Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wij doen het ook zo, en het werkt prima! wel opnieuw inzepen na de regen natuurlijk, en je dekens worden goor (maar dat worden ze toch wel). succes! sandr0 schreef:is naar mijn idee eigen risico. Je aanvaard t risico dat een paard aan jouw deken gaat bijten. Dat risisoco neem je op t moment dat je m met deken buiten zet. vette pech lijkt mij.
Ir111 schreef:sandr0 schreef:is naar mijn idee eigen risico. Je aanvaard t risico dat een paard aan jouw deken gaat bijten. Dat risisoco neem je op t moment dat je m met deken buiten zet. vette pech lijkt mij.
Helemaal mee eens. Vervelend maar het risico van het vak.
sandr0 schreef:is naar mijn idee eigen risico. Je aanvaard t risico dat een paard aan jouw deken gaat bijten. Dat risisoco neem je op t moment dat je m met deken buiten zet. vette pech lijkt mij.
[/quote]

Yavanna schreef:Ik heb het ook een keer gehad, dat de pony van kennissen met een kapotte deken van de wei kwam, waarschijnlijk gesloopt door die van ons.
Ik heb niet moeilijk gedaan, verzekering gebeld, nota opgestuurd, en het geld is naar haar toe overgemaakt. Het kost jezelf niks, dus waarom moeilijk doen. We hebben allemaal, wettelijk geregeld, een WA verzekering, en betaal je voor zulke dingen. Gewoon op een rustige manier voorstellen, en zeggen dat je andersom hier ook te bereid bent.
En je kan natuurlijk zeggen dat je er op stond te kijken, bij ons was het niet nodig, want ze stonden met zijn 2en op de wei.
ikke schreef:Yavanna schreef:Ik heb het ook een keer gehad, dat de pony van kennissen met een kapotte deken van de wei kwam, waarschijnlijk gesloopt door die van ons.
Ik heb niet moeilijk gedaan, verzekering gebeld, nota opgestuurd, en het geld is naar haar toe overgemaakt. Het kost jezelf niks, dus waarom moeilijk doen. We hebben allemaal, wettelijk geregeld, een WA verzekering, en betaal je voor zulke dingen. Gewoon op een rustige manier voorstellen, en zeggen dat je andersom hier ook te bereid bent.
En je kan natuurlijk zeggen dat je er op stond te kijken, bij ons was het niet nodig, want ze stonden met zijn 2en op de wei.
Dan heb jij een coulante verzekering; ze hoeven dit namelijk helemaal niet te vergoeden.
Als voorbeeld: Kopieerapparaten met een servicecontract sluiten bijna altijd breuk van de glasplaat uit; zo ook Canon (waar ik gewerkt heb). Indien een klant het toch overkwam (die platen kostten 150 gulden) gaf ik ze het advies om in goed overleg de betreffende werknemer aansprakelijk te stellen. Soms werd het vergoed, soms niet (het is feitelijk bedrijfsrisico). Je kunt het dus proberen, maar je moet niet boos worden als het niet lukt.

Ir111 schreef:sandr0 schreef:is naar mijn idee eigen risico. Je aanvaard t risico dat een paard aan jouw deken gaat bijten. Dat risisoco neem je op t moment dat je m met deken buiten zet. vette pech lijkt mij.
Helemaal mee eens. Vervelend maar het risico van het vak.
Yavanna schreef:Ik denk niet dat het met een goede bui te maken heeft, het hoort gewoon zo te zijn, dat als er iets van een persoon, in dit geval TS, gesloopt wordt door toedoen van een ander, paard, eigenaar, whatever, je dit moet kunnen declareren bij de verzekering, hier ben je n.l gewoon voor verzekerd, en betaal je iedere maand premie voor.
Cowgirl schreef:Wetende dat mijn paard geen deken sloper is warschuw ik tegenwoordig iedereen die in de loopstal een deken op wilt doen: eigen risico ik betaal helemaal niks meer! Jij wilt je paard een deken op...ik niet.
Chocotof schreef:Ik weet zeker dat het buurpaard van mijn ponyhet deken
kapot gemaakt heeft.
Die had namelijk diezelfde dag ook zijn eigen dekens
af getrokken en kapot gemaakt en aangezien zijn eigen
en mijn deken in de andere hoek van de wei gevonden
is waar mijn pony nooit bij kan moet het zo wel gebeurd
zijn.
Het is trouwens ook zeker niet de eerste keer dat dit paard
dekens sloopt.
Edit: En bovendien ben ik bang dat als ik nu een nieuw
deken aanschaf deze binnen de kortste keren weer
aan flarden ligt.