Fietsen met je paard? ga steppen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

Fietsen met je paard? ga steppen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:14

Nou ik vond het een erg leuk idee zie http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/shopping/step.htm er is ook een link naar foto's!

Maar heb nog geen ervaring ermee, wel met de fiets en dat is niet zo'n succes. Beetje onhandig soms helemaal als het paard er zin in heeft Clown

wie heeft wel ervaring met steppen met een paard/pony/veulen ? weet niet onder welke catagorie dit valt, maar heeft vast meest te maken met buitenrijden !

dovish

Re: Fietsen met je paard? ga steppen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:16

Gedsie, dat lijkt me veeeel enger dan op de fiets. Op een step heb je twee handen nodig om je in evenwicht te houden, zeker op zo'n kleintje. En met die kleine wielen heb je maar een kleine oneffenheid in de weg nodig om over de kop te gaan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:48

Sinds wanneer is Frans levensmoe??
Fietsen met een paard is al niet zonder risico's, dit is nog een paar maten erger. Je hebt twee handen nodig om goed te kunnen steppen, dus doe je met één hand twee dingen. Op het moment dat het paard ook maar een fractie van een seconde aan het touw trekt, lig je op je plaat!
Los van van het feit dat het ontwerp van het stepje niet deugd. Het valt me tegen van Frans dat ie dat niet ziet. Hij zou beter moeten weten!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 07:55

Lijkt me helemaal niets. Ik ga wel op de fiets, dat kan iig nog met één hand.

Ik neem Anouar regelmatig mee naast de fiets. Naar de dierenarts enzo, of gewoon een rondje. Hij vond hij leuk en het is goed voor hem (onbelast rechtuit bewegen, beter dan longeren)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:16

Ik gok zomaar dat hij er zelf het één en ander aan verdiend, want het is wel erg reclame voor dát stepje ook. Een paar jaar geleden had je in elke winkel van die stepjes voor hooguit €15,-....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:22

Ja maar deze heeft niet van die "irritante plastic wieltjes"......

Geen haar op mijn hoofd die zou overwegen om op zo'n stepje naast mijn loeiers van paarden te gaan steppen!!!! Fietsen gaat prima, maar dat komt omdat ik dan gewoon één hand vrij heb, nu kan je helemaal niks! En het argument dat een fiets groot is en minder makkelijk opzij gaat, ja best maar met dat stepje lig je al omver als je paard één keer opzij KIJKT!!!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 19:13

ik heb nog nooit gestept, dus geen idee van eigelijk. Dit merk step is trouwens op andere websites ook voor het zelfde bedrag te koop.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:18

Als Anouar een lekker tempo draaft hou ik hem denk ik niet zo makkelijk bij met een step.
Bovendien zie ik mezelf nog niet met een stepje over zandpaden hobbelen met ook nog eens een paard aan de hand

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:34

Op de fiets is het al lastig met mijn merrie, dus op de step lijkt het me helemaal niets!!!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:52

Wow, die step is duur! Bloos

Bovendien denk ikd at ik dan liever met de fiets ga, toch iets steviger Vork

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:58

Citaat:
Snel inklapbaar, mee te dragen met schouderriem of speciale tas (afm. gevouwen: 790cm x 240cm x 320cm)

ben zelf iets minder ,mobiel en met een step sta je toch eerder "vrij"op de grond als met de fiets
dat vind ik nog enger ..

maar ja een step van 7 meter 90 cm op mijn schouder zie ik ok niet zo zitten Clown Haha!

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:34

Mij lijkt het erg gevaarlijk, paard hoeft maar te schrikken, weg te rennen en jij ligt ondersteboven!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:37

Lenneke_ schreef:
Als Anouar een lekker tempo draaft hou ik hem denk ik niet zo makkelijk bij met een step.
Bovendien zie ik mezelf nog niet met een stepje over zandpaden hobbelen met ook nog eens een paard aan de hand

haha inderdaad, is goed als je alleen asfalt doet of mischien hele harde zandweg maar verder....

Er zijn trouwens goedkopere ook met goede wielen sinds step niet meer in is Lachen

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:14

aaa t lijkt me heeel eng, steppen is toch wat moeilijker.. je moet echt afzetten.. het maakt een raar geluid om tegels enzo en je stuurtje is heel beweegbaar dus die moet je goed vasthouden en je moet oooook nog es op je paard letten Tong uitsteken
hmm niks voor mij in ieder geval:P

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:40

dat stuurtje is idd beetje wiebelig vaak.. een ruk van je paard zijn hoofd en je verliest je evenwicht. en je hebt allebei je handen nodig ook beetje onhandig..
het ziet er wel leuk uit Knipoog

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:59

dan ziet het er waarschijnlijk leuker uit dan het is Knipoog of je moet een heeel braaf paardje hebben, die geen stap verkeerd zet!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:06

Het lijkt me ook niet alles.. Dan pak ik liever de fiets (zoals al eerder gezegd --> met een step heb je 2 handen nodig op fiets maar 1)

Toch vind ik een fiets ook niet altijd alles, als het paard opzij springt kun je er er niet zo makkelijk op reageren..

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:10

Lijkt mij idd ook niks, mijn pony is nogal voorwaarts dus ik denk dat ik haar met een step niet meer kan remmen, met mijn fiets kan ik flink op de rem trappen en dan gaat ze wel langzamer Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:17

Even een voorbeeldje:
''Er hupt een vogel uit de bosjes wat je paard laat schrikken waardoor hij een stuk naar voren schiet. Hierdoor ga jij ook mee en je springt van je step af. Doordat je naar voren over de step werd getrokken staat de step op z'n voorwieltje ipv op beide wieltjes. Zoals we allemaal weten kunnen die steppen om hun as draaien, dus als je pech hebt draait de step de kant van je paard op en krijgt die dus een flinke optater tegen z'n achterbenen (en geloof me: dat doet pijn).''

Jep, ideaal zo'n step. Allemaal kopen. Ja

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:03

Het voordeel van de step is natuurlijk wel dat je er zo vanaf springt als je paard ervandoor gaat of iets dergelijks. Wat dat betreft is het veiliger dan wanneer je op een fiets zit.

Ikzelf hou het gewoon bij lopen naast een paard. Das nog het veiligste en dat vind ikzelf ook nog het leukste Lachen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:40

een step, Nee liever niet...
fietsen kan ik ook met 1 hand en kan je sneller, (bv in het bos om ff te galopperen, flink door te draven...
+ een fiets heeft een rem, (die ik nogal is gebruik Tong uitsteken)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:43

Lenneke_ schreef:

Idd.

Ik fiets ook nog wel eens een rondje met mijn haflinger( vind ie helemaal geweldig) en op de terug hebben we behoorlijk gang(soms gaan we gewoon hup...in galop Knipoog ) dat ga ik met een step ook niet redden. Volgens mij is steppen ook niet echt goed voor rugpatienten Bloos

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:47

ik moet eerlijk zeggen dat ik het nou niet erg veilig vind Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:59

Ik laat Anouar ook wel eens galoperen naast de fiets. Maar dan wel op een pad waar ik op het fietspad kan en hij op het zand.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:02

Ik kan anders zelf prima steppen met 1 hand? Ik denk dat ik dit van de week toch maar eens ga uitproberen, mocht ponylief schrikken heb ik haar vast en val ik niet met fiets en al op de grond, z'n stepgeval kan je zo laten vallen.

Eventueel even op thuisterrein wat oefenen en laten wennen aan het vallen.