dus vakken/planken inzet waardoor je de spullen wel los, maar toch geordend op kunt bergen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:13

ik heb een zadelkast van 2 meter hoog bij 4 meter lang en 1 meter diep
heb ik totaal 4 deuren. bij de rechtse deur heb ik aan de muur 4 zadels hangen daarnaast hangen mn hoofdstellen en halsters.op de grond staan nog wat tonnen voor voer. dan de helemaal linkerkant heb ik planken. op de grond stat een kist met weidespullen. plak erboven een speciebak met oude hoofdstellen longeersingel, enz. dan daarboven een plank met poetsspullen(2 bakken) en een emmer met beenbecherming.en daarboven een halfe ronde met daar smeerseltjes etc erin. en dan naast die planken staan weipaaltje(verplaatsbaren) en daarnaast staan de zwepen. en heb nu weer wat ruimte over.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:36

Ehh, ik heb 2 zadelkasten en nog een kast voor de dekens. In 1 kast hangt het hele tuig voor als ze weer eens voor de kar gaat, daarin heb ik ook 3 dekjes liggen. 1 voor het VZH zadel en 2 voor het dressuurzadel. Oja, m'n verzorgingsspulletjes (vaseline, shampoo, babydoekjes, hoefbalsem etc.) liggen daar ook in een krat.
In m'n tweede kast heb ik 1 net halster en 1 halster waarmee ze mag rollen etc. 1 hoofdstel, m'n cap, m'n rijlaarzen, m'n poetskist, 1 paar peesbeschermers + strijkjes die bij m'n dekje passen, 1 paar zwarte pees + strijk, 1 paar 3 in 1 beschermers, neopreen springschoenen, bandages 4 stuks, handschoenen, sporen, en een springzweep en dressuurzweep. M'n zadels hangen weer ergens anders.
En nog heb ik ook ernstig ruimtegebrek, zelfs in m'n kamer voor al het paardenspul Clown Ik wil wel een inloopkast Haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:40

Aan de deur hangt ee nrek met dekens, hoofdstel, halster.
op de grond staan voerbakken daarboven hangt mijn zadel. op de middelste plank poetskist enz.
bovenste plank dekjes en longeerartikelen.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:18

Ik heb er zelfs 2 Haha! maar die zijn nu ook te klein Bloos . We hebben er onlangs een (jong nog niet zadelmak) paard bijgekocht en ik ook nog een 2de zadel dus mijn ene zadel ligt nu naast de kast want die kan er niet in. Maar in Maart maakt m'n pap een nieuwe grote kast, het ontwerp is volledig van mij en hangt al een paar maand aan de ijskast Clown .
Zo komt mijn nieuwe kast eruit te zien: (de 2 schuine streepjes aan de zijkant zijn 2 planken waarop een pot met snoepjes (hond & paard) en een pot met appels & wortels komt op te staan
Afbeelding
Mijn andere 2 kasten is eigenlijk presies hetzelfde maar dan met 1 zadelsteun, 1 schap minder en is in 2 gedeeld (de breede is hetzelfde als een zadel en is nog geen 1.60 hoog. Indeling is bijna hetzelfde, heb gewoon en schap meer voor dekjes. Heb ook nog een kist staan bij m'n voer waar mijn bodyprotector, extra singels, extra zweetdeken, winterdeken en transportbeschemers in zitten.
Heb niet veel hoor Bloos maar ben wel eens benieuwd naar jullie kasten Haha!
Zal vanmiddag eens proberen mijn kasten op de foto te zetten om de hoeveelheid te laten zien

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:26

Mijn zadelkast is overvol :S
ik heb uit noodzaak mijn poetskist ervoor moeten zetten en nog 2 dekens staan ernaast in zo'n opbergbox

Haha! maar die van jou is behoorlijk ingedeeld Tong uitsteken

Sjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:48

Mijn zadel kast paste het ook gewoon niet meer in, vandaar dat ik nu een zadel kast heb (waar twee zadels in zitten ) & daar boven een plank met peesjes. Onder mijn zadels liggen ook nog paar dekjes. Dan heb ik nog een niet zo grote kast, weet de preciese maat niet, maar deze kast is niet zo diep. Daar liggen de rest van mijn dekjes opgevouwen, de poetsboxen en de zalfjes ed. Ook mijn cap laarzen en alles staan daarin. En dan heb ik ook nog een apart voerkistje omdat ik dat ook nergens kwijt kan.
Ik vind dat je je kast heel logisch heb ingedeeld, en zou echt niet weten hoe het makkelijker zou passen eigenlijk. Clown

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:16

Heb ik even geluk dat ik 2 kasten heb, en soms zelfs een 3e kast erbij kan gebruiken om mijn deken en me wortels in te doen. Haha!

rodyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:39

ik deel mijn zadelkast met een andere pony (omdat zij de stal delen)
en die is ook volgepropt.
ik heb er wat spullen die ik nauwelijks gebruik meegenomen naar huis.
x

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:20

Ik heb ook altijd te weinig ruimte, maar laatst heb ik allemaal troep maar mee naar huis genomen, maar ik heb een zadel, daaronder staat een poetskist, een grote kist met snoepjes 2 caps, 2 paar joppers en 2 paar chaps (ook van me zusje dus) , in de hoek staat nog een zweep, en nog een longeerlijn en peeskappen, en aan de haakjes hangen dan nog een hoofdstel en een halster en mijn dekjes heb ik altijd thuis liggen:).