Een a of b pony voor onze dochter ??/

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilonka66

Een a of b pony voor onze dochter ??/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 19:03

Wij zijn voor onze dochter van 6 op zoek naar een rijpony. Nu dubben we een beetje of het een a of een b pony moet worden. Ze is niet zo groot dus wij dachten dat een a dan beter was, maar aan de andere kant willen we ook niet al over 1 of 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen.
Wie heeft tips ???

Hiddex

Re: Een a of b pony voor onze dochter ??/

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:06

Meschien is nu een A handiger maar ik zou tog voor een b gaan als ze straks een keer goed groeid is ze eruit en moet de pony weg && ik zou ook niet een al te jongen doen Tong uitsteken die zijn meestal drukken en duurder

anita87ruud

Hoe groot is jullie dochter nu? Zelf lijkt het mij dan verstandiger om een B-pony te kopen aangezien jezelf al aangeeft dat je niet over 1 a 2 jaar een nieuwe pony wilt kopen,dan is jullie dochter ong. 8 jaar en misschien een groeispurt verder.

Tja echt tips heb ik niet, maar persoonlijk zou ik voor een B-pony gaan.

Celiien

ik zou een rustige b nemen, als ze straks groter is , is ze eerder over die pony heengegroeit als die a is, dan b. ze heeft er meer/langer plezier van(is mijn mening)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 08:41

Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik zou gewoon wachten en tzt voor een C/D-pony gaan.
Zes vind ik al jong om te beginnen met rijden, laat staan voor een eigen pony.
Bij jonge meisjes die veel rijden is de kans op botvergroeien veel groter, dan wanneer ze wat ouder zijn.

RianlovesJet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:08

Ik zou dan toch nog voor een A gaan, myn zusje is nu elf en nog niet zo lang geleden is ze met onse A welsh gestopt om dat ze nu toch echt te groot was, ze heeft er makkelijk tot haar 10e opgereden Ja

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:13

Wij zijn met onze dochter ook begonnen met een betrouwbare A-pony en ik had niet anders gewild. Zeker als je dochter zo klein is zou ik voor een A gaan. Daar heeft ze nog jaren plezier van. Haha!
Mijn dochter is nu 9 maar ze is altijd groot geweest en is nu te groot voor haar A-tje.
Ik zou gewoon een paar pony's proberen en kijken hoe ze erop staat. Knipoog
Succes!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:14

Ik denk dat het niet veel uitmaakt of het een A of een B pony wordt. Veel belangrijker is dat de pony braaf en betrouwbaar is. Als ze ook wedstrijd wil gaan rijden is een B pony misschien handiger, die zijn daar vaak iets geschikter voor, hoewel je ook hele leuk A sportpony's hebt. Maar ik zou vooral naar het karakter kijken en iets minder naar de maat. A of B maakt niet heel veel uit hoor.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:00

pearlie schreef:
Ik denk dat het niet veel uitmaakt of het een A of een B pony wordt. Veel belangrijker is dat de pony braaf en betrouwbaar is. Als ze ook wedstrijd wil gaan rijden is een B pony misschien handiger, die zijn daar vaak iets geschikter voor, hoewel je ook hele leuk A sportpony's hebt. Maar ik zou vooral naar het karakter kijken en iets minder naar de maat. A of B maakt niet heel veel uit hoor.

Inderdaad, het gaat ook een beetje om de klik met welke pony je dat zou hebben waar je naar gaat kijken. Als je dan toch niet kunt kiezen dan zou ik wel voor een B pony gaan, ze groeien er zo weer uit Ja.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:03

kort en bondig antwoord: Wesh A!! en dan het liefst eentje van een jaar of 12, daar kan ze nog jaren mee vooruit, veel van leren en heel veel plezier mee hebben!!

wendy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:12

ik zou voor een B pony gaan van ongeveer 12 jaar die braaf en betrouwbaar is. en heeft ook de puberteit gehad.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:15

Onze dochter was binnen een jaar van de A-pony gegroeid die we geleend hadden. We hebben nu een C gekocht(mijn dochter is ruim 8). Ik zou dus voor een brave ervaren B-pony gaan.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:17

B pony'tje. Ja Zou een iets oudere nemen, die al veel ervaringen heeft mee gemaakt. Lachen Rond de 12/15!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:18

ik zou vooral kijken naar het karakter en rijdbaarheid van de pony! Je wilt dat hij gewoon braaf is, geen gekke dingen uithaalt en uiteraard super verkeersmak. En vaak kom je dan al in de oudere leeftijds categorie maar er zijn uiteraard ook uitzonderingen Clown

dan maken die paar cm's ook niet meer uit Haha!

