Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Little_Gift schreef:Hoe losser ik haar laat en hoe meer vrijheid ze krijgt hoe agressiever en hoe meer bijtgedrag ze vertoont. Precies alsof ze met de gekregen priviléges en vrijheden geen weg kan en het haar naar haar hoofdje stijgt...
Ze heeft precies leiding nodig of zoiets?
Citaat:detour schreef:je veulen mag nog steeds bij ons in de kudde, hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Adriana schreef:Ik zie ook dat er nergens over soort genoten wordt gesproken, dit veulen ziet jouw als speelmaatje met alle gevolgen van dien. Veulens bijten elkaar en steigeren tegen elkaar op.
Detour doet een super aanbieding!
runningkawa schreef:Ook ik ben benieuwd of hij overdag maatjes heeft om mee te spelen.
Vergeet verder niet dat een veulen zich niet veel langer als 5/ 10 min kan concentreren.

Anders heb je straks echt een paard die jouw de baas is of jouw als zijn soort genoot ziet en niet als zijn baasje.
Cassidy schreef:Een veulen is een baby, en kan zich maximaal 10 minuten concentreren. Uren poetsen is daarom fout.
Veulen te vaak en teveel in handen hebben, zodat ze merken dat ze sterker zijn dan jij: fout.
Jij kunt ze niet de sociale contacten geven (24 uur per dag) die leeftijdsgenootjes wel kunnen geven. Veulen het contact met leeftijds en soortgenootjes ontzeggen: fout.
Mijn advies: als de sodemieter inscharen, hopen dat het nog niet te laat is om je paard tot een evenwichtig en sociaal paard te laten opgroeien.