Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
juval schreef:is er op je huidige stal ook een wachtlijst? dus zou jou stal vrijwel direct weer verhuurd kunnen worden? dan zou je het teveel betaalde terug kunnen vragen.
Citaat:als dat niet zo is, zou ik niet moeilijk doen en de rest van de maand laten zitten..
Lynn_Nikita schreef:vraag het aan de stal eigenaar na
Citaat:hij is nl niet verplicht om je het geld terug te geven
Citaat:In dit geval zou ik de toekomstige stal alvast bespreken en aanbetalen op de nieuwe maand, en de maand gewoon uit zingen waar je nu staat.. en aan het einde van de maand over gaan.
Citaat:De stal waar ik geinteresseerd in ben neemt contact met mij op wanneer er plaats is. Ook deze stal staat momenteel helemaal vol, ik denk ook niet dat ze speciaal voor mij een stal vast gaan houden zomaar voor niets. Dat is nu ook juist het lastige ervan.
MarchaL schreef:Ik zit even met het volgende, ik ben benieuwd wat jullie visie hierop is;
Stel, je huurt ergens een box en betaald hier voor de 1e van de maand altijd stalgeld voor. Je overweegt om van stal te verhuizen maar de stal die je op het oog hebt heeft momenteel nog geen plek. Het is dus afwachten wanneer je daar evt. terecht kunt. Op je huidige stal hanteren ze geen opzegtermijn, je kunt dus gaan wanneer je wilt.
Hoe zit het dan met mijn stalgeld? Stel, ik heb net het hele bedrag betaald en kan een aantal dagen later over, ik neem aan dat ik mijn teveel betaalde geld dan gewoon terug krijg? Er is hier overigens niets specifieks over vermeld in het contract. De meningen van stalgenoten verschillen hier echter over, wat denken jullie?

MarchaL schreef:De stal waar ik geinteresseerd in ben neemt contact met mij op wanneer er plaats is. Ook deze stal staat momenteel helemaal vol, ik denk ook niet dat ze speciaal voor mij een stal vast gaan houden zomaar voor niets. Dat is nu ook juist het lastige ervan.
femmefatale1 schreef:Je kan toch, als ze bellen, de stal vast houden tot de verhuizing... dmv een aanbetaling op de volgende maand huur??? Als je dan je stal op zegt waar je nu staat kan je dan toch mooi de maand uitzingen en het einde van de maand verhuizen??
Citaat:Ik snap het probleem niet zo..
Citaat:Hier zou ik even oppassen. Mijns inziens is de opzegtermijn namelijk net zolang als de termijn waarover je betaald als je er geen specifieke afspraken over hebt gemaakt: betaal je per week dan heb je (automatisch) een week opzegtermijn, betaal je per maand dan een maand.
Dat is een algemeen geldende regel: dus netjes een maand van te voren, (eventueel schriftelijk) opzeggen.
Citaat:Als ze op de nieuwe stal een opzegtermijn hebben weten ze daar dus ook keurig een maand van te voren wanneer iemand weggaat!
MarchaL schreef:femmefatale1 schreef:Je kan toch, als ze bellen, de stal vast houden tot de verhuizing... dmv een aanbetaling op de volgende maand huur??? Als je dan je stal op zegt waar je nu staat kan je dan toch mooi de maand uitzingen en het einde van de maand verhuizen??
Dat kan ik inderdaad proberen, op wat voor een aanbetaling kan ik dan rekenen? 10% of wat is redelijk?Citaat:Ik snap het probleem niet zo..
Maar erg netjes is het natuurlijk niet om tot het laatste moment te wachten om je paard weg te halen, zonder vooraf de eigenaar in te lichten..