Ik ben al een tijdje bezig met wat (dressuur)lesgeven aan de verzorgster van mijn pony, als mijn instructrice geen tijd heeft. Verder geef ik nog een vriendin weleens wat aanwijzingen, en dat helpt haar goed.
(Okee, nu klink ik als een 13-jarige penny
maargoed)Ik heb zelf enorm veel ervaring opgedaan door veel met mijn instructrice mee te kijken, en gewoon zelf goed te luisteren en observeren.
Nu zou ik graag les gaan geven aan mensen die al rijden (dus geen complete beginners) maar ik vind die ORUN cursus zo tijdrovend klinken (ik ga volgend jaar HBO doen in 3 jaar..) en daarbij heb ik van meerdere mensen gehoord dat je er niet zo bijster veel van opsteekt (En ik heb zelf verschillende mensen die ORUN hebben gedaan gehad als instructeur/trice, maar die wisten ook niet zo onwijs veel na mijn mening).
Daarbij heeft mijn huidige instructrice ook geen ORUN of iets dergelijks, en als je naar de verbetering van mij en mijn paard kijkt.. zegt genoeg denk ik
De dingen die ik dan zou willen leren aan mensen, zijn de basis dingen, zoals voorwaarts houden, op twee teugels rijden, rechtrichten, leren voelen, onafhankelijk zitten, etc.
Wat vinden jullie? Is zo'n ORUN cursus toch cruciaal? Wat is het verschil? Zijn er ook nog andere 'opleidingen' tot instructrice? Wat zijn de mogelijkheden na een ORUN cursus? Wat zijn de mogelijkheden zonder?
Ik wil het als hobby gaan doen, aangezien ik al een opleiding heb, en straks gewoon een baan.
Ik ben gewoon beniewd naar jullie mening
Had gehoopt om er iets van op te steken, maar dat valt nogal tegen