Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)? dan ben ik bang dat je dat ook moet betalen dan.
ditchie schreef:Nu wil de verkoper dat wij deze keuringskosten betalen, wij zijn er vanuit gegaan dat het paard als het rontgen niet goed was de kosten voorhem waren en als het goed was voor ons. De dierenarts heeft de rekening naar hem gestuurd alleen wil hij dat wij betalen. Hij dreigt nu verdere stappen te ondernemen, maar wat zou hij dan kunnen doen? Wij hebben nergens getekend o.i.d. Vind het toch een vervelende situatie.
Wie draait er nou voor de kosten op?
ditchie schreef:Weet je wat ik trouwens ook raar vind, normaal gesproken kan je toch wel stoppen met keuren als je een 4 hebt? Ik bedoel als je linksvoor op het straalbeen gelijk een 4 ontdekt bespreek je dat toch met de eigenaar? Waarom moest dat beest dan doorgekeurd worden.. daar begrijp ik nou nix van. De verkoper was het daar ook niet mee eens. Is dat gewoon een kunstje van de dierenarts om meer geld te innen?
Jos1 schreef:Ik vind niet dat je iets hoeft te betalen, je hebt immers gezegt dat de kosten voor jou waren bij goedkeuring.
Dit houdt in dat bij afkeuren de kosten zijn voor de verkoper, heel logisch.
Het paard is niet goed gekeurd dus zijn de kosten, logischer wijs, voor de verkoper.
Uit het ene, vloeit het andere.........
ditchie schreef:Ja die was al eens ronten goedgekeurd en PROK. Die man woonde vlak bij ons en daar was de regeling ook gewoon zo als het niet goed was was het voor hem en anders voor ons. We hebben het paard ook opnieuw laten keuren. Ik heb nu een 7 jarige elite merrie Z1 dressuur. Het ging hier ook niet om paarden van 3500,-