Wedstrijdnaam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Wedstrijdnaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:54

Ik heb al een beetje lopen snuffelen op bokt maar ik kon het maar niet vinden.
Binnenkort wil ik een startkaart aanvragen, mijn paard heet "Ari Clown " en op papier "Adrie" maar omdat Adrie de naam van m'n oma is, wil ik dat liever niet Clown.
Zit je bij het aanvragen van een startkaart vast aan de stamboeknaam of kan je zelf een wedstrijdnaam bedenken ?? Lachen , En zit je dan ook vast aan bepaalde beginletters??.

P3TR4

Re: Wedstrijdnaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:57

Nee hoor, mijn paard heet op wedstrijd bijv. Mister Romance en in het stamboek en thuis Rolo. Wat ik weet kun je gewoon zelf kiezen wat voorn naam je, je paard op concours wilt geven Lachen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:58

Je mag zelf een wedstrijdnaam bedenken, ik ben ook nog wat chiques aan het zoeken Tong uitsteken

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:08

Dankjulliewel ! Haha!
Dan ga ik zoeken naar een sportnaam Haha! !

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:09

huh ? zeker dat dit mag ??
Mn trainer had zn paard zelf ook anders genoemd omdat zn echte naam onuitspreekbaar was ( Ortos ipv O-ho)
nooit een probleem geweest, maar toen hij bij de laatste 10 zat voor de selectie van t EK werd er dus wel een probleem van gemaakt ..
Blijkbaar mag dat dus niet , ahja je kon het wel laten veranderen , maar dan koste het 100 en euros..
Dit is dus als je paard papieren heeft , heeft paard geen papieren is dit (best logisch denk..) geen probleem ..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:11

1Steffi schreef:
huh ? zeker dat dit mag ??
Mn trainer had zn paard zelf ook anders genoemd omdat zn echte naam onuitspreekbaar was ( Ortos ipv O-ho)
nooit een probleem geweest, maar toen hij bij de laatste 10 zat voor de selectie van t EK werd er dus wel een probleem van gemaakt ..
Blijkbaar mag dat dus niet , ahja je kon het wel laten veranderen , maar dan koste het 100 en euros..
Dit is dus als je paard papieren heeft , heeft paard geen papieren is dit (best logisch denk..) geen probleem ..

Dat is het laten veranderen van de naam in het paspoort, waar je geld voor moet betalen. Bij je startkaartaanvraag moet je twee namen invullen: volledige naam paard, en wedstrijd naam..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:23

Mijn paard heet Wino. Ook op wedstrijden. Wedstrijdnaam vindt ik een beetje flauwekul om hele eerlijk te zijn. Dier hete zoals hij heet en zal niet beter lopen onder een andere naam, maar ik ben misschien wel te nuchter voor dat soort dingen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:48

Je hebt idd op het formulier dat je krijgt bij het aanvragen van een startkaart een stamboeknaam op te geven en een sportnaam Lachen Je kunt de sportnaam dus gewoon zelf invullen. Zo plakten wij altijd Deen's (van de stoeterij) ervoor Knipoog

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:13

Mijn verzorpaard ga ik binnenkort ook starten..ze heet Elbrich...en haar sportnaam is Facchin's Simply The Best. Heeft de eigenaar verzonnen Clown nou maar hopen dat ik niet als laatste eindig Clown haha Tong uitsteken

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:11

haha dat zou inderdaad wat zijn, wel een leuke naam Tong uitsteken

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:13

Mijne heet Oakland, we hebben even getwijfeld hem op wedstrijd Sir Oakland te noemen omdat men dan niet meer zou denken dat het een zij is Clown maar toch gewoon Oakland gelaten,

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:14

Zo jammer dat ik dat nu pas weet Tong uitsteken Ik had anders m'n paard echt een belachelijke naam gegeven, iets van Olympic Bert ofzo. Al die ingewikkelde namen terwijl die paarden thuis waarschijnlijk gewoon Harry heten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:15

WinBinChes schreef:
Mijn paard heet Wino. Ook op wedstrijden. Wedstrijdnaam vindt ik een beetje flauwekul om hele eerlijk te zijn. Dier hete zoals hij heet en zal niet beter lopen onder een andere naam, maar ik ben misschien wel te nuchter voor dat soort dingen.

Vaak vind ik dit ook.
Maar Zanda..denk toch dat ik de wedstrijdnaam Zando ga geven mocht ik hem ooit gaan starten.
Het is namelijk een ruin Lachen

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:21

mijn paard heet Emke, op wedstrijden en op haar papier Emke M.B.
maar dat krijgen al onze paarden. een wedstrijdnaam vind ik best leuk, maar ik denk niet dat ik het zou doen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:23

Mijn pony heet Bonfire (heette al zo toen ik hem kreeg), en zo heet hij ook op concours, thuis heet hij Bonnie.

De fries heet op papier Hermes, maar wij noemen hen Theunis, en zo gaat hij ook heten als ik hem ga starten *LOL*

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:16

mag wel denk ik
mijn paard noemt met haar wedstrijdnaam moonlight en haar stamboeknaam marie-anna en me nog iets er achter

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:20

Van sponsors of stalnamen zetten ze toch ook ervoor/erachter? Denk dat het wel mag idd Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:09

3Hearts schreef:
Dankjulliewel ! Haha!
Dan ga ik zoeken naar een sportnaam Haha! !

Ferrari (Fer-Arie) misschien? Haha!

Mijn merrie heet Porsche-S en onder die naam heb ik haar ook altijd gestart. Ik vond d'r naam wel stoer genoeg om ermee te starten... had ook geen alternatief.

Heel veel internationale spring- en dressuurpaarden hebben ook een totaal andere stamboeknaam dan hun wedstrijdnaam.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:41

Ons veulen rijdt nu natuurlijk nog geen wedstrijden Lachen
maar thuis noemen we hem Sauvage en officieel heet hij Sauvage's Venture

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:14

Wedstrijdnaam mag inderdaad afwijken van de stamboeknaam. Handig om te weten is dat (mocht je niet de enige zijn die je paard uitbrengt op wedstrijden) de wedstrijdnaam wel op alle in gebruik zijnde startkaarten exact hetzelfde moet zijn.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:36

o dat wist ik niet, handig om te weten!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:30

Ik wist het eerst ook niet, maar het mag gewoon Lachen Mijn merrie heet op concours Up and Down, mijn ruin had van zichzelf al wel een leuke naam (Armani E) dus dat laat ik mooi zo.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:34

mijn pony's heten ook anders op wedstrijden.
Mijn d-pony heet voluit norht lakes little rose en op wedstrijden gewoon little rose net zo makkelijk.
Mijn andere pony heet mathijsje als roepnaam heet ze mauwz en op wedstrijden ook.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:39

de wedstrijdnaam kan je inderdaad opgeven, alleen paspoort naam veranderen kost geld.
Zo heet het paard wat ik op dit moment start Kwant's Quintus op haar coupon ivp gewoon Quintus, ik start haar voor Bouwbedrijf Kwant, dus vandaar Lachen

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:43

Mijnpaard heeft niet eens een naam in zn paspoort staan.. komt uit DL en daar hebben de meeste geen naam.. dus dan mag je het helemaal zelf weten Lachen