! ik heb een heleweek op haar gereden en echt het is de liefste pony die ik me kon wensen! ze is pittig maar o zo betrouwbaar! Nergens moeite mee, kortom een pony waarvan je kunt dromen!sinds een 4 weken denk ik daar een beetje anders over, haar KWPN gedrag begint boven te komen. ze word gemeen vervelend sterk en eigenwijs. ze trekt zich werkelijk nergens wat vanaan. toen ik 1 week geleden wou rijden bij de buurvrouw. daarmoet ik een stukje voor lopen wat normaal geen probleem is. ik kwam de uitrit nog niet af, bokken steigeren het hield maar niet op. ik heb haar weer op stal gezet en eens goed gekeken en er leek niks aan de hand, alles zat net zo als anders! dus hup ik er weer op en weer het zelfde liedje, me moeder geroepen die ismee gelopen en toen ze zo gestresst was ben ik op een land gewoon rustig in stap alles laten zien totdat ze weer rustig was. ben ik weer verder gelopen het ging wel weer redelijk, zonder enig enthousiastme maar ze ging.. en die pech op dat moment er kwam zo groot verkeer aan, iets waarvan ze normaal staat te kijken maar nooit voor weg zou lopen.. en ze ging me er toch vandoor.. bokken en weer raar doen.. dus ik haar weer dat land op gestuurd, maar niks mee te beginnen, dus op een ogenblik zonder beugels ben ik er ook van af gevallen
. ik haar weer gepakt en er weer opgeklommen.. door gelopen op dat land en toen ze rustig was ben ik weer naar huis gelopen.. maar dit word een beetje een gewoonte.. en mijn grote vraag is: wat moet ik eraan doen? Kan dit aan het slechte weer liggen? misschien dacht ik aan een join-up? maar ik heb geen longeerring kan dit ook gewoon in een bak? ik heb al gekeken of het misschien aan haar benen lag.. maar ik kan niks vinden,, geen warmte niks..
iemand ideeen..? ik hoop dat je de moeite hebt om dit verhaal te lezen?
alvast bedankt
)
Groetjes !