Wedstrijd rijden zonder voorlezer mee te nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherrie

Wedstrijd rijden zonder voorlezer mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:21

Hoi Bokkers

Ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaard gevonden en zou hier graag in maart/ april mee willen starten. Ik heb alleen een probleem ik heb geen voorlezer.
Bij me andere verzorgpony had ik wel altijd een voorlezer alleen ik heb nog nooit iemand gezien die geen voorlezer had.
Weet iemand of er bij elke vereniging een voorlezer beschikbaar is (of natuurlijk gewoon vragen bij iemand die loopt op het terein)

Wat zouden jullie doen gewoon starten ?

Groetjes sharon

Pistasche

Re: Wedstrijd rijden zonder voorlezer mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:23

Heb je geen familie/vrienden die willen lezen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:24

Ik leer de proef altijd gewoon uit mn hoofd. Heb hier nog nooit iemand met een voorlezer gezien Lachen

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:27

Nee ze willen misschien voor een keer mee. Maar een B proef gaat nog wel om voor te lezen maar een L proef wordt al te moeilijk voor iemand die gewoon helemaal niet met paarden bezig is en nooit mee bezig is geweest.

En als het goed is mag ik meteen L starten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:30

tja dat word dan toch uit het hoofd leren Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:32

uit je hoofd leren
of stalgenoten lief aankijken Knipoog En (checkte je profiel even Knipoog) je hebt behulpzame stalgenoten hoor Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:33

Uit je hoofd leren of gewoon iemand daar vragen. Degene die voor je start, en daar de voorlezer van Lachen

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:48

Noukie schreef:
uit je hoofd leren
of stalgenoten lief aankijken Knipoog En (checkte je profiel even Knipoog) je hebt behulpzame stalgenoten hoor Lachen

ja op stal zal het vast ook wel lukken Haha! alleen als ik ergens anders wil gaan starten zal het iets moeilijker worden Knipoog

Maar ik was benieuwd of meerdere mensen zonder voorlezer starte en hoe hun dit dan doen

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:51

Ik start met voorlezer maar zou evengoed zonder kunnen. Ik ken de proef van buiten en heb de voorlezer meer bij als veiligheid. Wat ik ook al heb gehad was dat mensen op wedstrijd vroegen of ze mijn voorlezer mochten lenen, dus dat kan je ook altijd proberen. Lachen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:03

Vorige keer kon mijn voorlezer niet mee en heb ik (uit nood) iemand daar gevraagd. Er is altijd wel iemand die wil denk ik. Maar voor mezelf vind ik het vervelend, weet niet hoe jij dat ziet. En anders indd uit je hoofd leren!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:23

sherrie schreef:
ja op stal zal het vast ook wel lukken Haha! alleen als ik ergens anders wil gaan starten zal het iets moeilijker worden Knipoog

Maar ik was benieuwd of meerdere mensen zonder voorlezer starte en hoe hun dit dan doen

gewoon kijken of mensen zin hebben om mee te gaan Lachen Vaak is dat wel het geval hoor, zeker als je niet zo ver weg hoeft..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:09

Inderdaad mensen vragen of ze met je mee willen of ander op het terrein iemand vragen of die je wil lezen, al bestaat het gevaar dat je niemand kan vinden die je kan helpen. Beste optie is dus de proeven uit je hoofd leren.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:00

ach gewoon gaan en daar iemand vragen degene die voor of Na je moet. ik word regelmatig gevraagd hoor om iemand voor te lezennen vind dit ook nooit een probleem. succes ermee.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:01

ik had eerst ook geen voorlezer vroeg gewoon iemand die daar rondliep om voor te lezen. heb nu mn pa omgedoopt tot voorlezer heb het hem geleerd en veel geoefend en hij is tevens ook mijn chaufeur dus er toch altijd bij.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:03

Gewoon ff rondvragen op wedstrijd degene die voor of na je komt.. Willen altijd wel voorlezen.. Is alleen niet zo prettig --> iedereen leest anders voor..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:11

Nou ik weet het niet hoor maar ik ga altijd als voorlezer mee op wedstrijd. En kan je vertellen dat het zel eens mijn strot uit komt als er weer eens iemand naar me toe komt om te vragen of ik hem/haar ook wil voorlezen. Zeg ook rustig nee. Soms heb ik er gewoon geen zin in om andere ook nog eens voor te lezen.
Bovendien vraag ik me af in hoeverre je op een vreemde voorlezer kan rekenen!!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:11

