Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleppie schreef:lekker weer verkopen![]()
![]()
. Laat haar inderdaad eventjes op stal tot rust komen en verwen haar inderdaad! Geef haar snoepjes, praat tegen haar; laat haar aan jou wennen en aan de nieuwe omgeving. Probeer haar dan ook zo langzamerhand een poetsbeurt te geven, zorg dat ze het fijn gaat vinden bij je!
En inderdaad, wees streng als ze iets doet wat absoluut niet mag. oOoKellyoOo schreef:kleppie schreef:lekker weer verkopen![]()
![]()
Dat is ook niet altijd de oplossing.
oOoKellyoOo schreef:Ik gebruik bij een van mn hengsten gewoon een halster en dan de hengsten ketting over de neus, dat heefd super geholpen, hij doet nu alles voor me. Ik moet wel zeggen dat hij heel extreem was niemand durfde hem te pakken, toen ik zwanger werd moes hij toch naar buiten de wei op en ja ik was de enige. Nu kan iedereen hem pakken. Ik heb de ketting twee keer aan moeten trekken en het probleem was over, alles he dan heb ik het over steigeren met de voor benen slaan omver lopen zn kont draaine en trappen bijten alle kanten uitslingeren. Iedereen liep met een bocht om me heen. Nu heb ik alle plezier met hem.
Daarbij was hij nog te jong voor een bit. Ik ga dan ook geen bit in doen, want dat heb je dalijk nodig met rijden, anders gaat ze dalij het bit zien als straf.
dees_daan schreef:oOoKellyoOo schreef:Ik gebruik bij een van mn hengsten gewoon een halster en dan de hengsten ketting over de neus, dat heefd super geholpen, hij doet nu alles voor me.
hier ben ik het mee eens, en daarbij, het zal toch ook zonder bit moeten lukken, of wil je elke keer dat je haar buiten en binnen zet een bit indoen?

sharon87 schreef:ze zal indd nog wel moeten wennen
ik wil graag grondwerk met haar gaan doen
maar als ik haar niet hou vind ik het een beetje eng om haar uit stal te halen. hoe krijg ik haar tot stilstand