Dus ga gewoon bij een paar leuke pony's kijken en kijk wat het beste klikt.

Misschien rijd jullie dochter wel eerlijk op die te grote B pony Tong uitsteken , dus ik zou je niet nu al vastpinnen op een schofthoogte.

maatjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:19

Ik zou een a - pony nemen een vriendin van mij is 11 en rijd nog steeds makkelijk op een groote shetlander

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:49

maatjaa schreef:
Ik zou een a - pony nemen een vriendin van mij is 11 en rijd nog steeds makkelijk op een groote shetlander

shetlanders zijn steviger dan andere ponytjes, dat kan je niet vergelijken.

neem zoals hierboven gezegt is, een pony die een 'klik'heeft met je dochter, en als je dochter meerdere pony's heeft met een klik, kijk dan pas naar de hoogte.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:50

b-pony. Is ook leuk voor op concour te gaan enzo! Kan ze langer op!! En zo groot verschil is het toch niet, zal niet veel sterker zijn!

maatjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:31

Clienn schreef:
maatjaa schreef:

shetlanders zijn steviger dan andere ponytjes, dat kan je niet vergelijken.

neem zoals hierboven gezegt is, een pony die een 'klik'heeft met je dochter, en als je dochter meerdere pony's heeft met een klik, kijk dan pas naar de hoogte.

Ja dat is waar !
Ik zou dan gewoon een a-pony nemen !

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:54

Ik heb 2 meiden van 13 op A welshjes rijden en verwacht dat het nog een jaartje zal kunnen. Zijn geen kleine maar wel slanke meiden. Een B pony zal wel heel braaf moeten zijn voor zo'n jong kind.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:07

Een Welsh A is niet automatisch een A-pony Haha!
Onze Welsh A is een B-pony, ze is 1.20 m.

Ik vind eigenlijk de hoogte minder belangrijk dan het karakter. Ik zou dus zeggen: de braafste die je kunt vinden Knipoog

stalmandelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:05

Ik zou een grote a pony nemen.
die raak je veel sneller weer kwijt als een kleine b pony.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:10

Neem het kind mee, ga bij iemand kijken die er meerdere heeft lopen
Mijn oudste dochter toen ze 5 was had een hele andere keus dan dat wij voor ogen hadden
Zij koos een oud bakkie die geen vlieg kwaad deed en dat is het belangrijkste
Mooi, maat, kleur enz totaal onbelangrijk
Vertrouwen en vriendschap is voor kinderen op die leeftijd het belangrijkste

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:13

ik zou dr eerst nog even een jaartje op een goede manege laten rijden, dit omdat een goede manege goede instructrices heeft, en 100 % brave pony's
als ik ooit kinderen zou krijgen, dan zou ik het ook niet zelf doen, ookal heb ik jarenlang ervaring met lesgeven.
ik zou ook eerst willen zien of kind wel interesse heeft in het rijden, ook na een jaar , of dan de zin in het rijden er nog is.
is ze echt serieus, en wat ouder, dan zou ik voor een pony gaan die bij kind past, qua hoogte en qua karakter
shetlanders vind ik persoonlijk niet de beste kinderpony's , dit omdat ze dan een enorme overstap hebben als ze naar een C pony gaan...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:19

@ Urielle, je hebt gelijk maar in dit geval meten de pony's echt onder de 1,17 m.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:56

Ik zou eerst een a ponie nemen. Ik heb zelf 2 dochters. Ze zijn alle twee begonnen op onze shetlander (Meet krap aan 85cm zal eerder kleiner zijn als groter). mijn oudste dochter is nu 10 jaar en ook klein. Ze rijd nu ook nog op de shet en mijn jongste dochters is 9 jaar en die heeft wel een paar lange benen maar is niet zwaar. Die rijd ook nog op de shet. We hebben ook nog twee b- ponies staan. de ene wordt al door hun bereden die andere moet nog onder het zadel volgende jaar. En daar kunnen ze nog heel lang op denk niet dat je naar 2 jaar al bang moet zijn dat je hem moet verkopen.