Ik ga vaak alleen met mijn paard op stap. Vraag iemand op wedstrijd om me voor te lezen, of als ik geluk heb, komt een vriendin van me naar de wedstrijd om me voor te lezen. Lijst
Soms heb je wel echt van die wedstrijden waar echt "iedereen" ineens "naar huis moet" Verward maar er na je proef nog steeds is Gestoord . Gewoon te beroerd om je even voor te lezen, zo flauw Nors opkijken . Ikzelf heb eerder echt zooooveeeel mensen gered door hun een proefje voor te lezen, stelt toch niks voor die 5 minuutjes???!!! Go jij! Go jij!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:13

ponyparadijs schreef:
Nou ik weet het niet hoor maar ik ga altijd als voorlezer mee op wedstrijd. En kan je vertellen dat het zel eens mijn strot uit komt als er weer eens iemand naar me toe komt om te vragen of ik hem/haar ook wil voorlezen. Zeg ook rustig nee. Soms heb ik er gewoon geen zin in om andere ook nog eens voor te lezen.

Oh jij bent er dus zo een!! Wat maakt dat nou uit????? Niet iedereen heeft de luxe dat er altijd maar iemand mee gaat en de halve dag voor je moet opdraven. Het is maar 5 minuutjes hoor, en soms 2 x, zo wat!!!!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:21

LisaB schreef:
ponyparadijs schreef:

Oh jij bent er dus zo een!! Wat maakt dat nou uit????? Niet iedereen heeft de luxe dat er altijd maar iemand mee gaat en de halve dag voor je moet opdraven. Het is maar 5 minuutjes hoor, en soms 2 x, zo wat!!!!!!

Ik ben er inderdaad ZO EEN. Nou en wat maakt dat nou uit? Ik heb er gewoon niet altijd zin in. En als dat zo is zeg ik dat gewoon. Niet blij mee? Pech niet mijn probleem. Zoek je maar iemand anders.
Jij hebt het recht iemand te vragen. En ik heb het recht NEE te zeggen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:24

Leuke sport he, dat paardrijden. Gezellig met z'n allen je hobby uitoefenen/. Jammer dat elkaar helpen daar niet bij hoort voor sommigen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:28

LisaB schreef:
Leuke sport he, dat paardrijden. Gezellig met z'n allen je hobby uitoefenen/. Jammer dat elkaar helpen daar niet bij hoort voor sommigen

Weet je wat het probleem is? Dat niet iedereen een ander in zijn of haar waarde laat. Dat is pas jammer. Weet je als je iemand niet persoonlijk kent en dus niet kan oordelen over het feit of iemand wel of niet klaar staat voor andere moet je dit soort dingen niet zeggen.

Als jij paardrijden alleen leuk vindt als een ander jou helpt is dat jammer. Ik geniet ook zonder hulp!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:53

Ik heb ooit 2 M1 proeven uit mijn hoofd geleerd, omdat mijn voorlezer tegelijk met mij moest rijden. Weken van tevoren begonnen met leren. Ik kon de proef zo opdreunen, maar als ik eenmaal op het paard zat dan raakte ik het steeds kwijt.
Uiteindelijk op de wedstrijd zag ik het echt niet zitten en 1 min. voordat ik de ring in moest vond ik iemand die zo lief was om mij voor te lezen. Ik was haar echt enorm dankbaar Ja

Nu bij de SGW moet ik meestal ook tegelijk met mijn voorlezer rijden. Maar dat is maar een B proef en het is ook maar 1 proef. Die proef ken ik goed uit mijn hoofd. Ik heb hem al 2x op wedstrijd gereden.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:58

dat probleem had ik nou ook altijd. kon hem zo opnoemen maar t leek wel zodra ik 1 voet in de beugel had ik alles vergat Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:01

Ik ken de proef ook altidj uit mijn hoofd, maar als je eenmaal in de ring bent valt dat zo tegen!
Want ook in dat topic in mijn onderschrift kende ik de proef uit mijn hoofd... Tong uitsteken

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:21

Ik ken mijn proef altijd uit mijn hoofd maar in de ring vergeet ik wel eens een puntje en dan moet je het toch gelijk doen en rijd je er zo voorbij. Ik heb wel vaker gezien en dat ging goed bij diegene maar ik vind het met voorlezer veel fijner en kun je meer aan andere dingen denken in de proef